شماره سریال گوشی شیائومی

آموزش پیدا کردن و IMEI شیائومی برای رجیستری و گارانتی

اگر به دنبال راهی می‌گردید تا شماره سریال گوشی شیائومی خود را پیدا کنید، با این مطلب کاربردی همراه گجت نیوز باشید. در واقع، شماره سریال به شما کمک می‌کند تا هنگام خرید گوشی نو را از دست دوم تشخیص دهید؛ همچنین هنگام کم کردن گوشی یا دزدیده شدن گوشی بتوانید آن را ردیابی کنید.

شرکت‌های سازنده گوشی‌های موبایل و ارگان‌های قانون‌گذار در جهان، شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند را ملزم به استفاده از کدهای موسوم به IMEI کردند که به نوعی شناسنامه این گجت ها محسوب می‌شود.

شماره سریال شیائومی

ساده‌ترین راه برای به دست آوردن شماره IMEI و شماره سریال گوشی، کد دستوری *#06# است.

پس بهتر است که سریال گوشی خود را بررسی کرده و در جای امنی یادداشت کنید تا در صورت نیاز به آن مراجعه نمایید. اما چگونه به سریال گوشی دسترسی پیدا کنیم؟ کدام یک از بخش‌های تنظیمات شیائومی به شماره سریال می‌رسد؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

IMEI چیست؟ تفاوت IMEI و سریال در گوشی‌های شیائومی

اکثر کاربران گمان می‌کنند که IMEI و شماره سریال گوشی یکسان است؛ اما ایم دو شماره کاملا متفاوت از یک‌دیگر هستند. شماره IMEI در واقع یک شماره 15 رقمی است که شامل اطلاعاتی از جمله شماره مدل و سریال گوشی است.

IMEI که مخفف International Mobile Equipment Identity است، یک کد منحصربه‌فرد 15 رقمی است که به هر دستگاه موبایل اختصاص داده می‌شود. این کد برای شناسایی دستگاه‌های تلفن همراه در شبکه‌های مخابراتی استفاده می‌شود و به عنوان یک شماره شناسایی منحصر به فرد عمل می‌کند. IMEI به گوشی شما مرتبط است و نمی‌توان آن را تغییر داد یا به دستگاه دیگری انتقال داد.

کاربردهای IMEI

  1. شناسایی دستگاه: اپراتورهای شبکه از IMEI برای شناسایی گوشی‌هایی که به شبکه آنها متصل می‌شوند، استفاده می‌کنند. این شماره می‌تواند به کمک اپراتورها بیاید تا دستگاه‌های مخرب یا دزدیده شده را شناسایی کرده و از دسترسی آنها به شبکه جلوگیری کنند.
  2. ردیابی و مسدود کردن گوشی‌های گمشده یا دزدیده‌شده: اگر گوشی شما گم شود یا به سرقت برود، می‌توانید از طریق اپراتور خود درخواست کنید که با استفاده از IMEI، دستگاه را مسدود کنند. با این کار، حتی اگر سیم‌کارت در گوشی تعویض شود، همچنان امکان استفاده از گوشی وجود نخواهد داشت.
  3. کنترل تولید و فروش گوشی‌ها: از IMEI برای کنترل تولید و توزیع گوشی‌های موبایل نیز استفاده می‌شود. این کد به تولیدکنندگان کمک می‌کند تا از تولید دستگاه‌های تقلبی جلوگیری کنند.

IMEI و شماره سریال هر دو شناسه‌های منحصربه‌فردی هستند که برای شناسایی گوشی‌های شیائومی استفاده می‌شوند، اما هر کدام کاربردهای متفاوتی دارند. IMEI یک کد ۱۵ رقمی است که به طور خاص برای شناسایی دستگاه‌های موبایلی در شبکه‌های مخابراتی طراحی شده و بیشتر در زمینه امنیت و اتصال به شبکه استفاده می‌شود. این شماره برای هر دستگاه موبایل منحصربه‌فرد است و نمی‌توان آن را تغییر داد.

شماره سریال شیائومی

در مقابل، شماره سریال به هر دستگاه الکترونیکی توسط سازنده اختصاص داده می‌شود و برای شناسایی آن دستگاه خاص در میان محصولات تولیدی همان شرکت به کار می‌رود. شماره سریال ممکن است طول و ساختار متفاوتی داشته باشد و در مواردی مانند خدمات پس از فروش و مدیریت تولید اهمیت دارد. برخلاف IMEI، شماره سریال در برخی موارد خاص مانند تعمیر دستگاه ممکن است تغییر داده شود.

نحوه پیدا کردن IMEI گوشی شیائومی، ردمی و پوکو

برای پیدا کردن سریال گوشی هوشمند خود که یک شماره منحصر به فرد است و کارخانه سازنده دستگاه آن را برای آسان‌تر شدن شناسایی گوشی از سایر گوشی‌های هم‌رده به آن اختصاص داده، مراحل زیر را طی کنید:

