بایک بیجینگ X55

بایک بیجینگ X55، کراس اوور پرشتاب چینی به ایران می‌آید + عکس و مشخصات فنی

شرکت دیار خودرو به عنوان نماینده عرضه محصولات برند چینی بایک (BAIC) در ایران، کراس اوور بیجینگ X55 را برای بازار کشورمان در نظر گرفته است.

شرکت دیار خودرو که به عرضه محصولات برند خودروسازی مطرح BAIC چین در کشورمان شهرت دارد، قصد دارد تا اولین کراس اوور سایز متوسط و لوکس وارداتی خود با نام بایک بیجینگ X55 را به بازار ایران عرضه کند؛ به همین منظور اولین نمونه های آن را برای گذر از مراحل تست ایمنی و آلایندگی به کشور آورده است. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به معرفی مشخصات این کراس اوور زیبا و پر امکانات می‌پردازیم.

بایک بیجینگ X55؛ پر آپشن‌ترین کراس اوور دیار خودرو

بایک بیجینگ X55 در دو مدل تک رنگ و دو رنگ (با سقف مشکی) به خریداران ایرانی فروخته می‌شود. تفاوت این دو مدل تنها در رنگ سقف است و از نظر مشخصات فنی هیچ تفاوتی با هم ندارند. طراحی بیجینگ X55 با عنوان «ستاره های الماسی» از سوی تیم طراحی BAIC توصیف شده است. همچنین جریان نور و سایه در ایده پردازی ساخت X55 از سوی طراحان این خودرو، از فیلم میان ستاره‌ای (Interstellar) الهام گرفته شده است. طراحی چراغ های جلو و عقب باریک با الهام از ستاره های الماسی در این خودرو مشهود است.

نمای جانبی بایک بیجینگ X55

در نمای جانبی شاهد فرورفتگی نسبتا عمیقی در بدنه هستیم که به ظاهر جذاب آن افزوده است. همچنین بکارگیری دستگیره های مخفی پاپ اوت در کنار رینگ های 5 پر 19 اینچی، یکی از مشخصه های ظاهری جذاب این کراس اوور به شمار می‌رود. با این حساب X55 دیارخودرو از نظر ابعاد در جایگاه جدیدی در بازار ایران قرار می‌گیرد که بزرگتر از کراس اوورهای متوسط و بزرگ چینی است. ابعاد این کراس اوور نسبتا مشابه کیا اسپورتیج است و با ظرفیت 5 نفر فضای بار 350 لیتری را در اختیار مالک قرار می‌دهد.

مشخصات فنی BAIC Beijing X55

نمای پیشرانه بایک بیجینگ X55

در بخش فنی این خودرو با یک پیشرانه انحصاری کد A156T2H از بایک عرضه شده که در مرکز تحقیق و توسعه اختصاصی این شرکت در آخن آلمان طراحی شده و توسعه پیدا کرده است. این پیشرانه چهارسیلندر 1.5 لیتری توربو مجهز به تکنولوژی پاشش مستقیم سوخت (GDI) بوده و قادر به تولید 188 اسب بخار قدرت و 305 نیوتون متر گشتاور است. مجموع این توان از طریق یک گیربکس 7 سرعته دو کلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. شتاب این کراس اوور 1600 کیلوگرمی 7.8 ثانیه اعلام شده است.

شایان ذکر است این پیشرانه در زمره 10 موتور برتر چین نیز قرار دارد. سیستم تعلیق این کراس اوور در محور جلو از نوع مستقل مک‌فرسون و در محور عقب، مستقل چند اتصاله است.

طراحی کابین و آپشن های بایک بیجینگ ایکس 55

نمای داشبورد بایک بیجینگ X55

در کابین X55 شاهد طراحی جدید و اسپرتی هستیم که مانند آن را در سایر خودروهای چینی بازار ایران، مشاهده نکردیم. روی درها متریال و طراحی برای تکمیل هویت فضایی کابین با نورپردازی همراه شده اند. دریچه های هوای جانبی سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک نیز شمایل بومرنگ مانند دارند و یک نمایشگر 10.25 اینچی به عنوان کلاستر در پشت و فرمان و یک نمایشگر 10.1 اینچی در میانه کنسول قرار دارد. طراحی صندلی‌ها به صورت یکپارچه و اسپرت است و حس خوبی را القا می‌کند.

همچنین صندلی راننده قابلیت تنظیم برقی صندلی به صورت 6 جهته شامل گودی کمر را دارد در حالی که سرنشین جلو نیز امکان تنظیم برقی 4 جهته صندلی را در اختیار خواهد داشت. هر دو صندلی جلو به گرم‌کن و سردکن مجهز شده‌اند. اهرم تعویض دنده خاص این خودرو و همچنین کلیدهای ترمز پارک برقی، اتوهلد و … نیز بین دو صندلی در کنار دو جالیوانی قرار گرفته است.

از مهمترین امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو می‌توان به سیستم تهویه مطبوع دوگانه با دریچه هوای سرنشینان عقب و فیلتر تصفیه هوا ، کول باکس، 4 حالت رانندگی (اقتصادی، اسپرت، نرمال و هوشمند)، ترمز پارک برقی (EPB) و اتوهلد (Auto Hold)، سیستم کنترل پایداری (ESP)، ترمز کمکی (EBA)، سیستم کمکی حرکت در سربالایی (HAC)، کنترل حرکت در سراشیبی (HDC)، کروز کنترل، سیستم کمکی پارک (فول ترین مدل)، 6 عدد کیسه هوای ایمنی، دوربین 360 درجه، و سیستم صوتی با 8 بلندگو اشاره کرد.

بایک بیجینگ X55

نسخه فول X55 با بهره گیری از سطح 2.5 خودکار رانندگی، به رادارهای مختلفی چون هشدار حرکت بین خطوط، ترمز خودکار، کروز کنترل تطبیق پذیر، سیستم کمکی حفظ خودرو بین خطوط ، سیستم کنترل هوشمند نوربالا، سیستم خودکار حرکت در ترافیک با توجه به خودروهای اطراف و … تجهیز شده است. در مجموع 5 دوربین، 12 رادار اولتراسونیک، یک رادار موج-میلیمتری نسل 5 بوش و کنترل‎‌گر هوشمند پارک، سیستم خودکار رانندگی این خودرو را شامل شده و به یکی از پیشرفته ترین محصولات در این زمینه تبدیل کرده است.

شایان ذکر است دیار خودرو قصد دارد تا در آینده نزدیک دو خودرو شاسی بلند بایک بی جی 40 و بایک بی جی 80 را نیز به بازار کشورمان عرضه کند. پیشنهاد می‌کنیم مطلب معرفی و بررسی این دو محصول که توسط تیم خودرو گجت نیوز آماده شده است را مطالعه کنید.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
شاسی بلند لوکس وویا فری با قیمت ۵۰ هزار دلاری به ایران آمد جتور شانهای L6 به عنوان برادر کوچک‌تر فیدلیتی معرفی شد شاسی بلند آفرودی ماهیندرا تار روکس به عنوان رقیب هندی جیپ رانگلر معرفی شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*