وویا فری

شاسی بلند لوکس وویا فری با قیمت 50 هزار دلاری به ایران آمد

شرکت سروش موتور، سرانجام اولین نمونه از شاسی بلند لوکس و گران‌قیمت دانگ فنگ با عنوان وویا فری را به کشور وارد کرد.

شرکت سروش موتور که چندی پیش از واردات کراس اوور Free 318 به ایران خبر داده بود، بالاخره این وعده را عملی کرد و قصد دارد تا این خودرو لوکس، قدرتمند و پرآپشن را در سه تریم مختلف به کشورمان وارد کند. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به معرفی و بررسی مشخصات فنی و آپشن های این محصول جذاب و لوکس آینده بازار ایران می‌پردازیم.

دانگ فنگ وویا فری، وارداتی لوکس و گران‌قیمت سروش موتور

وویا (Voyah) یکی از زیرمجموعه های دانگ فنگ چین است که از سال ۲۰۱۸ میلادی تا به امروز با معرفی سه خودرو های‌تک شامل سدان Passion، کراس اوور Free و مینی ون Dream در بازار جهانی حضور داشته است. در زمان معرفی نشان وویا، کانسپت i-Free معرفی شد که خط طراحی و رویکرد دانگ فنگ را در محصولات این برند نشان می داد. پس از آن، نخستین محصول تولید انبوه این برند با نام وویا فری معرفی شد.

طراحی وویا فری یا لانتو، بر مبنای پلتفرم ESSA دانگ فنگ انجام شده است. این برند هم‌اکنون با شرکت‌های بزرگی چون رنو-نیسان، هوندا و اتحاد استلانتیس قراردادهای همکاری مشترکی را دنبال می‌کند. عرضه وویا فری به عنوان نخستین محصول این برند در ایران مدتی پیش قطعی شده بود و حالا نمونه های اولیه آن نیز طبق تصاویر زیر به کشور رسیده است.

مشخصات فنی Voyah Free

در بخش فنی، نسخه پایه وویا فری دارای یک موتور الکتریکی تکی در محور عقب با حداکثر قدرت ۲۶۸ اسب بخار و گشتاور ۴۱۰ نیوتن‌متر است. این مدل می‌تواند در 4.6 ثانیه، سرعت خود را از صفر به صد کیلومتر بر ساعت برساند. همچنین زیر کاپوت، Free دارای یک پیشرانه ۱.۵ لیتری بنزینی توربو است که باتری را تغذیه می‌کند. نسخه تمام برقی نیز با دو پیشرانه الکتریکی سوار بر دو محور خودرو عرضه شده که به صورت ترکیبی نهایت قدرت ۶۷۱ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۰۰۰ نیوتن متر را تولید می کنند. با این قدرت بالا و توزیع آنی گشتاور، شتابگیری وویا فری در ۴.۸ ثانیه رقم می‌خورد.

نمای جانبی وویا فری

این مدل دارای سیستم تعلیق بادی نیز می‌باشد. به‌لطف این ویژگی، راننده می‌تواند فاصله از زمین را تا ۱۰۰ میلی‌متر افزایش دهد. همچنین این خودرو به سیستم باتری سه‌تایی NMC از CATL با فناوری Amber مجهز شده است. با سیستم محرک الکتریکی با راندمان بالا خود توسعه یافته VOYAH، موتور 8 لایه Hair-Pin این خودرو به نرخ کامل اسلات تا 70 درصد دست می‌یابد. موتور با استفاده از ورق‌های فولادی سیلیکونی بسیار نازک و فناوری تلفات گردابی کم، منطقه راندمان بیش از 90 درصد را حفظ می‌کند و در نتیجه عملکردی عالی ارائه می‌دهد. سیستم تعلیق Voyah Free در قسمت جلو مک فرسون و در قسمت عقب مولتی لینک است.

آپشن‌های کراس اوور وارداتی وویا فری

نمای داشبورد وویا فری

از مجموع امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو می‌توان به صفحه نمایش تریپل اسکرین (سه نمایشگر دیجیتال)، 5 حالت رانندگی مختلف، ۱۰ کیسه هوای ایمنی، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، دوربین 540 درجه، سقف پانارومیک، دستیار صوتی پیشرفته، سردکن و گرم‌کن صندلی‌های ردیف جلو و عقب، ماساژور صندلی‌ راننده و سرنشین، تنظیم برقی صندلی‌های جلو با گودی کمر، تهویه مطبوع اتوماتیک ۲ کاناله، سنسور نور و باران، آینه الکتروکرومیک، شارژر وایرلس با توان ۵۰ وات، دستیار رانندگی خودکار شامل تشخیص علائم رانندگی، کروز کنترل هوشمند، دستیار ترافیک، رادار حفظ خودرو بین خطوط، هشدار خروج از خط، هشدار برخورد از جلو، ترمز اضطراری خودکار، سنسور نقاط کور، هشدار ترافیک عقب، هشدار برخورد از جلو و عقب، هشدار باز شدن درب و کمک کروز یکپارچه اشاره کرد.

در چین قیمت پایه این خودرو ۳۱۳,۶۰۰ یوان اعلام شده است که با تبدیل ارزی حدود ۵۰ هزار دلار برآورد می‌شود.

به‌تازگی دو محصول جدید از زیربرند آئولوس کمپانی دانگ فنگ نیز با نام‌های مارس C300 و مارس C300 پرو به کشور وارد شده‌اند که پیشنهاد می‌کنیم مطلب معرفی و بررسی آنها را نیز مطالعه کنید.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
بایک بیجینگ X7 با مشخصات و امکانات جذاب در راه بازار ایران جی ام سی یوکان ۲۰۲۵ با ظاهر پر ابهت‌تر و امکانات بیشتر معرفی شد جتور شانهای L6 به عنوان برادر کوچک‌تر فیدلیتی معرفی شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*