لوازم خانگی ایرانی

فروش لوازم خانگی ایرانی با نام و نشان خارجی

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی، با اشاره به فروش لوازم خانگی ایرانی با نام و برند محصولات خارجی توضیحاتی در این خصوص ارائه داد.

اکبر پازوکی، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با اشاره به اینکه در برخی از شهرهای مرزی یا کارگاه های زیر زمینی شاهد آن هستیم که برخی لوازم خانگی داخلی را با نام و نشان خارجی جایگزین و سپس عرضه می‌کنند، این عمل را متقلبانه و بر خلاف قوانین و مقررات دانست.

عرضه لوازم خانگی ایرانی به‌عنوان کالای خارجی

لوازم خانگی ایرانی

رئیس اتحادیه تولید‌کنندگان و فروشندگان لوازم خانگی تهران عنوان داشت:

ممکن است لوازم خانگی تولید داخل به شهرهای مرزی منتقل شود و در آنجا با تغییر برند به عنوان کالای خارجی فروخته شود اما در مورد خروج لوازم خانگی داخلی از کشور و تغییر برند آن و بازگشت مجدد آن به کشور اطلاعی ندارم.

پازوکی با تاکید بر اینکه واردات لوازم خانگی از شش سال پیش ممنوع شده است، اظهار کرد که مردم باید بدانند که ممکن است کالای خارجی که خریداری می‌کنند تقلبی باشد. اگر کسی می‌خواهد لوازم خانگی خارجی خریداری کند باید در سامانه جامع گارانتی توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت آن کالا مورد تایید است، در غیر این صورت هر کالای خارجی که در سطح عرضه وجود دارد به غیر برخی از لوازم خانگی کوچک، قاچاق است.

مدتی پیش نیز محمد مهدی برادران، معاون وزیر صمت دولت سیزدهم در پاسخ به این سوال که چند درصد بازار لوازم خانگی کشور تولید داخل است؟گفته بود:

امروز ۸۰ درصد بازار لوازم خانگی کشور از تولیدات داخلی تامین می‌شود. همچنین حدود ۳۰۰ واحد تولیدی در حوزه‌های: لوازم خانگی حجیم، کوچک و یا صنایع قطعه سازی، سرمایشی و گرمایشی در کشور مشغول به فعالیت هستند.

همچنین بخوانید:
نماینده مجلس: لوازم خانگی داخلی نه کیفیت خوبی دارند و نه قیمت مناسبی تولیدکنندگان ایرانی در نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی امسال شرکت نمی‌کنند!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*