ساخت یک موتور موشک فضاپیما با سوخت پهن گاو

ژاپنی‌ها یک موتور موشک فضاپیما با سوخت پهن گاو ساختند

ژاپنی‌ها موفق به آزمایش یک موتور موشک فضاپیما به‌نام ZERO شدند که با سوخت پهن گاو کار می‌کند و می‌تواند آینده سفر به فضا را متحول کند.

یک استارتاپ ژاپنی در حال آزمایش گزینه‌های جدیدی به‌عنوان سوخت موتور موشک‌ها است. این استاتاپ که Interstellar Technologies Inc نام دارد، می‌گوید که آن‌ها توانسته‌اند یک موتور موشک فضاپیما را راه‌اندازی کنند که از پهن گاوهای محلی به‌عنوان سوخت استفاده می‌کند. نازل موتور موشک این شرکت که نام‌ آن را ZERO گذاشته‌اند، از راندمان بالا و هزینه کمی برخوردار است و می‌تواند در آینده به پرتاب ماهواره‌های کوچک به فضا کمک کند.

آزمایش موفقیت آمیز موتور موشک فضاپیما ZERO با سوخت پهن گاو

آزمایش ۱۰ ثانیه‌ای آتش استاتیک این شرکت موفقیت آمیز بوده و نشان داده که موتور موشک می‌تواند با بیومتان مایع هم کار کند که از فضولات گاوی مزارغ لبنی مجاور به‌دست آمده است. ویدیوهایی که اکانت رسمی اینتراستلار در توییتر منتشر کرده، نشان می‌دهد که این موتور در آزمون استاتیک با موفقیت عبور می‌کند و جت بسیار داغی با شعله آبی و به‌صورت افقی را به بیرون پرتاب می‌کند.

شرکت اینتراستلار تکنولوژی می‌گوید که آن‌ها امیدوارند موتور موشک فضایی ZERO بتواند آزمایش‌های متعددی را با موفقیت پشت سر بگذارد. در واقع موتور باید به‌قدر کافی قدرتمند باشد که ماهواره‌ها را تا مدار پایین زمین حمل کند.

با توجه به اینکه سالانه میلیون‌ها تن فضولات گاوها در مزارع مختلف تولید می‌شود، این امیدواری وجود دارد که یک موتور جت با قابلیت حمل فضاپیماهای پرمصرفی مثل فضاپیمای Orion ناسا ساخته شود.

ساخت یک موتور موشک فضاپیما با سوخت پهن گاو - فضاپیمای Orion ناسا

قدرت‌های جهانی از طرح استفاده از مواد شیمیایی مشتق شده از پهن به‌عنوان سوخت موشک فضاپیماها استقبال می‌کنند. در حال حاضر اسپیس ایکس به‌عنوان یکی از مشهورترین شرکت‌های پرتاب‌کننده موشک در جهان برای پرتاب، از سوخت ساخته شده از ترکیب نفت سفید و اکسیژن استفاده می‌کند. اما انتشار گازهای گلخانه‌ای حاصل از این پرتاب‌ها می‌توانند دوده‌های سیاه رنگی را در اتمسفر فوقانی زمین باقی بگذارند و برای سال‌های سال از بین نروند. آیا این دوده‌های سیاه می‌توانند منجر به افزایش گرمایش زمین شوند یا به لایه اوزون آسیب برسانند؟ احتمالش بسیار زیاد است.

اما یافته‌هایی مثل موتور موشک فضاپیما ZERO می‌تواند بدون نیاز به مواد شیمیایی خطرناک، یک فضاپیما را به آسمان پرتاب کند و از این آلودگی‌های زیست محیطی بکاهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*