پیشگویی های نوستراداموس و باباوانگا

نگاهی به پیشگویی های نوستراداموس و باباوانگا برای سال 2024

اگر به پیش بینی آینده اعتقاد دارید، بیایید نگاهی به پیشگویی های نوستراداموس و باباوانگا برای سال 2024 بیندازیم. آیا خطر در کمین است؟

اغلب ما با پیشگویی های نوستراداموس آشنا هستیم و درباره آینده‌نگری‌های او حکایت‌ها شنیده‌ایم؛ اما آیا می‌توان آینده را واقعا پیش بینی کرد؟ با فرض این‌که بتوان روایت‌های بیمارگونه برخی افراد را به آینده نسبت داد، در صحت و سقم آنها باید شک و تردید کرد؛ چرا که سفر در زمان و خبر از آینده فقط در فیلم‌های علمی-تخیلی ممکن است نه در عالم واقع!

پیشگویی های نوستراداموس و باباوانگا برای سال 2024 چیست؟

اگر در حال سپری کردن سومین دهه از عمر خود هستید حتما درباره آخرالزمانی که گفته می‌شد در سال 2012 میلادی رخ خواهد داد و هست را تبدیل به نیست می‌کند، شنیده‌اید. هم‌اکنون حدود یازده سال از آن زمان می‌گذرد و هیچ اتفاقی برای ساکنان کره خاکی نیفتاده و قرار هم نیست به استناد چند خط یا یک سنگ نوشته، دنیا به آخر برسد.

آینده تاریک و مبهم است و گذشته روشن و شفاف و تا بوده همین بوده است. از قرن شانزدهم به بعد پیشگوهایی معروف مثل میشل دو نستردام سعی کرده‌اند با سخنان دوپلهو و ایهام‌دار، آینده را پیش بینی کنند؛ اما آیا موفق شده‌اند؟ نوستراداموس به‌عنوان اخترشناس قرن شانزدهمی پیشگویی‌هایی داشته که از جمله آنها می‌توان به آتش بزرگ لندن، به قدرت رسیدن هیتلر، حملات یازدهم سپتامبر 2001 و کرونا اشاره کرد. می‌توانید ده مورد از پیش گویی‌های نوستراداموس را که به واقعیت پیوسته‌اند بخوانید.

زبان این پیشگوی مشهور در کتاب «پیشگویی‌ها» شعرگونه است و وی سعی کرده در سال 1555 میلادی خبر از وقوع برخی جنگ‌ها، بیماری طاعون، ترورهای سیاسی و ناآرامی‌های داخلی کشورها بدهد. این شاعر پیشگو مدت‌هاست درگذشته، اما متون وهم‌انگیزش همچنان منبعی برای پیشگویی است و هر از گاهی مردم سری به آن می‌زنند.

علاوه بر نوستراداموس، باید به پیشگوی بلغاری بالکان، باباوانگا اشاره کرد که پس از نابینایی کاملش مدعی شد پروردگار به او بینایی درونی هدیه داده و می‌تواند آینده را پیش بینی کند. مردمی که در زمان حیات باباوانگا زندگی می‌کردند از سخنان این عارف دچار رعب و وحشت شده بودند و گمان می‌کردند قرار است آسمان به زمین دوخته شود.

وانگا سال 1996 میلادی درگذشت؛ اما دامنه پیشگویی‌هایش به چند هزار سال بعد از وفاتش می‌رسد. به عقیده او جهانی که هم‌اکنون در حال گذر است در سال 5049 میلادی به پایان می‌رسد. در مطلب پیش رو قصد داریم پیش بینی‌هایی از این دو پیشگوی مشهور و بزرگ که مرتبط با سال 2024 میلادی است را ارائه کنیم.

