پیشگویی های نوستراداموس

10 مورد از پیشگویی های نوستراداموس که در واقعیت اتفاق افتاد

نوستراداموس در زمان حیات اتفاقات بسیار مهمی را پیش‌بینی کرده بود. ما در این مقاله به 10 مورد از پیشگویی های نوستراداموس اشاره خواهیم کرد.

میشل نوستراداموس در تاریخ 14 یا 21 دسامبر 1503 در کشور فرانسه چشم به دنیا گشود و در تاریخ 2 جولای 1566 نیز دار فانی را وداع گفت. شغل اصلی وی عطاری بود و عمده دلیل به شهرت رسیدن او پیشگویی‌هایش بود که در قالب کتاب Propheties در سال 1555 به انتشار رسید. لازم به ذکر است که پیشگویی های نوستراداموس در بر دارنده تعداد زیادی از اتفاقات جهانی مهم است. در ادامه به ده مورد از پیشگویی های نوستراداموس که به واقعیت پیوستند اشاره می‌کنیم:

پیشگویی های نوستراداموس که به واقعیت پیوستند

1. آتش سوزی بزرگ لندن

پیشگویی های نوستراداموس

پیشگویی: «خون روان خواهد شد در لندن،‌ سوخته شده توسط آتش در سال 66 این خون فقط به سبب یک اشتباه در لندن به وجود آمده»

در 2 سپتامبر 1666 قسمت‌هایی از شهر لندن درگیر آتش سوزی عظیم شده و این جریان به مدت سه روز ادامه یافت. طی این آتش سوزی تعداد زیادی از مناطق اطراف،‌ قصر چارلز دوم و منطقه اشرافی وست در شعله‌های آتش سوختند و همچنین تعداد بسیاری از مکان‌های اداری،‌ ساختمان‌ها، کلیساها، 13200 خانه نابود شدند. مطابق با آمارهای منتشر شده در جریان این آتش سوزی چیزی حدود 80 هزار نفر از شهروندان لندن خانه خود را از دست دادند.

2. انقلاب فرانسه

پیشگویی های نوستراداموس

پیشگویی: «شعار و آواز آزادی خواهانه از جانب بردگان به گوش خواهد رسید و اربابان زندانی و اسیر خواهند شد: احمقی بی‌کله در آینده این‌ها را به عنوان سخنان الهی در نظر می‌گیرد. قبل از جنگ می‌آید،‌ دیوار سقوط خواهد کرد، حکم اعدام پادشاه اجرا خواهد شد،‌ مرگ او بیش از حد ناراحت کننده است؛‌ اما به زودی سر می‌رسد نگهبانان در خون غوطه‌ور خواهند شد نزدیک رودخانه سن،‌ خاک خون‌آلود می‌شود.»

انقلاب فرانسه که  یکی از مشهورترین انقلاب‌های جهان محسوب می‌شود در سال 1789 توسط مردم فرانسه آغاز شد. مردم فرانسه در این سال تصمیم گرفتند تا نحوه حکومت کشور خود را پس از گذشت سال‌های طولانی عوض کرده و تاج و تخت را از حاکم زمان بگیرند. آن‌ها برای تحقق هدف خود حملات بسیاری را به حکومتی‌ها انجام داده و در نهایت نیز موفق از میدان نبرد خارج شدند.

3. ظهور ناپلئون

پیشگویی های نوستراداموس

پیشگویی: «PAU، NAY، LORON آتشی از خون برپا خواهد کرد برای شنا کردن در ستایش،‌ او به Piuses خواهد افتاد. آن‌هایی که فاسد و حبس آن‌ها در زندان را حفظ خواهد کرد.»

نوسترداموس در این پیشگویی که در میان مردم به شهرت بسیاری دست یافت نام ناپلئون را آورده است. با دقت در نام‌ PAU، NAY، LORON به ناپلئون بناپارت که در میان امپراتورهای فرانسه شهرت بسیاری داشت می‌رسید. نوستراداموس در این پیشگویی خود از ظهور ناپلئون همراه با ویژگی‌های وی پرده‌برداری کرده است. علاوه بر این زندانی شدن پاپ پیوس ششم و هفتم را توسط ناپلئون یادآور شده است.

