حل مشکل کند شدن تلویزیون هوشمند

اگر تلویزیون هوشمند شما کند شده، این راه حل ها را امتحان کنید

اگر تلویزیون هوشمند شما کند شده و سرعت پایینی دارد، روش‌های بسیار ساده‌ای وجود دارد که برای حل آن می‌توانید امتحان کنید. اما شاید آن‌ها را بلد نباشید.

تلویزیون‌های هوشمند، راه‌های زیادی برای تماشای محتوای مورد علاقه کاربران را در اختیارشان قرار می‌دهند. فقط کافیست آن‌ها را به اینترنت متصل کنید و دیگر به هیچ وسیله اضافه‌تری احتیاج نخواهید داشت. اما درحالی که عموم کاربران از مزیت‌های یک اسمارت تی‌وی می‌گویند، برخی از کاربران هم با مشکلاتی در عملکرد دستگاه مواجه می‌شوند که استفاده از اپلیکیشن‌ها، وب‌گردی و یا پخش محتوا را دشوار می‌کند.

یکی از اصلی‌ترین دلایل کند شدن سرعت تلویزیون هوشمند، بروز نبودن نرم افزار آن است. درست مثل گوشی‌های هوشمند، شما باید تلویزیون هوشمند خود را هم به‌صورت مرتب بروزرسانی کنید تا مشکلات نرم افزاری احتمالی آن برطرف شود و عملکرد آن بهبود پیدا کند. بنابراین اگر نرم افزار اسمارت تی‌وی شما به آپدیت نیاز دارد، توصیه می‌کنیم فوراً آن را آپدیت کنید.

حل مشکل کند شدن تلویزیون هوشمند

اما یکی دیگر از دلایلی که باعث کند شدن سرعت آن می‌شود، کمبود فضای خالی در حافظه داخلی تلویزیون است. معمولاً تلویزیون‌های هوشمند حافظه داخلی به‌مراتب کمتری نسبت به دیگر دستگاه‌ها مثل موبایل و لپ تاپ دارند. این یعنی فضای کمی برای ذخیره فیلم و ویدیو و همینطور اپلیکیشن‌ها در دسترس شما قرار خواهد داشت. و وقتی این فضا پر شود، باعث کاهش سرعت عملکرد دستگاه می‌شود.

البته که سرعت اینترنت پایین هم می‌تواند مستقیماً روی عملکرد یک تلویزیون هوشمند اثرگذار باشد. وقتی سرعت اینترنت شما کم باشد، زمان بارگذاری طولانی‌تر می‌شود و بارها یک فیلم در حین پخش شدن، متوقف خواهد شد.

افزایش سرعت تلویزیون هوشمند با حل مشکل اتصال اینترنت

یک اتصال اینترنتی ناپایدار و پر از تأخیر، می‌تواند برای شما دردسرساز شود. به‌خصوص اگر عادت دارید با تلویزیون هوشمند خود، سریال‌های مورد علاقه‌تان را ببینید. اگر حین دیدن یک فیلم یا سریال، مدام تصویر قطع و وصل می‌شود، علتش قطعاً سرعت پایین اینترنت شما است. بنابراین اگر بتوانید مشکل اتصال تلویزیون به اینترنت را برطرف کنید، مشکل کند شدن تلویزیون هوشمند شما هم حل می‌شود.

حل مشکل کند شدن تلویزیون هوشمند

باید علت مشکل اتصال اینترنت خود را بفهمید. گاهی اوقات تداخل با دیگر دستگاه‌ها، سیگنال ضعیف و یا یک مودم قدیمی، می‌تواند باعث این اتفاق شود. بنابراین توصیه می‌کنیم:

  • پیش از هر چیزی، سرعت اینترنت خود را با استفاده از سرویس‌هایی مثل سایت Speed Test بسنجید. ممکن است مشکل از سرعت پایین سرویس اینترنتی شما باشد و دستگاه‌هایتان مقصر نباشند.
  • اگر مودم به تلویزیون نزدیک است، با استفاده از یک کابل اترنت (کابل شبکه)، تلویزیونتان را به آن متصل کنید. در این صورت می‌توانید از سرعت بالاتری بهره‌مند شوید.
  • گاهی اوقات ریستارت کردن ساده یک مودم روتر می‌تواند مشکل اتصال اینترنت را برطرف کند. مودم را خاموش کنید، سپس ۲ دقیقه بعد مجدداً آن را روشن کنید.

