مهم‌ترین برنامه‌های ستار هاشمی

نگاهی به مهم‌ترین برنامه‌های ستار هاشمی، وزیر ارتباطات دولت پزشکیان

عیسی زارع پور صندلی وزارت ارتباطات را به وزیر جدید دولت چهاردهم تحویل داد. بیایید نگاهی به مهم‌ترین برنامه‌های ستار هاشمی بیندازیم.

روز گذشته عیسی زارع پور، سکان وزارت ارتباطات را به ستار هاشمی تحویل داد و با صندلی این وزارتخانه خداحافظی کرد. وزیر جدید در نخستین روز کاری خود، در خصوص فیلترینگ و رجیستری برخی مدل‌های گوشی صحبت کرد و راهکارهایی برای حل چالش‌های پیش روی این موضوعات ارائه داد.

مهم‌ترین برنامه‌های ستار هاشمی چیست؟

زارع پور پیش از آنکه صندلی وزارت ارتباطات را تحویل وزیر جدید بدهد خاطرنشان کرد که اختیاری در حوزه فیلترینگ نداشتیم ولی به آن پاسخ دادیم و حالا ستار هاشمی با تأیید ادعای وزیر سابق گفته، سیاست‌گذاری در حوزه فیلترینگ مربوط به این وزارتخانه نیست و در جای دیگری اتفاق می‌افتد.

مهم‌ترین برنامه‌های ستار هاشمی

هاشمی معتقد است که مردم تصور می‌کنند وزارت ارتباطات در جریان مطالبه‌گری مردم نیست در حالی که ما تلاش شبانه‌روزی برای رفع چالش‌های این حوزه می‌کنیم. در وضعیت کنونی مردم از فیلترشکن‌ها به وفور استفاده می‌کنند که اصلا درست نیست و باید رویه فعلی مورد بازنگری قرار بگیرد و اصلاح شود. ایشان همچنین افزوده:

سیاست‌گذاری این موضوع گرچه در وزارت ارتباطات اتفاق نمی‌افتد اما نگاه ما در مواجهه با این مسئله، نگاه فعال خواهد بود؛ به این معنا که طبیعتا ما خودمان را ملکف می‌دانیم به واسطه اینکه با عموم مردم در ارتباط مستقیم هستیم باید در این خصوص اقدام کارشناسی انجام دهیم و به توافقی جامع برسیم.

وزیر ارتباطات دولت پزشکیان بر این باور است که روش‌های کنونی برای پاسخگویی به نیاز مردم کافی نیست و وزارتخانه به عنوان مجری سیاست‌ها باید بازخوردها را جمع‌بندی کند تا بتوانیم کارشناسی دقیق و قابل دفاعی به لایه سیاست‌گذار ارائه دهیم و این گونه است که گشایش در امور اتفاق می‌افتد.

مهم‌ترین برنامه‌های ستار هاشمی

ستار هاشمی بارها تأکید کرده که برنامه‌های ایشان در راستای تحقق وعده‌های برنامه هفتم توسعه است و باور دارد در این برنامه بلندمدت، ظرفیت‌های مطلوبی برای وزارت ارتباطات در نظر گرفته شده است. شبکه ملی اطلاعات یکی از موضوعات مهمی است که هم وزیر جدید به آن اشاره کرده و هم در برنامه هفتم توسعه آمده و قرار است در دولت چهاردهم ضربه نهایی بر پیکره آن وارد شود.

اقتصاد دیجیتال و توسعه صنایع فضایی

اقتصاد دیجیتال طی سال‌های اخیر مورد توجه خاص قانون‌گذاران بوده و پیشرفت‌هایی هم تا به امروز در این حوزه صورت پذیرفته است. هاشمی توسعه اقتصاد دیجیتال را یکی از برنامه‌های مهم خود در این دوره دانسته و معتقد است که ظرفیت‌های زیادی در داخل وجود دارد که باید از آنها در راستای پیشرفت بهره گرفت.

اقتصاد دیجیتال ظرفیت رشد و توسعه را دارد و این موضوع را با مشارکت صنایع مختلف داخل کشور تقویت و سرمایه‌گذاری و توسعه محصولات با تمرکز بر توسعه صادرات را دنبال خواهیم کرد.

توسعه صنایع فضایی از اهم برنامه‌های ستار هاشمی در وزارت ارتباطات خواهد بود. به گفته ایشان، باید این حوزه را با حمایت‌های حداکثری بخش خصوصی و اقتصاد تقویت کنیم. وزیر ارتباطات جدید در پایان به تقویت دولت هوشمند تأکید و خاطرنشان کرد که به طور جدی حذف کاغذبازی را پیگیری می‌کند.

مهم‌ترین برنامه‌های ستار هاشمی

ستار هاشمی تجربه موفقی در هوشمندسازی ثبت اسناد و املاک کشور دارد و به همین خاطر می‌تواند از تجربه زیسته خود در این زمینه به نفع مردم بهره گیرد. موضوع رجیستری گوشی‌های آیفون چالش مهم دیگری است که ایشان اعلام کردند در حال پیدا کردن راهکارهایی با وزارت صمت در راستای حل آن هستند.

فضای مجازی و امنیت سایبری

یکی از موضوعات مهمی که مدنظر وزیر ارتباطات بود، امنیت سایبری و توسعه و تقویت زیرساخت‌ها به منظور افزایش امنیت است. به عقیده هاشمی باید در این زمینه تعامل سازنده‌ای بین دستگاه‌های اجرایی و ذینفعان در این حوزه صورت پذیرد تا به اهداف موردنظر برسیم.

به نظر می‌رسد یکی از دغدغه‌های اصلی وزیر جدید مثل سایر خانواده‌ها، تولید محتوا در فضای مجازی است. هاشمی معتقد است که در این فضا علیرغم تمامی محدودیت‌ها، فرصت‌های اقتصادی بسیاری وجود دارد. به هر حال برنامه‌های ایشان خلاصه‌ای از آن چیزی است که در برنامه هفتم توسعه آمده.

در گجت نیوز بخوانید:
وزیر پیشنهادی ارتباطات دولت پزشکیان در صحن علنی مجلس چه گفت؟ نماینده مجلس خطاب به وزیر پیشنهادی ارتباطات: اگر نمی‌توانید کامل فیلتر کنید، فیلترینگ را بردارید نظر وزیر پیشنهادی ارتباطات در خصوص فیلترینگ زارع پور: هرکاری کردیم نشد یوتیوب و گوگل پلی را رفع فیلتر کنیم

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*