خرید تلویزیون جدید

۵ نکته مهمی که باید قبل از خرید تلویزیون جدید در نظر بگیرید

اگر قصد خرید یک تلویزیون هوشمند جدید دارید به‌جز مسائلی مثل اندازه یا قیمت باید نکات ریزتری را نیز در نظر بگیرید. اینجا به پنج مورد از این نکات اشاره خواهیم کرد.

همه ما هنگام خرید یک تلویزیون جدید به برخی نکات واضح مانند اندازه صفحه نمایش، فناوری صفحه نمایش و قیمت دقت می‌کنیم. با این وجود گذر از دوران تلویزیون‌های معمولی و ورود به عرصه تلویزیون‌های هوشمند باعث شده که فاکتورهای دیگری نیز در خصوص انتخاب گزینه مناسب تاثیرگذار باشند.

تلویزیون‌های هوشمند نه فقط وسایلی برای تماشای فیلم و سریال، بلکه هاب مرکز کنترل محتوای چندرسانه‌ای به شمار می‌روند که امکان دسترسی، مدیریت و حتی بهینه‌سازی تمامی داده‌های ویدیویی را به ما خواهند داد. از سوی دیگر، اجرای بازی‌های ویدیویی با کیفیت ایده‌آل، برگزاری کنفرانس‌های ویدیویی، کنترل لوازم خانگی هوشمند و یا ادغام با لپتاپ، گوشی یا حتی یک تلویزیون هوشمند از جمله دیگر کاربری‌های یک تلویزیون هوشمند است.

هنگام خرید یک تلویزیون هوشمند جدید به چه نکاتی باید دقت کرد؟

بر اساس آنچه گفته شد برای خرید تلویزیون‌های هوشمند به‌جز فاکتورهای پایه‌ای مثل اندازه، ال سی دی یا ال ای دی بودن پانل و یا قیمت لازم است به فاکتورهای دیگری هم توجه شود. پنج مورد از مهم‌ترین عوامل حائز اهمیت حین خرید تلویزیون را در ادامه مشاهده خواهید فرمود.

سیستم عامل

از آن‌جایی که یک تلویزیون هوشمند مکانی برای دسترسی به تمامی آیتم‌های سرگرمی، ویدیویی و صوتی در منزل شماست، رابط کاربری و نحوه تعامل با آن اهمیت فوق‌العاده‌ای برای‌تان خواهد داشت. بنابراین لازم است که دستگاهی را انتخاب کنید که سیستم عامل و رابط کاربری آن بیشترین سازگاری را با سلیقه شما داشته باشد.

سیستم عامل TV

در میان تلویزیون‌های هوشمند بازار می‌توان محصولات متفاوتی مجهز به سیستم عامل‌های تایزن، وب او اس، گوگل تی وی یا سایرین را پیدا کرد که هریک قابلیت‌های منحصربفرد و نقاط قوت و ضعف بخصوص دارند. توصیه می‌کنیم به یک فروشگاه مخصوص تلویزیون‌های هوشمند مراجعه کرده و پس از کار کردن با هریک از سیستم عامل‌های گفته‌شده، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

اگر به‌دنبال تجربه‌ای مینیمال و بی‌آلایش هستید تایزن یا WebOS گزینه‌های مناسبی هستند.از سوی دیگر اما اپل تی وی جذاب‌تر بوده و تعامل عمیق‌تری با شما خواهد داشت؛ درحالیکه Google TV پر از قابلیت‌های شخصی‌سازی متعدد است.

سیستم کنترل

فارغ از اینکه قصد پیدا کردن یک فیلم و سریال مناسب را داشته باشید یا بخواهید اپلیکیشن‌های مختلفی روی تلویزیون خود اجرا کنید مهم‌ترین نکته‌ای که باید مورد توجه قرار دهید سیستم کنترل آن است. بنابراین سیستم کنترل و نحوه تعامل با کاربر نیز یکی از مهم‌ترین نکاتی است که هنگام خرید تلویزیون باید به آن دقت کنید.

خرید تلویزیون جدید

بسیاری تلویزیون‌های مدرن از دستیارهای صوتی هوشمند برای تعامل با کاربر استفاده می‌کنند. در کنار دستگاه‌های عمومی و همه‌کاره‌ای مثل الکسا، سیری یا دستیار گوگل برخی کمپانی‌های تولیدکننده تلویزیون‌های هوشمند دستیارهای اختصاصی خود را توسعه داده‌اند. انتخاب مناسب‌ترین دستیار صوتی بیش از هرچیز به میزان استفاده از آن اکوسیستم بستگی دارد. برای مثال اگر به‌طور کلی به اکوسیستم گوگل علاقمند هستید بهتر است تلویزیونی مجهز به دستیار صوتی Google Assistant بخرید.

از سوی دیگر ریموت کنترل، چینش دکمه‌های آن و قابلیت‌های مختلفش نیز فاکتورهای مهم دیگری هستند که هنگام خرید تلویزیون باید مورد توجه قرار دهید.

تبلیغات

دیگر مساله حائز اهمیت در خرید تلویزیون‌های هوشمند که پیش‌تر برای تلویزیون‌های معمولی مطرح نبودند مساله تبلیغات به نمایش درآمده در آن‌هاست که می‌تواند تجربه استفاده از دستگاه را دستخوش تغییرات زیادی کند. حتما برای شما هم پیش آمده که قصد تماشای یک قسمت از سریال محبوبتان در سرویس‌های استریم را داشته باشید و با چندین مرحله تبلیغ طولانی مدت در اول، وسط یا حتی آخر آن روبرو شوید.