4. اکتشافات لویی پاستور

پیشگویی های نوستراداموس

پیشگویی: «لویی پاستور گم خواهد کرد، پیدا خواهد کرد، برای چنین کاری زمان طولانی لازم است پاستور به افتخارات بسیار زیادی خواهد رسید قبل از این که ماه یک دوره کامل را تمام کند او مورد بی احترامی‌های زیادی قرار خواهد گرفت.»

لویی پاستور در تاریخ 27 دسامبر 1822 در کشور فرانسه متولد شد. وی یک شیمی‌دان و میکروبیولوژیست موفق بود. وی تلاش‌های بسیاری را به منظور پیدا کردن روش‌هایی برای مقابله با بیماری‌ها انجام داد و به موفقیت‌های بسیاری دست پیدا کرد که از جمله آن‌ها پیدایش نخستین نمونه از واکسن‌های سیاه‌زخم و هاری بود. علاوه بر این او موفق شد تا به واسطه کشفیات خود تعداد افرادی را که به دنبال آلودگی به تب Puerperal جان خود را از دست می‌دهند به طور چشم‌گیری کاهش دهد.

5. ظهور هیتلر

پیشگویی های نوستراداموس

پیشگویی: «از اعماق غرب اروپا،‌ یک کودک خردسال از مردمی فقیر متولد خواهد شد. کسی که با زبان خود نیروهای نظامی بزرگ را اغفال خواهد کرد و شهرت و قلمرو خود را به سمت شرق افزایش می‌دهد. جانوران وحشی از گرسنگی در سراسر رودخانه‌ها شنا می‌کنند: یکی از بزرگ‌ترین آن‌ها در قفس‌های آهنی به زنجیر کشیده شده در هنگامی که کودک آلمان هیچ چیزی نخواهد داشت.»

یکی دیگر از معروف‌ترین پیشگویی های نوستراداموس ظهور هیتلر در اروپا است. وی که در کشور اتریش به دنیا آمد در حد فاصل سال‌های 1933 تا 1945 به عنوان صدراعظم آلمان منصوب شد. از هیتلر به عنوان آغاز کننده جنگ جهانی دوم و همچنین بنیان‌گذار فاشیسم یاد می کنند.

6. جنگ جهانی دوم

پیشگویی های نوستراداموس

پیشگویی: «از دو قاره بزرگ آفریقا و آسیا فراتر خواهد رفت. از راین و دانوب پایین‌تر خواهد رفت و آن‌ها خواهند گفت: آمده‌اند،‌ گریه‌کنان و اشک‌ریزان از مالت به سمت سواحل مرزی Liqurian.»

نوستراداموس علاوه بر پیش‌گویی‌هایی که تاکنون به آن‌ها اشاره کردیم، به جنگ جهانی دوم نیز اشاره کرده بود. جنگ جهانی دوم در سال 1939 در میان دو گروه متفقین و متحدین آغاز شد و در سال 1945 خاتمه یافت. از این جنگ که با حضور تعداد زیادی از کشورهای دنیا صورت گرفت به عنوان عظیم‌ترین جنگ دنیا یاد می‌شود. طی این جنگ که تعداد کشته شدگان آن به 70 میلیون نفر می‌رسید تعداد زیادی از غیر نظامیان به علت عدم تشخیص مردم معمولی از نظامیان جان خود را از دست دادند.

7. بمب اتمی

پیشگویی های نوستراداموس

پیشگویی: «در نزدیکی دروازه و در داخل شهرها دو تهدید بین‌المللی وجود خواهد داشت که مانند آن تا به حال دیده نشده است. قحطی مشابه زمان طاعون و چیزی شبیه فولاد که مردم را از بین خواهد برد. و گریه‌هایی به درگاه خدای بزرگ برای تسکین آن درد که همه جا را فرا خواهد گرفت.»

در این پیشگویی نوستراداموس به وضوح طاعون و قحطی آن زمان و همچنین بمباران هسته‌ای ژاپن توسط آمریکا آورده شده است. با دقت به این پیش‌گویی می‌توان به صورت دقیق متوجه اتفاقات آن دوران شد. طبق گفته تعداد زیادی از افراد هدف از فولاد در این پیش‌گویی سلاح بوده است.

