تعداد ثبت نام طرح فروش جدید ایران خودرو

بیش از یک و نیم میلیون ثبت نام برای 120 هزار خودرو در طرح جدید فروش ایران خودرو

فقط چند روز پس از راه‌اندازی سایت ایران خودرو برای فروش خودرو، آمار و ارقام از تعداد چشمگیر ثبت نام‌کنندگان در طرح فروش جدید آن حکایت دارند.

چند روز قبل راه‌اندازی سایت ایران خودرو برای فروش اینترنتی و قرعه‌کشی به‌طور گسترده در اخبار خودرو بازتاب داده شد؛ خبری که عملاً از پایان کار سامانه یکپارچه فروش بعد از دو سال فعالیت حکایت داشت. حالا آمار و ارقام غیررسمی نشان می‌دهند که تا به اینجا در همین مدت کوتاه بیش از یک و نیم میلیون نفر برای 120 هزار محصول ایران خودرو در طرح فروش جدید این خودروساز داخلی ثبت نام کرده‌اند.

آمار و ارقام طرح فروش جدید ایران خودرو

ظرفیت عرضه ایران خودرو در مرحله اول فروش از طریق وب‌سایت اختصاصی آن 120 هزار دستگاه عنوان شده است. 50 درصد این ظرفیت به مشمولان طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و 20 درصد هم به مشمولان طرح جایگزینی خودروهای فرسوده تعلق دارد.

بنا به گزارش‌های غیررسمی، تاکنون 1 میلیون و 500 هزار نفر برای این 120 هزار دستگاه خودرو ثبت نام کرده‌اند که 600 هزار نفر آن‌ها حساب خود را برای بلوکه کردن مبلغ تعیین‌شده وکالتی کرده‌اند و بقیه در انتظار تایید از سوی سیستم بانکی یا متقاضی طرح جوانی جمعیت و جایگزینی خودروهای فرسوده هستند.

پس از معرفی سایت جدید ایران خودرو برای فروش اینترنتی محصولات به نشانی www.ikcosales.ir، این سامانه از 24 مرداد شروع به کار کرد. در ابتدا مهلت ثبت نام در این مرحله تا 1 شهریور ذکر شده بود، اما روز گذشته مهلت آن تا 2 شهریور تمدید شد.

متقاضیان عادی و مشمولان طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و جایگزینی خودروهای فرسوده امکان ثبت نام در سایت ایران خودرو را دارند و همان‌طور که در آیین‌نامه ذکر شده است، در این راستا باید مبلغ 230 میلیون تومان را در یک حساب وکالتی بلوکه کنند.

تعداد ثبت نام طرح فروش جدید ایران خودرو

ایران خودرو اعلام کرده بود که در صورت پیشی‌گرفتن تعداد متقاضیان ثبت نام‌شده از ظرفیت این خودروساز داخلی، اولویت‌بندی متقاضیان را از طریق قرعه‌کشی مشخص خواهد کرد. با توجه به آمار و ارقام تاییدنشده، به نظر نمی‌رسد متقاضیان عادی شانس زیادی برای تهیه خودرو مورد نظر خود داشته باشند.

کراس اوور جدید ریرا، سورن پلاس XU7P، تارا دستی، تارا اتوماتیک، رانا پلاس، پژو ۲۰۷ با پیشرانه TU3، پژو ۲۰۷ دستی با موتور TU5، لونا GRE، ون برقی بستیون نات ایران خودرو، هایما S5 و هایما 7X خودروهایی هستند که در سامانه جدید ایران خودرو به فروش گذاشته شده‌اند.

در گجت نیوز بخوانید:
روند تولید خودرو با قطعی برق مختل شده است قیمت پیکاپ کی ام سی T9 در بازار آزاد مشخص شد آشنایی با مشخصات پیشرانه ME16 سایپا شاهین پلاس سود شگفت‌انگیز بانک‌ها از طرح های فروش خودرو در ایران

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*