شماره سریال شیائومی

  • روش اول: کاربران می‌توانند با مراجعه به تنظیمات گوشی به شماره سریال گوشی دست‌یابند. برای پیدا کردن این شماره مهم مراحل زیر را طی کنید:
  1. ابتدا وارد تنظیمات گوشی شیائومی خود شوید.
  2. سپس صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید و وارد بخش «درباره تلفن» شوید.
  3. در صفحه جدید روی گزینه Status ضربه بزنید.
  4. اکنون روی اطلاعاتی که مربوط به IMEI است کلیک کنید.
  5. در صفحه جدیدی که برای شما باز می‌شود می‌توانید شماره IMEI, MEID گوشی را مشاهده نمایید.
  • روش دوم: کاربران به راحتی می‌توانند شماره IMEI گوشی خود را روی برچسبی که به جعبه گوشی چسبیده است مشاهده نمایند. این شماره در واقع زیر بارکد قرار گرفته است؛ اگر گوشی شما دو سیم کارته باشد دو شماره و اگر یک سیم کارته باشد تنها یک شماره IMEI مشاهده خواهید کرد. علاوه بر این، یک شماره دیگر MEID که شناسه تجهیزات گوشی است و شماره سریال گوشی را نیز می‌توانید روی این برچسب ببینید.
  • روش سوم: اگر به هر دلیلی به جعبه گوشی خود دسترسی ندارید، شماره IMEI,MEID و شماره سریال گوشی را می‌توانید روی برچسبی که به پشت گوشی شیائومی چسبیده است ببینید. شیائومی به منظور نگه‌داری ایمن، از دو برچسب اطلاعات برای گوشی‌های خود استفاده کرده است.
  • روش چهارم: تقریبا تمامی کاربران گوشی‌های اندرویدی می‌توانند با استفاده از کد دستوری#60#* به شماره سریال IMEI,MEID گوشی خود دسترسی پیدا کنند.

اکنون ممکن است بپرسید این شماره 15 رقمی منحصر به فرد، شامل چه اطلاعاتی است؟ در واقع 8 رقم اول این شماره نشان‌دهنده TAC و تعیین کننده کشور سازنده و مبدا دستگاهی است که از آن استفاده می‌کنید. علاوه بر این با 6 رقم آخر این شماره می‌توانید تولید‌کننده گوشی خود را پیدا کنید.

از این شماره برای فعال‌سازی دستگاه و فعال سازی گاراتنی گوشی نیز استفاده می‌شود؛ در صورتی که زمان خرید و ضمانت همراه آن را فراموش کرده‌اید به کمک IMEI می‌توانید وضعیت ضمانت و گارانتی گوشی خود را بررسی نمایید.

نحوه بررسی تاریخ گارانتی و فعال‌سازی گوشی شیائومی

شماره سریال شیائومی

کاربران گوشی‌های شیائومی می‌توانند با مراجعه به وب سایت احراز هویت محصولات شیائومی از تاریخ گارانتی و زمان فعال‌سازی گوشی خود آگاه شوند.

  1. وارد مرورگر گوشی یا رایانه خود شوید.
  2. سپس به وب سایت مربوطه مراجعه نمایید.
  3. اکنون باید خرید گوشی خود را به کمک مراحل زیر تایید کنید.
  • گزینه تایید خرید محصول را انتخاب کنید.
  • با انتخاب تأیید خرید گوشی، از شما خواسته می‌‌شود که شماره IMEI یا شماره S/N موجود بر روی گوشی را وارد کرده و کد تایید را وارد نمایید.
  • سپس اطلاعات وارد شده را تایید کنید.
  • در صفحه جدیدی که برای شما باز می‌شود، اکنون می‌توانید تاریخ تولید، تاریخ فعال‌سازی دستگاه و مشخصات اولیه گوشی را مشاهده نمایید.

شماره سریال شیائومی

همچنین اگر گوشی خود را گم کرده‌اید یا دزدیده شده است، با ارائه شماره IMEI گوشی خود به پلیس، می‌توانید گوشی خود را ردیابی کنید. پس بهتر است که این شماره 15 رقمی را در جای امنی یادداشت کنید و در مواقع ضروری از قبیل بررسی اعتبار گارانتی، تشخیص گوشی نو از کارکرده و ردیابی گوشی دزدیده شده از آن استفاده کنید. در آخر، به منظور حفظ حریم خصوصی و امنیت گوشی هوشمند خود، اطلاعات مهم گوشی و شماره سریال و IMEI دستگاه را در دسترس دیگران قرار ندهید.

جمع‌بندی نهایی

در این مطلب، به اهمیت شماره سریال و IMEI گوشی‌های شیائومی و کاربردهای آن‌ها پرداخته شد. شماره سریال به‌عنوان یک شناسه منحصربه‌فرد توسط سازنده به هر دستگاه اختصاص داده می‌شود و بیشتر در زمینه خدمات پس از فروش و مدیریت تولید کاربرد دارد. در مقابل، شماره IMEI که یک کد ۱۵ رقمی است، به‌طور خاص برای شناسایی دستگاه‌های موبایلی در شبکه‌های مخابراتی طراحی شده و بیشتر در زمینه امنیت و ردیابی دستگاه‌های گمشده یا دزدیده شده استفاده می‌شود.

با استفاده از روش‌های معرفی شده در این مطلب، کاربران می‌توانند به راحتی به شماره IMEI و سریال گوشی خود دسترسی پیدا کنند و از آن‌ها برای فعال‌سازی گارانتی، ردیابی گوشی‌های گمشده یا دزدیده شده و بررسی اعتبار گوشی استفاده نمایند. در نهایت، توصیه می‌شود که این اطلاعات مهم را در جای امن نگه‌داری کنید و از دسترس دیگران دور نگه دارید تا از حریم خصوصی و امنیت دستگاه خود محافظت کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*