8. ترور جان و بابی کندی

پیشگویی های نوستراداموس

پیشگویی: «مرد بزرگ خواهد شد در یک روز توسط صاعقه‌ای زده خواهد شد و مصیبتی وارد می‌شود. این اتفاقات بد قبلا هم پیش‌گویی شده بود یکی از آن‌ها سقوطی در نیمه شب است. دیگری نبردی در کمر،‌ لندن و طاعون در توسکانی.»

در تاریخ 22 نوامبر 1963 رئیس جمهور وقت آمریکا، جان کندی در هنگام بازدید از دالاس طی یک عملیات تروریستی جان خود را از دست داد. پس از گذشت مدتی نیز بابی کندی برادر وی در 5 ژوئن 1968 طی عملیات تروریستی جان خود را از دست داد. لازم به ذکر است که طی این سال‌ بیماری طاعون جهان را فرا گرفته بود و بسیاری از افراد در نتیجه ابتلا به این بیماری از دنیا رفتند.

9. مرگ پرنسس دایانا

پیشگویی های نوستراداموس

پیشگویی: «یکی به آخر مانده از نام خانوادگی پادشاهان استراحت در روز پنجشنبه برای دایانا طول خواهد کشید او سرگردان خواهد شد،‌ زیرا بسیار عصبانی و ناراحت از دیوانگی‌هاست ملت بزرگی را از اسارت رها خواهد کرد.»

یکی دیگر از پیشگویی های نوستراداموس که به حقیقت پیوست مرگ پرنسس دایانا بود. پرنسس دایانا در 31 آگوست سال 1997 و در شرایطی که همراه با Dodi Fayed دوست پسرش با خودرو شخصی وی با رانندگی هانری پل در پاریس مشغول به حرکت بودند تصادف کرده و جان خود را از دست دادند. بسیاری معتقد بودند که علت اصلی این حادثه ایجاد مزاحمت خبرنگاران برای خودرو Fayed بوده که باعث شده تا راننده به منظور رها شدن از دست آن‌ها سرعت خود را تا حد بسیار زیادی افزایش داده است. اما پلیس فرانسه پس از انجام تحقیقات طولانی اعلام کرد که علت اصلی این حادثه بی احتیاطی هانری پل در رانندگی بوده است و وی را مقصر اصلی این واقعه دانستند.

10. حملات 11 سپتامبر

پیشگویی های نوستراداموس

پیشگویی: «آتش آتشفشانی از مرکز زمین باعث لرزش در اطراف شهر جدید خواهد شد، دو سنگ بزرگ جنگ را برای مدت طولانی برافروخته خواهد کرد سپس Arethusa باعث قرمزی رودخانه جدید خواهد شد. در سال 1399،‌ در ماه هفتم،‌ وحشتی بزرگ از آسمان برای پادشاه خواهد آمد،‌ برای بازگرداندن قدرت به زندگی شاه بزرگ مغولان، و پس از آن برای تسلط بر مریخ، فرصت خوبی است.»

آخرین نمونه از معروف‌ترین پیشگویی های نوستراداموس که به آن اشاره خواهیم کرد حملات 11 سپتامبر است. به اعتقاد بسیاری از افراد نوستراداموس در متن بالا حملات 11 سپتامبر را به آوردن کلماتی نظیر شهر جدید، مرکز زمین و سنگ بزرگ پیش‌بینی کرده است. در تاریخ 11 سپتامبر سال 2001 دو برج (سنگ بزرگ) مرکز تجارت جهانی (مرکز زمین)  شهر نیویورک (شهر جدید) به دنبال برخورد با دو هواپیما فرو ریخته و بسیاری از افرادی که در آن برج‌ها مشغول به فعالیت بودند جان خود را از دست داده و علاوه بر این ساختمان‌هایی که در نزدیکی برج دو قلو حضور داشتند نیز فرو ریختند. به دنبال این اتفاق، شاهد بروز یک جنگ توسط آمریکا در خاورمیانه بودیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*