رفتارهای عجیب حیوانات

رفتارهای عجیب حیوانات که باعث می‌شود از تعجب شاخ در بیاورید

دنیای حیوانات با دنیای انسان‌ها فوق‌العاده فرق دارد. امروز می‌خواهیم به آن دسته از رفتارهای عجیب حیوانات بپردازیم که در هیچ مستندی ندیده‌اید و پس از خواندن آنها از تعجب شاخ در می‌آورید.

انسان‌ها تمایل دارند که نگاهی غیرواقعی به جهان اطراف و مخصوصا طبیعت داشته باشند. ما انسان‌ها موجودات بسیار بدی هستیم. ما منابع طبیعی را نابود می‌کنیم، به محیط‌زیست آسیب می‌رسانیم و رفتارهای وحشتناکی از خود نشان می‌دهیم. هرچند که سایر حیوانات بسیار مهربان و شریف هستند. در واقع ما باید از آنها درس زندگی یاد بگیریم. هرچند که واقعیت با این جملات فوق‌العاده فاصله دارد. بیایید نگاهی به رفتارهای عجیب حیوانات داشته باشیم که باورکردنی نیستند.

بررسی رفتارهای عجیب حیوانات که شما را وحشت‌زده می‌کند

مستندهای حیات‌وحش معمولا جنبه زیبایی از حیوانات را نشان می‌دهند و چندان تمایلی به نشان دادن وجهه تاریک آنها ندارند. هرچند حتی زیباترین و دوست‌داشتنی‌ترین جانوران نیز می‌توانند در مواقعی بسیار ترسناک ظاهر شوند. پس از خواندن این مقاله قطعا نگاه شما به سایر جانوران تغییر خواهد کرد.

رفتارهای عجیب حیوانات: دلفین پوزه‌بطری

دلفین‌های پوزه‌بطری در بسیاری از آکواریم‌های جهان حضور دارند. آنها به‌عنوان دوست‌داشتنی‌ترین حیوانات دریایی شناخته می‌شوند و هوش فوق‌العاده بالایی دارند. همچنین گویا همیشه لبخندی بر لب دارند و گاهی شناگران را هم نجات می‌دهند. هرچند که برخی از رفتارهای بسیار عجیب دنیای حیوانات نیز به آنها تحلق دارد.

دلفین

اول از همه اینکه دلفین‌ها حاضرند برای تفریح جانوران دیگر را بکشند. چند سال پیش یک گرازماهی در سواحل کالیفرنیا مشاهده شد که به‌شدت آسیب دیده بود و استخوان‌هایش شکسته بودند. موارد مشابه در سواحل دیگر نیز دیده شد. در نهایت دانشمندان متوجه شدند که دو دلفین برای تفریح یک گرازماهی را بین خود اسیر کرده و آن را به بالا پرتاب می‌کنند.

دلفین‌ها و گرازماهی‌ها هرگز برای غذا و قلمرو با همدیگر رقابت نمی‌کنند. همچنین گرازماهی هیچ‌وقت تهدیدی برای دلفین محسوب نمی‌شود؛ بنابراین مسئله بسیار عجیب بود. در نهایت مشخص شد که دلفین‌ها صرفا برای تمرین و از روی تفریح اینکار را کرده‌اند. یکی دیگر از رفتارهای عجیب حیوانات به کشتن نوزادان مربوط می‌شود. دلفین‌های نر تمایل دارند به هر نحوی ماده را برای جفت‌گیری متقاعد کنند. به همین‌خاطر نوزادان را می‌کشند.

همچنین اگر یک دلفین ماده تمایلی به جفت‌گیری نداشته باشد، دلفین نر آنقدر مزاحمت ایجاد کرده و مانع غذا خوردن او می‌شود تا در نهایت ماده موافقت کند. هرچند که هیچکدام از این موارد در برابر آنچه خواهید دید، شما را حیرت‌زده نمی‌کنند.

رفتارهای عجیب حیوانات

گاهی دلفین‌های نر گروه‌هایی را تشکیل می‌دهند و سپس یک دلفین ماده را می‌دزدند. سپس به‌ترتیب به دلفین ماده تجاوز می‌کنند. در این حالت اگر دلفین ماده‌ای در دسترس نباشد، آنها این بلا را سر یک دلفین نر دیگر می‌آورند. رفتارهای عجیب دنیای حیوانات نشان می‌دهد که دلفین‌ها آنقدر هم موجودات شیرین و جذابی نیستند.

سمور آبی

نمی‌توان از رفتارهای عجیب حیوانات حرف زد و به سمورهای آبی اشاره نکرد. حتما تصاویر زیبای سمورهای آبی را در اینترنت دیده‌اید که هنگام خواب دستان همدیگر را نگه می‌دارند. بله این بخش ماجرا درست است؛ اما آنها جنبه‌های تاریک بسیاری در زندگی خود دارند.

اول از همه اینکه سمورهای آبی هر روز به‌اندازه ۲۵ درصد از وزن بدن خود غذا می‌خورند. طبیعتا گاهی پیش می‌آید که منابع غذایی کافی نیستند. در این زمان سمورهای آبی نر فرزندان دیگر سمورها را گروگان می‌گیرند تا سمور ماده برای آنها غذا تهیه کند.

