گلکسی تب پرو اس

نگاهی نزدیک به گلکسی تب پرو اس ؛ نخستین تبلت سامسونگ از جنس ویندوز ۱۰

گلکسی تب پرو اس نام نخستین تبلت مجهز به ویندوز ۱۰ کمپانی سامسونگ است که چند وقتی از معرفی آن می‌گذرد. در این مقاله قصد داریم نگاه نزدیک تری به آن داشته باشیم. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

هفته گذشته سامسونگ قیمت عضو جدید خانواده گلکسی تب خودش، Galaxy TabPro S را مشخص کرد تا بتوانیم آن را رقیبی جدی برای آیپد پرو اپل و سری محصولات سرفیس مایکروسافت بدانیم. این تبلت مجهز به ویندوز ۱۰ به همراه صفحه کلید آن قیمتی حدود ۸۹۹ دلار خواهد داشت. اما در ادامه می‌خواهیم کمی از نزدیکتر با آن آشنا شویم. همراه ما باشید.

طراحی و صفحه نمایش

گلکسی تب پرو اس

از نمای ظاهری گلکسی تب پرو اس به نظر تبلت خوبی می‌آید. این تبلت از فلسفه جدید طراحی سامسونگ که از گوشی هوشمند گلکسی اس ۶ آغاز شده است پیروی می‌کند و دارای لبه‌هایی کاملاً نرم است. شاید تنها نکته‌ای که درباره طراحی این محصول بتواند جالب باشد، عدم استفاده سامسونگ از قاپ پشتی شیشه‌ای همانند گوشی‌های هوشمندش است. این کمپانی ترجیح داده تا از یک قاب پلاستیکی مات در قسمت پشتی تبلت Galaxy TabPro S استفاده کند.

اما جدا از بدنه این صفحه نمایش است که چشم نوازترین بخش یک تبلت به حساب می‌آید. تبلت جدید سامسونگ به یک صفحه نمایش با تکنولوژی Super AMOLED مجهز شده است که می‌تواند رنگ‌های مشکی را خیلی بهتر از پانل‌های LCD به نمایش گذارد. هرچند که رزولوشن ۲۱۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل بالاترین حد ممکن نیست اما می‌توان گفت که آن برای استفاده هر طراح و یا عکاسی، از شفافیت کافی برخوردار است.

تا به حال عادت داشتیم که صفحات نمایش OLED را در گوشی‌های هوشمند ببینیم. اما تب پرو اس از معدود کامپیوتر‌هایی است که به این صفحات مجهز شده است. بنابر این می‌توان گفت که در نخستین بخش یعنی صفحه نمایش، تبلت سامسونگ قابل رقابت با هر محصول دیگری است.

اما بحث جذاب دیگری که درباره صفحه نمایش این تبلت وجود دارد، استفاده از ساختار پیکسلی PenTile است. این ساختار موجب می‌شود که نور‌های اضافی سبز و بنفش موجود در اطراف متن‌ها و خطوط (که در صفحات نمایش قدیمی‌تر با نزدیک شدن به آن قابل مشاهده است) از بین بروند.

صفحه کلید

گلکسی تب پرو اس

گلکسی تب پرو اس نیز دقیقاً مشابه سرفیس و آیپد پرو به یک صفحه کلید مجهز است تا بتوانید در مواقع لازم مانند تایپ مقاله‌ها از آن استفاده کنید. اما برخلاف صفحه کلید این محصولات ما شاهد یک کیبورد همرنگ با بدنه هستیم. خوشبختانه سامسونگ تعامل خوبی را بین تبلت و صفحه کلید آن برقرار کرده است. این کیبورد تنها ۱.۴ میلیمتر ضخامت دارد و دارای سطح مناسبی است. هرچند که می‌توان گفت سرفیس پرو ۴ از این نظر بهتر از سامسونگ تب پرو اس ظاهر شده است.

صحبت از بهبود یافته تر بودن کیبورد تب پرو اس نسبت به آیپد پرو اپل به جهت آن است که صفحه کلید این محصول بدون داشتن ارگونومیک پیچیده‌ای در دو جهت قابل استفاده است. درواقع می‌توان گفت که این صفحه کلید می‌تواند هم در قسمت جلویی تبلت قرار گیرد و هم در قسمت پشتی آن جای بگیرد و به راحتی به واسطه آهن ربا در جای خود چفت شود. در نگاه نخست صفحه لمسی این محصول ویندوزی هم از استاندارد بالایی برخوردار بود و همه چیز به خوبی کار می‌کرد.