تبلیغات در TV

این تبلیغات البته مختص نمایش محتوا نبوده و بعضا در نقاط مختلف خود رابط کاربری نیز قابل مشاهده هستند.

قانون کلی در خصوص تبلیغات در تلویزیون‌های هوشمند این است که هرچه هزینه بیشتری برای خرید یک Smart TV بپردازید، تبلیغات کمتری مشاهده خواهید کرد. به این ترتیب دستگاه‌های گران‌قیمت ال جی، سامسونگ یا سونی تجربه‌ای تقریبا بدون تبلیغات را به شما نمایش می‌دهند؛ درحالیکه خریداران محصولات ارزان‌قیمت‌تری مثل TCL یا هایسنس به‌طور کلی باید انتظار تبلیغات بیشتری را داشته باشند.

از سوی دیگر، محصولات هر کمپانی نیز به‌طور معمول محصولات خود آن کمپانی را تبلیغ می‌کنند. برای مثال در یک تلویزیون Fire TV آمازون، احتمالا بخش عمده‌ای از تبلیغات مربوط به محصولات خود آمازون خواهد بود.

قابلیت‌های نرم افزاری، سازگاری و قابلیت‌های فنی

همان‌طور که اشاره شد، تلویزیون‌های هوشمند چیزی فراتر از صرفا یک نمایشگر بوده و با تجهیز به تراشه‌های پردازشی و گرافیکی قادر به ارائه فناوری‌ها و تنظیمات بصری گسترده‌ای هستند. برای مثال اگر قصد تماشای یک فیلم هنری را داشته باشید، تلویزیون‌های هوشمند می‌توانند با توقف تمامی پردازش‌های بصری، محتوای ویدیویی فیلم را دقیقا همان‌طور که سازنده در نظر داشته به شما نمایش دهند.

خرید تلویزیون جدید

از سوی دیگر، گیمرها نیز می‌توانند با بهره‌گیری از توانایی‌های پردازشی و بصری تلویزیون‌های هوشمند کنترل نحوه نمایش بازی را به دست گرفته یا با استفاده از فناوری‌های گرافیکی مثل نرخ رفرش متغیر یا ALL تجربه بازی خود را بهینه‌سازی کنند. بر این اساس انتخاب یک تلویزیون که قادر به پشتیبانی از فناوری‌های گرافیکی مختلف (بسته به نیازتان) باشد از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

به‌طور مشابه فناوری‌ها و استانداردهایی مثل دالبی ویژن، دالبی اتموس یا HDR10+ نیز قابلیت‌هایی اضافی هستند که تماشای برخی محتوای ویدیویی و تلویزیونی را جذاب‌تر می‌کنند. به‌طور مشابه برخی تلویزیون‌های هوشمند پیشرفته‌تر نیز با تکیه بر قدرت سخت افزاری و نرم افزاری‌شان اقدام به افزایش رزولوشن و کیفیت فیلم‌ها و سریال‌های قدیمی کرده و برای علاقمندان به فیلم و سریال جذاب‌ترند.

اکوسیستم نرم افزاری

تشکیل اکوسیستم‌های نرم افزاری و سحت افزاری پدیده‌ای‌ست که اپل پایه‌ریز آن به شمار رفته و سایر کمپانی‌های فعال در حوزه گوشی‌های موبایل و گجت نیز دنباله‌رو آن شدند.‌ اکوسیستم‌های کمپانی‌های مختلف اکنون به اعتلای فوق‌العاده‌ای رسیده؛ به‌طوری که محصولات مختلف یک برند اعم از گوشی، تبلت، تلویزیون، ساعت هوشمند، لپ تاپ یا حتی اجزای منزل سازگاری بی‌نظیری با یکدیگر داشته و می‌توانند کاربری‌های منحصربفردی ارائه دهند.

اکوسیستم نرم افزاری

با توجه به این که تلویزیون به‌نوعی می‌تواند نقش حیاتی و مرکزی در اکوسیستم منزل هوشمند شما داشته باشد، توجه به تطابق نرم افزاری آن با سایر دستگاه‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد. برای مثال، اگر گوشی موبایل شما از برند سامسونگ یا سونی است، طبیعتا با خرید تلویزیون هوشمند از همان برند می‌توانید به قابلیت‌ها و امکانات ویژه در کنار سازگاری بیشتر و بهتر دسترسی پیدا کنید.

به‌طور مشابه، اگر تلویزیون سونی می‌خرید توصیه می‌کنیم ساندبار یا سایر اکسسوری‌های آن را نیز از همان برند تهیه کنید تا به حداکثر سازگاری نرم افزاری و سخت افزاری برسید.

در گجت نیوز بخوانید:
5 استفاده کاربردی از پورت USB تلویزیون هوشمند ۶ نرم‌ افزار ضروری که باید در تلویزیون هوشمند خود نصب کنید چگونه برنامه های اندرویدی را روی تلویزیون هوشمند خود نصب کنیم؟ اگر تلویزیون هوشمند شما کند شده، این راه حل ها را امتحان کنید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*