آیرودینامیک ترین شاسی بلند جهان

آیرودینامیک ترین شاسی بلند جهان توسط چینی ها معرفی شد؛ با NIO EC7 آشنا شوید

NIO EC7 به‌عنوان آیرودینامیک ترین شاسی بلند جهان معرفی شد. در ادامه با مشخصات و امکانات شاسی بلند چینی نیو EC7 آشنا خواهیم شد.

شرکت چینی NIO از جدیدترین محصول خود با نام EC7 رونمایی کرد که از پیشرانه قدرتمند، آپشن‌های پیشرفته و طراحی بسیار جذابی بهره می‌برد. این شاسی بلند چینی از سال آینده میلادی نیز قرار است به بازار اروپا عرضه شود تا سهم خودروسازان چینی از بازار کشورهایی اروپایی بیش از پیش افزایش پیدا کند.

معرفی NIO EC7 ؛ آیرودینامیک ترین شاسی بلند جهان

بخش طراحی

آیرودینامیک ترین شاسی بلند جهان

NIO EC7 در ردیف شاسی بلندهای سایز متوسط قرار می‌گیرد که دارای استایل کوپه بوده و همین موضوع، آن را به محصول بسیار جذابی تبدیل کرده است. این خودرو برقی از خطوط طراحی مشابه با سایر محصولات شرکت NIO از جمله مدل EL7 نیز بهره می‌برد. البته NIO EC7 در شیب سقف با سایر محصولات نیو تفاوت دارد؛ چرا که طراحان برای ایجاد استایل کوپه، شیب تندی را به سمت عقب ایجاد کرده‌اند.

آیرودینامیک ترین شاسی بلند جهان

طول NIO-EC7 به 4968 میلی‌متر، عرض آن 1974 میلی‌متر، ارتفاع آن 1714 میلی‌متر و فاصله محوری آن نیز به 2960 میلی‌متر می‌رسد. این شاسی بلند سایز متوسط به‌دلیل فاصله محوری زیاد برای سرنشینان خود فضای مناسبی را فراهم ساخته است.

آیرودینامیک ترین شاسی بلند جهان

برند چینی NIO مدعی است این شاسی بلند در بین تمام شاسی بلندهای تولید شده در جهان دارای آیرودینامیک ترین بدنه است؛ چرا که ضریب درگ این خودرو به عدد چشمگیر 0.23 می‌رسد. البته طراحان با استفاده از بال فعالی که در عقب خودرو نصب شده توانستند سطح آیرودینامیکی این خودرو را به‌میزان چشمگیری ارتقا دهند.

مشخصات فنی

NIO EC7

آیرودینامیک ترین شاسی بلند جهان به دو موتور الکتریکی مجهز شده که در مجموع می‌توانند قدرتی برابر با 644 اسب بخار و گشتاور 850 نیوتن‌متر را به‌تولید برسانند. این خودرو به‌واسطه چنین پیشرانه‌هایی و همچنین به‌لطف بدنه آیرودینامیک خود می‌تواند ظرف مدت 3.8 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

تیپ‌های مختلف این خودرو از باتری‌های 75، 100 یا 150 کیلوواتی بهره می‌برند که می‌توانند طبق استاندارد CLTC چین، با هر بار شارژ مسافت حدود 490 تا 940 کیلومتری را بپیمایند.

آپشن‌ها

NIO EC7

NIO EC7 از امکانات متعددی چون گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو، گرم‌کن صندلی‌های عقب، تهویه سه کاناله اتوماتیک، تابلوخوان، رانندگی خودران، رادار خطی و رادار نقطه کور بهره می‌برد. همچنین این خودرو به سقف پانورامیک از نوع عایق صدا و حرارت نیز مجهز شده و حتی می‌توان برای میزان نوری که از آن عبور می‌کند 5 حالت مختلف را تنظیم کرد.

قیمت آیرودینامیک ترین شاسی بلند جهان

آیرودینامیک ترین شاسی بلند جهان

به‌تازگی فرایند ثبت سفارش این خودروی برقی شروع شده و مشتریان برای نسخه پایه آن باید 70 هزار دلار بپردازند. ضمن این‌که نسخه پایه مجهز به باتری 100 کیلووات ساعتی آن حدود 78 هزار دلار قیمت خواهد داشت. این خودرو طی چند ماه آینده به دست مشتریان خواهد رسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*