رفتارهای عجیب حیوانات

همچنین یکی دیگر از رفتارهای عجیب و حیرت‌آور حیوانات در سمورهای آبی دیده شده است. آنها به بچه فک‌ها تجاوز می‌کنند. اقدامی که اغلب به مرگ قربانی منجر می‌شود. سمورهای آبی هنگام جفت‌گیری سر ماده را زیر آب نگه می‌دارند. همین کار را با بچه فک‌ها نیز تکرار می‌کنند. آنها یک‌ ساعت‌و‌نیم به جانور بیچاره تجاوز می‌کنند تا بمیرد.

البته این پایان کار نیست. بسیار دیده شده است که سمور آبی حتی تا یک هفته جسد بی‌جان و در حال پوسیدگی بچه فک را رها نکرده و به عمل تجاوز ادامه می‌دهد. سمورهای آبی نر حتی در برخورد با ماده‌ها نیز بسیار خشن هستند و برخی مواقع جفت خود را می‌کشند.

رفتارهای عجیب حیوانات: شامپانزه

شاید بدترین نمونه از رفتارهای عجیب حیوانات را باید به شامپانزه‌ها مربوط دانست. چیزی که حتی فکر آن در جامعه انسانی مطرح نمی‌شود. کشتن نوزادان در میان حیوانات چیز عجیبی نیست و در گونه‌های مختلف دیده شده؛ اما مسئله در شامپانزه‌ها بسیار وحشتناک است.

شامپانزه

وقتی شامپانزه نر می‌خواهد ماده را به جفت‌گیری متمایل کند، نوزاد او را کشته و تکه‌تکه می‌کند. سپس نوزاد را جلوی ماده می‌خورد. عجیب‌تر از همه اینکه شامپانزه‌های ماده نیز گاهی اینکار را با دیگر شامپانزه‌ها انجام می‌دهند. هرچند که انگیزه آنها از انجام چنین رفتار وحشتناکی مشخص نیست. شاید روزی در اخبار علمی دلیل یکی از رفتارهای عجیب حیوانات مشخص شود.

پنگوئن آدلی

شاید با خود بگویید که از پنگوئن نمی‌تواند هیچ کار عجیبی سر بزند. آنها معمولا در سرمای قطب از فرزندان خود محافظت می‌کنند و به‌نوبت سراغ شکار ماهی می‌روند. اینگونه به‌نظر می‌رسد که این جانوران دوست‌داشتنی نمی‌توانند هیچ آزاری داشته باشند. هرچند که متاسفانه اینگونه نیست و پنگوئن‌ها در لیست رفتارهای عجیب حیوانات جایگاه بسیار ویژه‌ای دارند.

بین سال‌های ۱۹۱۰ تا ۱۹۱۳ یک کاوشگر و جراح بریتانیایی به‌نام جورج موری لویک از قطب جنوب بازدید کرد. او در طول بازدید خود گزارش‌هایی را نیز در رابطه با رفتار جنسی پنگوئن‌ها نوشت. گزارش‌ او در رابطه با رفتارهای عجیب حیوانات آنقدر شگفت‌‌آور بود که هیچ انتشاراتی چاپ آن را نپذیرفت. در نتیجه این گزارش برای مدت ۱۰۰ سال پنهان ماند تا اینکه در سال ۲۰۱۲ داگلاس راسل آن را مجدد بررسی کرد.

رفتارهای عجیب حیوانات

در گزارش مربوطه گفته شده بود که پنگوئن‌های نر و ماده‌ای که جفت نیستند اغلب رفتارهایی از خود نشان می‌دهند که می‌توان آنها را در دسته انحرافات جنسی قرار داد. از جمله این رفتارها می‌توان به ارتباط جنسی با مردگان، تجاوز جنسی، سوء استفاده جنسی از جوجه پنگوئن‌ها و رفتار همجنس‌گرایانه اشاره کرد.

مواردی که در لیست رفتارهای عجیب حیوانات دیده می‌شود فوق‌العاده شوکه‌کننده هستند و می‌توانند باعث شگفتی و حیرت دوست‌داران محیط‌زیست و طبیعت بشوند.

مارگای

مارگای از گونه پلنگچه‌ها است و اکثر عمر خود را در بالای درختان سر می‌کند. این جانور شب‌زی اکثرا در مناطق جنوبی مکزیک و آمریکای جنوبی دیده شده است. اما چه چیزی باعث شده مارگای در لیست رفتارهای عجیب حیوانات حضور یابد؟ روش خاص شکار کردن آنها کمی غیرمنصفانه قلمداد می‌شود.

رفتارهای عجیب حیوانات

مارگای معمولا در پشت یک شاخته پنهان شده و صدای یک بچه تامارین (گونه‌ای از میمون پنجه‌ای) زخمی را تقلید می‌کند. البته کارشناسان بر این باور هستند که تقلید صدای مارگای چندان حرفه‌ای نیست؛ اما ظاهرا کارساز است. چراکه تامارین بالغ با استرس و نگرانی به‌دنبال بچه تامارین می‌گردد. اینجاست که مارگای از پشت شاخه بیرون پریده و طعمه را شکار می‌کند.

شاید بتوان گفت کاری که مارگای انجام می‌دهد در مقایسه با سایر رفتارهای عجیب حیوانات از جمله پنگوئن‌ها آنقدر بد نیست.

بیشتر بخوانید:
آیا حیوانات هم با یکدیگر دوست می‌شوند؟ کدام حیوانات بیشترین طول عمر را دارند؟ عجیب‌ ترین کارهایی که حیوانات و انسان‌ها برای سرخوش شدن انجام می‌دهند

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*