بحران‌های آب و هوایی

بحران آب و هوایی - پیش گویی های نوستراداموس و باباوانگا برای سال 2024

اگر نگاهی به اطراف خود بیندازید حتما متوجه تغییرات آب و هوایی خواهید شد. نیازی نیست پیشگو یا عارفی نابینا با بینایی درونی باشید تا بتوانید بحران‌های آب و هوایی پیش روی بشریت را مشخص کنید. کره زمین دچار تغییراتی بنیادین شده که از جمله آنها می‌توان به آتش‌سوزی‌های گسترده جنگل‌ها، آب شدن یخ‌های قطب جنوب، خشکسالی‌های عظیم و انقراض گونه‌های جانوری اشاره کرد.

با این حال نوستراداموس، اخترشناس قرن شانزدهم و پیشگوی معروف جهان معتقد است که قطار غم‌انگیز بحران آب و هوایی همچنان به حرکت خود ادامه می‌دهد. او در بخشی از کتاب خود می‌گوید: «زمین خشک، خشک‌تر می‌شود و سیل‌های بزرگی ایجاد خواهند شد»

پادشاهی بریتانیا به هری می‌رسد

پرنس هری

در قسمتی از گمانه‌زنی‌های میشل دو نستردام این‌طور آمده که «پادشاه جزایر به زور بیرون رانده می‌شود». اما منظور چیست؟ برخی معتقدند که منظور نوستراداموس از پادشاه جزایر، چارلز سوم است که در حال حاضر بر بریتانیای کبیر سلطنت می‌کند. وی در ادامه سخنان خود این‌گونه هشدار می‌دهد:

به‌زودی پس از آن (جنگی فاجعه بار) پادشاه جدیدی خواهد آمد که برای مدت زمانی طولانی زمین را آرام خواهد کرد.

جالب اینجاست بدانید که این پیشگوی بزرگ، مرگ ملکه الیزابت را درست پیش‌بینی کرده بود و معتقد بوده بعد از چارلز سوم «کسی که هیچ نشانی از پادشاه نخواهد داشت» به جانشینی او می‌رسد. عده بسیاری بر این باورند که مقصود نوستراداموس پرنس هری بوده است.

درمان سرطان

همه پیشگویی های نوستراداموس و بابا وانگا تیره و تار نیست و در میان آنها اخبار نویدبخش هم دیده می‌شود. وانگا می‌گوید به‌زودی درمان‌هایی برای برخی از انواع سرطان‌ها و بیماری آلزایمر کشف خواهد شد.

هوش مصنوعی و محاسبات کوانتومی

هوش مصنوعی - پیش گویی های نوستراداموس و باباوانگا برای سال 2024

یکی از پیشگویی های درست و دقیق عارف بلغاری بالکان، انقلابی در حوزه فناوری بوده که هم‌اکنون شاهد تحقق آن هستیم. در حال حاضر سال 2023 و 2024، سال هوش مصنوعی و تصاحب کامل حوزه فناوری توسط آن خواهد بود. استفاده از محاسبات کوانتومی، پیشرفت‌های بسیاری در زمینه‌های مالی، بهداشت و درمان به ارمغان می‌آورد.

وانگا همچنین معتقد بوده که در سال 2024 هکرهای سایبری به زیرساخت‌های برقی حمله خواهند کرد و امنیت ملی کشورها را تهدید خواهند کرد. به عقیده بابا وانگا هوش مصنوعی می‌تواند نسل بشر را تهدید کند که بحث آن هم‌اکنون مطرح شده است. به عقیده وی هم‌اکنون در شرایطی به سر می‌بریم که مشابه آن را در قرن هجدهم میلادی دیده‌ایم.

آینده بشر چه خواهد شد؟

خوانش دقیق کتاب نوستراداموس و متون پراکنده بابا وانگا، ترس را وارد روح و جان آدمی می‌کند؛ اما آیا باید نگران آینده و رخدادهای اتفاق نیفتاده آن باشیم؟ آیا می‌توان به صرف چند خط شعر و متن پراکنده مبهم خانه‌نشین شد و دست از تلاش برای پیشرفت برداشت؟ مسلما قرار نیست اتفاقی بیفتد که از قبل مشخص شده باشد؛ چرا که اگر این‌طور بود باید پیشگویی های ترسناک نوستراداموس و باباوانگا برای سال جاری میلادی محقق می‌شد!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*