رکود در بازار خودرو چینی

بازار خودرو در رکود کامل؛ چینی های مونتاژی، بی مشتری در پارکینگ‌ها

بنا به مشاهدات اخیر، بازار خودرو چینی مونتاژی در رکود به سر می‌برد و محصولات خودروسازان خصوصی با کمبود تقاضا روبه‌رو هستند.

بر هیچ‌کس پوشیده نیست که بازار خودرو کشور در مقطع کنونی با چالش‌های مختلفی دست‌وپنجه نرم می‌کند. در این شرایط خیلی از خودروها در جذب خریدار به چالش برخورده‌اند و علاوه بر تولیدات داخلی و محصولات وارداتی، حتی بازار خودرو چینی مونتاژی هم از این رکود مستثنی نیست. این در حالی است که نسبت به خیلی از محصولات دیگر، تبلیغات بیشتری برای چینی‌های مونتاژی صورت می‌گیرد.

رکود در بازار خودرو چینی مونتاژی

به‌عنوان مثال، آخرین اخبار خودرو نشان می‌دهد که دیگنیتی، محصول شناخته‌شده بهمن موتور با افت شدید فروش مواجه شده است. این کراس اوور کوپه چینی که زمانی به‌دلیل طراحی خود به‌شدت پرسروصدا شده بود، حالا در مقایسه با فیدلیتی، کراس اوور مونتاژی دیگر بهمن موتور هم تقاضای قابل توجهی ندارد.

دیگنیتی در دو تیپ پرایم و پرستیژ عرضه می‌شود، اما همان‌طور که انتظار می‌رود، کمبود تقاضا برای این شاسی بلند چینی منجر به کاهش قیمت آن شده است؛ کاهشی که به 40 میلیون تومان می‌رسد. بعید نیست اگر کاهش قیمت این خودرو ادامه‌دار شود و حتی در کاهش قیمت محصولات مشابه نظیر هایما اس 7، تیگو 7 پرو، کی ام سی ایکس 5 و فیدلیتی تاثیر بگذارد.

به نظر می‌رسد دست کم تا یک ماه دیگر هم قیمت خیلی از خودروها، از جمله خودروهای مونتاژی چینی کاهش پیدا کند. باید منتظر ماند و دید که در نتیجه روند افت قیمت در بازار، افزایش محسوسی در تقاضا رویت خواهد شد یا خیر. البته در این وضعیت قابل انتظار است که فروشندگان برای فروش خودرو خود صبر کنند و مشتریان هم به امید کاهش بیشتر قیمت خودروها کماکان برای خرید دست نگه دارند.

در گجت نیوز بخوانید:
فیدلیتی پرایم بخریم یا کی ام سی X5؛ برنده مقایسه کدام است؟ تولید پژو پارس در عراق با نام بیجو بابِل + قیمت و مشخصات ریزش قیمت خودرو همچنان ادامه دارد فیدلیتی پرایم فیس لیفت با طراحی و نام جدید روانه بازار ایران می‌شود

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*