اگر مودم شما دارای قابلیت‌هایی مثل QoS و AP است، غیرفعال کردن آن‌ها می‌تواند باعث بهبود سرعت و کیفیت اینترنت شود. برای نحوه غیرفعال کردن این دو ویژگی، می‌توانید به دفترچه راهنمای مودم خود یا سایت سازنده آن مراجعه کنید.

چگونه تلویزیون هوشمندمان را آپدیت کنیم؟

مثل تمام دستگاه‌های هوشمند دیگر ما نظیر گوشی‌های هوشمند و کامپیوترها، بروز نگه داشتن نرم افزار تلویزیون هوشمند نیز بسیار مهم است. اگر هیچوقت آن را بروزرسانی نکنید، تجربه کاربری خیلی خوبی را به شما نخواهد داد. اما با هر بار بروزرسانی نرم افزاری، بسیاری از مشکلات قبلی برطرف خواهد شد و می‌تواند روی عملکرد خود دستگاه نیز اثرگذار باشد.

حل مشکل کند شدن تلویزیون هوشمند

  • پیش از بروزرسانی، مطمئن شوید که تلویزیون شما به اینترنت متصل است و به‌درستی کابل برق آن وارد پریز شده است تا هیچ تداخلی در حین ارتقا نرم افزاری رخ ندهد.
  • در مرحله بعدی، با رفتن به منوی تنظیمات تلویزیون، وارد بخشی به‌نام Software Update یا گزینه‌ای با نامی مشابه، بررسی کنید که آیا آپدیتی برای تلویزیون شما آمده است یا خیر.
  • اگر بروزرسانی برای تلویزیون شما منتشر شده باشد، با پیامی شما را مطلع خواهد کرد. سپس می‌توانید دکمه‌ای مثل Download یا Install را از روی صفحه انتخاب کنید تا فرآیند دانلود و نصب آغاز شود. این فرآیند با توجه به سرعت اینترنت شما می‌تواند چند دقیقه تا یک ساعت متغیر باشد.
  • بعد از نصب بروزرسانی، تلویزیون شما ریستارت خواهد شد و سپس با سیستم عامل جدید، راه‌اندازی می‌شود.

مهم است بدانید که تلویزیون هر برندی، فرآیند بروزرسانی خاص خودش را دارد؛ بنابراین مراحل بالا می‌تواند در تلویزیون شما متفاوت باشد. اگر نمی‌دانید که چگونه باید اسمارت تی‌وی خود را آپدیت کنید، می‌توانید به دفترچه راهنمای آن یا سایت سازنده مراجعه کنید. شما همچنین می‌توانید با فعال کردن Auto Update، به تلویزیون اجازه دهید که در صورت دریافت هر بروزرسانی جدیدی، آن را به‌صورت خودکار دانلود و نصب کند.

با خالی کردن حافظه داخلی، مشکل کند شدن تلویزیون هوشمند خود را حل کنید

اگر بروزرسانی اسمارت تی‌وی شما هم مشکل سرعت کم آن را برطرف نکرد، شما باید با خالی کردن حافظه داخلی تلویزیون، مشکل آن را حل کنید. خالی کردن فضای داخلی ذخیره‌سازی تلویزیون می‌تواند به بهبود عملکرد و سرعت آن کمک کند.

حل مشکل کند شدن تلویزیون هوشمند

  • هر اپلیکیشن نصب شده‌ای که هیچ احتیاجی به آن را ندارید، از روی تلویزیون خود پاک کنید. هر برنامه، فضایی از دستگاه شما را اشغال می‌کند.
  • اگر عادت دارید که عکس و فیلم روی تلویزیون خود ذخیره کنید، آن‌ها را به یک هارد اکسترنال یا فلش درایو انتقال دهید و سپس آن‌ها را از روی دستگاه خود پاک کنید. برای این کار وارد حافظه داخلی دستگاه خود شده و فایل‌ها را پاک کنید.

اگر حافظه داخلی تلویزیون شما کم است، توصیه می‌کنیم یک هارد اکسترنال یا فلش درایو را به پورت USB آن متصل کنید و از این پس هر محتوایی که خواستید را روی آن‌ها ذخیره کنید. اینگونه هیچگاه تلویزیون شما کند نخواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*