تجربه استفاده از گلکسی تب پرو اس

گلکسی تب پرو اس

قطعاً نمی‌توان این تبلت را جایگزینی برای دسکتاپ دانست. شما می‌توانید بین دو فضای داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت، میزان فضای مدنظر خودتان را انتخاب کنید. حافظه رم گلکسی تب Pro S چهار گیگابایت است که به همراه یک پردازنده ۲.۲ گیگاهرتزی Core M3 و یک پردازنده گرافیکی اینتل HD 515 وظیفه مدیریت آن را بر عهده دارد. به نظر می‌رسد که سامسونگ می‌توانست از رم قدرتمندتری در این محصول استفاده کند تا اپ‌ها بدون هیچگونه مشکلی در آن اجرا شوند.

گلکسی تب پرو اسویندوز ۱۰ به روانی بر روی این محصول اجرا می‌شود. از طریق دو مرورگر مایکروسافت اج و کروم اقدام به پخش ویدیوهای ۴K کردیم که برنده را می‌توان کروم نامید. از نظر صدا هم گلکسی تب پرو اس سامسونگ در شرایط خوبی قرار دارد. هرچند که اگر علاقه مند به گوش دادن موسیقی باشید باید بگوییم که میزان باس صدای پخش شده از بلندگو‌های این محصول بسیار کم است.

گلکسی تب پرو استبلت جدید سامسونگ به یک درگاه USB نوع C مجهز شده است. علاوه بر آن سامسونگ تکنولوژی شارژ سریع خودش را نیز در این محصول پیاده کرده است تا بتوانید در مدت ۲.۵ ساعت شارژ تبلت خودتان را از ۰ به ۱۰۰ برسانید.

سخن آخر

Samsung-Galaxy-TabPro-S

اگر بخواهیم در این رنج قیمتی به دنبال محصولات دیگری باشیم می‌توان از سرفیس پرو ۴ مایکروسافت نام برد که با مشخصات ۴ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و یک پردازنده نسل ششمی Core M3 با همین قیمت به فروش می‌رسد. هرچند که صفحه کلید آن نیز به صورت جداگانه قابل تهیه است و این قیمت مدل بدون صفحه کلید است.

محصول بعدی که می‌توان به آن اشاره کرد آیپد پرو ۱۲ اینچی اپل است. این تبلت با قیمتی حدود ۷۹۹ دلار نیز قابل خرید است که شما می‌توانید با قیمتی بیشتر مدل ۱۲۸ گیگابایتی آن را نیز تهیه کنید.

شاید نقطه مثبت گلکسی تب پرو اس صداقت سامسونگ در معرفی آن است. این غول کره‌ای اشاره کرده است که تبلت تب پرو اس نمی‌تواند جایگزین قطعی برای دسکتاپ باشد اما می‌تواند برای انجام کار‌های روزانه و به خصوص استفاده توسط دانش آموزان، گزینه مناسبی باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. بابا بیخیال!!! کی میخواد 900 دلار به این بده آخه؟!!
    اگه قیافه براتون مهم نباشه من teclast x2 pro خریدم از بست فون ، عالیه نسبت به قیمتش
    نسخه 64 و 128 داره با قلم و داک کیبورد مثه همینا که گفته.پردازنده core m و رم 4 صفحه فول اچ دی
    من باهاش برنامه نویسی کار میکنم و مشکلی ندارم.برنامه visual studio 2015 روش نصب کردم رون کار میکنه و هنگ نداره.البته تو کار با فتوشاپ کمی هنگ داره اگه پیکسلتون بالا باشه. از همه مهمتر ویندوز ده اورجینال روش بود :Happy-Grin:
    کلا به خودش و داک کیبورد و قلمش دادم دو تومن.البته یه 20 روزی کشید تا از چین بهم برسه ولی ارزش ریسکشو داشت :Wink:
    البته خواستین سفارش بدین قول قیمت پائینترشو تو سایتای دیگه نخوریت چون بدون قلم و داک میدن تازه گمرکشم به عهده خودتون میندازن که حدودا 200 تومنه تازه 45 روزه اینا میارن.با هزارتا التماس از بست فون خریدم آخه تو سایتشون فروششو نذاشتن :Happy-Grin:

    • مبارکتون باشه دوست عزیز.
      محصول خوبی رو گرفتین البته بهترین بررسی رو وقتی میتونید ازش داشته باشید که چندین ماه از عمر کارکردن با اون بگذره.

  2. محصول بعدی که می‌توان به آن اشاره کرد آیپد پرو ۱۲ اینچی اپل است. این تبلت با قیمتی حدود ۷۹۹ دلار نیز قابل خرید است که شما می‌توانید با قیمتی بیشتر مدل ۱۲۸ گیگابایتی آن را نیز تهیه کنید.
    واقعا که پس سرفیس پرو ۴ الکیه اینجا فقط سامسونگ و اپله :Tears:

    • به سرفیس پرو ۴ اشاره شده که
      اگر بخواهیم در این رنج قیمتی به دنبال محصولات دیگری باشیم می‌توان از سرفیس پرو ۴ مایکروسافت نام برد که با مشخصات ۴ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و یک پردازنده نسل ششمی Core M3 با همین قیمت به فروش می‌رسد.

  3. سامسونگ کلا کپى کاره