سوخت پهن گاو کشتی ژاپن

کشتی جدید ژاپنی ها با پهن گاو کار می‌کند

ژاپنی‌ها به‌زودی سوخت بیومتان را به صنعت کشتی‌سازی خود تزریق می‌کنند. آن‌ها موفق به ساخت یک کشتی با سوخت پهن گاو شده‌اند!

در یکی از تازه‌ترین اخبار علمی، گروهی از شرکت‌های ژاپنی مطالعه‌ای را برای ارزیابی امکان استفاده از بیومتان تولید شده از کود حیوانی به عنوان منبع سوخت پاک برای کشتی‌ها آغاز کرده‌اند.

میتسویی او.اس.کی لاینز (MOL)، یک شرکت بزرگ کشتیرانی ژاپنی با همکاری یک شرکت لبنی، در حال بررسی پتانسیل بیومتان دوستدار محیط زیست هستند. آن‌ها مطالعه امکان‌سنجی در چند شهر بزرگ ژاپن را نیز آغاز کرده‌اند. در این مطالعه، شش سازمان امکان استفاده از تمام یا بخشی از بیومتان تولید شده در شهر هاماناکا برای سوخت‌رسانی به کارخانه‌ها و کشتی‌ها را ارزیابی خواهند کرد که منجر به پیشرفت چشمگیر در جهت دستیابی به هدف انتشار صفر خالص تا سال ۲۰۵۰ می‌شود.

نوآوری ژاپنی ها در تأمین سوخت کشتی با پهن گاو

در سال‌های اخیر، گاز طبیعی مایع (LNG) گام مهمی در جهت کاهش انتشار کربن بوده است. LNG جایگزین پاک‌تری برای زغال سنگ و نفت است و انتشار CO2 را ۲۵ تا ۴۰ درصد کاهش می‌دهد.

سوخت پهن گاو کشتی ژاپن

در این پروژه، تمرکز اصلی محقفان روی تولید بیومتان است که شکل تصفیه شده‌ای از بیوگاز را ارائه می‌کند. این سوخت تجدیدپذیر که از کود به دست آمده از مزارع لبنی محلی تولید می‌شود، پتانسیل عظیمی برای تأمین انرژی کارخانه‌ها و کشتی‌ها دارد. علاوه بر این، شرکت ژاپنی MOL می‌گوید که بیومتان می‌تواند به راحتی در زیرساخت‌های موجود ادغام شود و انتقال به آینده سبزتر را حتی روان‌تر کند. این درحالیست که پیش از این، محققان ژاپنی موفق به ساخت یک موتور جت با سوخت پهن گاو شده بودند.

“بیومتان یک منبع انرژی مؤثر برای هدف نهایی کاهش کربن است زیرا می‌تواند در زیرساخت‌های فعلی برای حمل‌ونقل و مصرف استفاده شود. شش سازمانی که در این همکاری شرکت می‌کنند، دانش و تجربه خود را در این مطالعه به کار خواهند گرفت.”

علاوه بر این، تولید بیومتان ممکن است به مدیریت بهتر زباله‌های آلی در ژاپن کمک کند. این امر به نوبه خود می‌تواند زباله‌های دفن زباله و خطرات بالقوه زیست محیطی را کاهش دهد.

این مطالعه امکان‌سنجی در مورد تولید و استفاده از بیومتان برای صنعت دریایی در زمان مناسبی انجام می‌شود. Sunflower که به‌عنوان شرکت تابعه MOL فعالیت می‌کند، در حال حاضر روی گسترش خدمات کشتی خود کار می‌کند. انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۵ دو کشتی با سوخت LNG به ناوگان موجود با سوخت LNG آن ملحق شوند.

سوخت پهن گاو کشتی ژاپن

در حال حاضر، MOL Sunflower یک مسیر کشتی ۱۸ ساعته بین هوکایدو و توکیو را اداره می‌کند. ژاپنی‌ها با استفاده از بیومتان می‌توانند کاهش قابل توجهی در انتشار و هزینه سوخت داشته باشند.

علاقه روزافزون جهان به سوخت بیومتان

پتانسیل بیومتان فراتر از ژاپن است. کشورها در سراسر جهان از آن به عنوان یک سوخت پاک در مبارزه با گرمایش جهانی یاد می‌کنند.

به عنوان مثال، شرکت CMA CGM فرانسه در زمینه کشتی رانی با سوخت بیومتان و پهن گاو پیشرو است و اولین سرویس کشتی رانی خود را نیز در سال ۲۰۲۱ معرفی کرده است.

ردپای کربن بیومتان تا حد زیادی به منبع آن بستگی دارد. بیومتان از زباله‌های آلی می‌تواند یک ابزار قدرتمند در کاهش تغییرات آب و هوا باشد، در حالی که بیومتان از منابع فسیلی مزایای زیست محیطی محدودی دارد.

در گجت نیوز بخوانید:
دانشمندان اسپانیایی با آب، خورشید و هوا، سوخت جت تولید کردند مهندس ناسا با ساخت پیشرانش بدون سوخت، در سفرهای فضای انقلاب به پا کرد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*