ایران خودرو

محصولات توربو دوگانه سوز ایران خودرو به‌زودی وارد بازار می‌شوند

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین گروه صنعتی ایران خودرو از عرضه محصولات این شرکت با موتور دوگانه سوز توربو در آینده نزدیک خبر داد.

فروردین ماه سال گذشته، شرکت ایران خودرو از عرضه دنا پلاس توربو دوگانه سوز در سال ۱۴۰۳ خبر داده بود و حال بر اساس آخرین اخبار خودرو، به نظر می‌رسد این امر به زودی محقق خواهد شد. طبق صحبت‌های مهدی رادمنش، معاون تحقیقات، طراحی و تکوین این شرکت، ساخت و توسعه پیشرانه های دوگانه سوز توربو شارژ با توان و گشتاور بالا در حال طی کردن مراحل نهایی برای عرضه هستند.

اولین محصولات ایران خودرو مجهز به پیشرانه دوگانه سوز توربو کدامند؟

ایران خودرو

مهدی رادمنش با اشاره به خودرو سورن به‌عنوان یکی از اولین محصولاتی که از این پیشرانه بهره‌مند خواهد شد، گفت:

در شرایط کنونی و پررنگ شدن اهمیت کاهش مصرف سوخت، در صورت حمایت از مشتریان خودروهای دوگانه‌سوز، ظرفیت تولید این محصولات به‌راحتی قابل افزایش است. توسعه ناوگان تاکسی‌رانی گازسوز راهکار بسیار موثری در کاهش سبد مصرف بنزین در این ناوگان است که نیازمند حمایت دولت از تاکسی‌رانان برای جایگزینی با خودروهای فرسوده شبکه تاکسیرانی است.

سورن‌ پلاس محصولی است که در ناوگان حمل‌ونقل عمومی نیز مورد توجه است و مشتریان زیادی دارد که با ارتقای موتور آن، رضایت‌مندی بیشتری برای مصرف‌ کنندگان حاصل خواهد شد.

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین بزرگترین خودروساز کشور در ادامه افزود:

موتور EF7 پایه‌گازسوز که سوخت اصلی و پیش‌فرض آن، گاز طبیعی فشرده است، در نسخه توربو از توان و گشتاور بالاتری نسبت به نمونه تنفس طبیعی برخوردار بوده و با توجه به عدم آسیب به اجزای داخلی آن در اثر استفاده از سوخت گاز، استهلاک پایینی داشته و گزینه مناسبی برای ناوگان تاکسی‌رانی و حتی مشتریان عادی به شمار می‌رود.

ایران خودرو

احتمالا این پیشرانه با حجم 1650 سی‌سی عرضه خواهد شد که می‌تواند قدرتی برابر با 160 اسب بخار و گشتاور 240 نیوتن‌متر را به تولید برساند. معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو در ادامه به ایجاد تعامل و توافق مابین این شرکت و وزارت کشور برای تولید و عرضه سورن پلاس دوگانه سوز توربو در ناوگان تاکسیرانی خبر داد.

وی در پایان خاطرنشان کرد:

در حال حاضر دو محصول وانت آریسان ۲ و سورن‌ پلاس به صورت دوگانه‌سوز تولید می‌شوند که با توجه به استقبال مشتریان از این محصولات، آمادگی برای افزایش ظرفیت تولید آن‌ها و گسترش آن به دیگر محصولات از جمله دنا پلاس توربو وجود دارد.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
ثبت نام محصولات ایران خودرو در طرح جدید این شرکت چقدر سود دارد؟ بیش از یک و نیم میلیون ثبت نام برای ۱۲۰ هزار خودرو در طرح جدید فروش ایران خودرو انتشار اولین تصاویر از خودرو اقتصادی K112 جتکو ایران خودرو

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*