غیرفعال کردن ویدیوهای کوتاه یوتیوب شورتز

چگونه ویدیوهای کوتاه یوتیوب شورتز (Youtube Shorts) را غیرفعال کنیم؟

ویدیوهای کوتاه یوتیوب شورتز – Youtube Shorts مثل ریلز و استوری‌ها در اینستاگرام هستند. اما اگر آن‌ها را نمی‌پسندید، چطور باید غیرفعال کنید؟

علاقه‌ای به ویدیوهای کوتاه یوتیوب شورتز در فید خود ندارید و می‌خواهید از شر آن‌ها خلاص شوید؟ در حالی که راه‌کار رسمی برای غیرفعال کردن ویدیوهای Shorts وجود ندارد، چند روش غیررسمی برای انجام این کار در دسترس است. در این مقاله به شما نحوه انجام این کار را در گوشی آیفون، اندروید و کامپیوتر را آموزش خواهیم داد.

۱. استفاده از نسخه موبایل یوتیوب برای غیرفعال کردن یوتیوب شورتز

یک راهکار راحت برای حذف شورتز از فید، استفاده از وب‌سایت موبایل یوتیوب روی تلفن شماست. در این وب‌سایت، برخلاف اپلیکیشن موبایل یوتیوب، گزینه‌ای برای پنهان کردن بخش Shorts به مدت ۳۰ روز وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

یوتیوب همستر کامبت رسما فارسی شد

برای انجام این کار، مرورگر وب مورد علاقه خود را روی گوشی‌تان باز کنید (کروم، فایرفاکس، Edge، سافاری یا هر مرورگر دیگری) و وارد سایت m.youtube.com شوید. سپس در سایت یوتیوب باید با حساب گوگل خود وارد شوید.

غیرفعال کردن ویدیوهای کوتاه یوتیوب شورتز

پس از ورود به سیستم، به بخش Shorts بروید. در گوشه بالا سمت راست این بخش، روی “X” ضربه بزنید. به محض ضربه زدن روی “X”، یوتیوب بخش شورتز را پنهان می‌کند و به شما اطلاع می‌دهد که این بخش به مدت ۳۰ روز مخفی خواهد ماند.

غیرفعال کردن ویدیوهای کوتاه یوتیوب شورتز

کار تمام شد! بعد از گذشت یک ماه، زمانی که دوباره آن ویدیوهای کوتاه را مشاهده کردید، دوباره روی “X” ضربه بزنید و این بخش برای ۳۰ روز دیگر پنهان خواهد شد.

۲. خاموش کردن Youtube Shorts با اپ موبایل یوتیوب

اپلیکیشن یوتیوب برای آیفون و اندروید گزینه‌ای برای حذف کامل شورتزها ارائه نمی‌دهد، اما می‌توانید شورتزها را به عنوان “Not Interested” علامت‌گذاری کنید تا آن‌ها را موقتا از فید خود حذف کنید. برخلاف روش قبلی، هیچ تضمینی وجود ندارد که شورتزها برای مدت مشخصی پنهان شوند.

برای استفاده از این روش، اپلیکیشن یوتیوب را روی گوشی خود باز کنید و به بخش Shorts بروید. در گوشه بالا سمت راست یک ویدیوی کوتاه، روی سه نقطه ضربه بزنید و Not Interested را انتخاب کنید.

شما باید این مرحله را برای هر یک از ویدیوهای کوتاه یوتیوب شورتز تکرار کنید. پس از انجام این کار، میزان نمایش ویدیوهای کوتاه کمتر می‌شود. اگر دوباره آن‌ها را مشاهده کردید، کافی است دوباره آن‌ها را به عنوان Not Interested علامت‌گذاری کنید تا از شر آن‌ها خلاص شوید.

۳. از نسخه قدیمی اپلیکیشن یوتیوب روی گوشی خود استفاده کنید

اگر باید از اپلیکیشن یوتیوب استفاده کنید اما با شورتز کنار نمی‌آیید، گزینه پیش روی شما این است که نسخه اپلیکیشن خود را به زمانی که شورتز وجود نداشت، تنزل ببخشید. در واقع، شما باید یک نسخه قدیمی از اپلیکیشن یوتیوب را روی گوشی خود نصب کنید که مربوط به قبل از عرضه ویژگی Shorts باشد.

این کار در اندروید بسیار آسان است، اما در آیفون بدون جیلبریک امکان‌پذیر نیست که ارزشش را ندارد! در اندروید، فقط کافیست یک فایل APK قدیمی اپلیکیشن یوتیوب را در اینترنت پیدا کرده و نصب کنید. البته در ابتدا باید نسخه فعلی را از روی دستگاه خود پاک کنید. سپس قابلیت بروزرسانی خودکار پلی استور را غیرفعال کنید تا به‌صورت خودکار آن را آپدیت نکند.

همچنین اگر از نسخه ۱۴.۱۲.۵۶ یا قدیمی‌تر یوتیوب استفاده می‌کنید، شما می‌توانید آپدیت‌های روی آن را حذف کنید تا شورتز روی آن غیرفعال شود. برای این کار به مسیر Settings > Apps > YouTube بروید. از گوشه سمت راست بالای صفحه روی گزینه سه نقطه بزنید و سپس گزینه “Uninstall Updates” را انتخاب کنید.

غیرفعال کردن ویدیوهای کوتاه یوتیوب شورتز

۴. فرار از دست شورتز در نسخه دسکتاپ سایت یوتیوب

کاربران دسکتاپ خوش‌شانس‌تر از بقیه هستند! خلاص شدن از شر شورتز در وب‌سایت یوتیوب به سادگی انتخاب یک گزینه است. کافی‌ست روی یک گزینه کلیک کنید تا برای ۳۰ روز ویدیوهای کوتاه یوتیوب شورتز غیرفعال شود و بعد از گذشت این مدت، دوباره همان گزینه را برای ۳۰ روز دیگر بزنید و به همین ترتیب ادامه دهید.

برای انجام این کار، مرورگر وب خود را روی کامپیوتر باز کنید و به YouTube.com بروید. مطمئن شوید با حساب کاربری خود وارد شده‌اید.

بخش Shorts را در سایت پیدا کنید. روی “X” در گوشه بالا سمت راست این بخش کلیک کنید. با کلیک روی این گزینه، یوتیوب این بخش را برای ۳۰ روز مخفی می‌کند. به همین سادگی!

غیرفعال کردن ویدیوهای کوتاه یوتیوب شورتز

این روش به شما کمک می‌کند تا از شر ویدیوهای کوتاه آزاردهنده در فیدتان خلاص شوید. لازم به ذکر است که می‌توانید برای مسدود کردن شورتزها، برخی برنامه‌های شخص ثالث یا افزونه‌های مرورگر را امتحان کنید، اما کارایی آن‌ها ممکن است متفاوت باشد. از تماشای یوتیوب لذت ببرید!

در گجت نیوز بخوانید:
بالاخره رفع فیلتر یوتیوب در ایران خوب است یا بد؟ سانسور و فیلترینگ شدید هم حریف یوتیوب نمی‌شود استفاده از اپلیکیشن یوتیوب، گوشی های قدیمی سامسونگ را نابود می‌کند چگونه می‌شود از یوتیوب درآمد دلاری داشت؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*