ماهیندرا تار روکس

شاسی بلند آفرودی ماهیندرا تار روکس به عنوان رقیب هندی جیپ رانگلر معرفی شد

شرکت هندی ماهیندرا، عرضه شاسی بلند آفرودی تار روکس را با پیشرانه های بنزینی و دیزلی در کنار آپشن‌های جذاب به‌زودی آغاز خواهد کرد.

کمپانی خودروسازی ماهیندرا که تاسیس آن به سال ۱۹۴۵ میلادی در بمبئی هندوستان بازمی‌گردد، یکی از اولین و بزرگترین خودروسازان این کشور به شمار می‌رود که عموم تمرکز آن تولید محصولات سواری SUV است. این شرکت به تازگی از یک شاسی بلند جدید و آفرودی با نام ماهیندرا تار روکس رونمایی کرده است که از نظر ظاهری شباهت بسیاری زیادی به جیپ رانگلر آمریکایی‌ها دارد. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به معرفی این شاسی بلند جدید می‌پردازیم.

معرفی ماهیندرا تار روکس؛ جیپ رانگلر هندی‌ ها اینجاست

ماهیندرا تار روکس

کمپانی ماهیندرا که سابقه همکاری آن با شرکت جیپ به دهه ۴۰ میلادی و مونتاژ جیپ های ویلیز بازمی‌گردد، از یک شاسی بلند چهار درب آفرودی رونمایی کرده است که بر خلاف دیگر ساخته های این شرکت هندی بر روی شاسی نردبانی کاملاً جدید ماهیندرا بنام N-Glyde ساخته شده که وعده سطح راحتی مشابه با شاسی‌بلند ساختار یکپارچه ماهیندرا XUV700 را داده است. این مجصول با ارائه یکی سواری نرم و آرامش بخش در کنار حفظ توانایی های آفرود در خور قیمت خود می‌تواند به یکی از محصولات موفق هندی ها در چند سال اخیر بدل شود.

در نمای ظاهری ماهیندرا تار روکس، به مانند نسخه دو درب آن که چندی پیش معرفی شده بود، شاهد یک جلوپنجره جدید دارای شش شیار عمودی هستیم که به دو قسمت تقسیم شده‌اند. سپرها نیز متناسب با شرایط آفرودی مورد به‌روزرسانی قرار گرفته و چراغ‌های جلو و عقب هم از گرافیک LED بهره‌مند شده‌اند.

ابعاد این خودرو در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب ۴۴۲۸، ۱۸۷۰ و ۱۹۲۳ میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن ۲۸۵۰ میلی‌متر است. این یعنی شاسی‌بلند آفرودی چهار در ماهیندرا ۴۴۳ میلی‌متر کشیده‌تر از نسخه دو درب بوده و ۴۰۰ میلی‌متر فاصله بین دو محور آن افزایش یافته است. بااین‌حال، تار روکس هنوز هم ۳۵۷ میلی‌متر از رانگلر چهاردر کوتاه است. این شاسی‌بلند جدید با رینگ‌های آلیاژی ۱۸ یا ۱۹ اینچی و لاستیک‌هایی با پهنای ۲۵۵ عرضه می‌شود.

مشخصات فنی Mahindra Thar Roox

نمای جلو ماهیندرا تار روکس

ماهیندرا برای تار روکس از دو پیشرانه بنزینی و دیزلی بهره برده که هردو قدرت و گشتاور بیشتری نسبت به نسخه دو درب دارند. نسخه بنزینی از یک پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر توربو GDI با قدرت ۱۷۴ اسب بخار و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور بهره برده است. در مقابل نسخه دیزلی از یک پیشرانه ۲.۲ لیتری توربو دیزل با ۱۷۲ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور سود می‌برد. مجموع توان هر دو پیشرانه توسط یک گیربکس شش سرعته دستی یا شش سرعته اتوماتیک AT آیسین به چرخ‌های عقب یا هر چهارچرخ منتقل می‌شود.

شرکت هندی، آفرودر تار روکس را به سیستم 4Xplor مجهز کرده است. این سیستم شامل قفل الکترونیکی دیفرانسیل‌ها و حالات رانندگی برای مسیرهای مختلف می‌شود. این خودرو همچنین از سیستم کمکی هوشمند کرال هم بهره می‌برد که برای اولین بار است که در یک خودروی هندی دیده می‌شود.

کرال کنترل یک قابلیت هوشمند روی خودروهای پیشرفته است که این توان را دارد تا با درک شرایط جاده، سرعت خودرو را تنظیم کند. بنابراین این سیستم در مسیرهای صعب‌العبوری که با یخ، گل، شن یا سنگ پوشیده شده است، قادر است خودرو را کنترل کند. این سیستم به کمک سنسورهایی که روی خودرو تعبیه شده است اطلاعات مسیر را دریافت می‌کند و روی ترمز، چرخ‌ها و سرعت ماشین تاثیر می‌گذارد. تار روکس همچنین زاویه ورود ۴۱.۷ درجه دارد و می‌تواند در عمق ۶۵۰ میلی‌متر آب هم حرکت کند.

سیستم تعلیق این خودرو هم در جلو از نوع مستقل دو جناقی با فنرهای پیچشی و در عقب از نوع اکسل صلب است.

طراحی کابین و آپشن‌های آفرودر تار روکس

نمای داشبورد ماهیندرا تار روکس

طبق ادعای سازنده هندی، کابین این ماشین از لحاظ لرزش، ارتعاش و سروصدا بهبود پیدا کرده است. از مجموع آپشن‌های این خودرو می‌توان به صفحه‌ نمایش اطلاعات-سرگرمی جدید ۱۰.۲۵ اینچی، کلاستر دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی، گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو، کول باکس، سانروف پانوراما، شارژر بی‌سیم، سیستم صوتی هارمن کاردون با ۹ بلندگو، شش ایربگ و بیش از ۱۰ سیستم کمک‌راننده شامل رادار هشدار خروج از پارک (RCTA)، سیستم هشدار حرکت بین خطوط (LDW)، دستیار حفظ حرکت بین خطوط (LKA)، رادار هشدار تغییر لاین (LCA)، ترمز اضطراری خودکار (AEB)، کروز کنترل تطبیقی (ACC)، سنسور نقاط کور و… اشاره کرد.

قیمت ماهیندرا تار روکس در هند از ۱۳ میلیون روپیه معادل 15 هزار و 500 دلار برای نسخه بنزینی محرک عقب گیربکس دستی پایه آغاز می‌شود و نهایتاً به ۲۰.۵ میلیون روپیه معادل 24 هزار و 400 دلار برای نسخه پرچم‌دار دیزلی اتوماتیک چهارچرخ محرک می‌رسد. تحویل تار روکس به خریداران از ماه آینده آغاز خواهد شد.

در انتها دعوت می‌کنیم مطلب معرفی و بررسی دو خودرو آفرودی و خوش ساخت بایک بی جی 80 و بایک بی جی 40 که توسط تیم خودرو گجت نیوز آماده شده را نیز مطالعه کنید.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
شاسی بلند برقی نیو L60 به عنوان رقیب چینی تسلا مدل Y معرفی شد قیمت پیکاپ کی ام سی T9 در بازار آزاد مشخص شد آکورا پرفورمنس EV کانسپت، شاسی بلند جذابی که در آینده نزدیک عرضه می‌شود

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*