تبدیل یو اس بی تایپ سی به لایتنینگ اپل، آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی را سریع‌تر شارژ می‌ کند

همانطور که می‌دانید، اپل در آخرین رویداد بهارانه‌ی خود، در کنار پرچمداران خود از چند لوازم جانبی مختلف نیز رونمایی کرد. یکی از این لوازم جانبی، تبدیل یو اس بی تایپ سی ( USB Type-C ) به لایتنینگ انحصاری اپل بود که ۲۵ دلار قیمت داشت. این تبدیلی شگفت انگیز با اتصال به مک‌بوک، می‌تواند آیفون و آیپد شما را شارژ کند. از مهمترین ویژگی های بارز این لازمه‌ی جانبی، شارژ کردن بسیار سریع آن است.

محتویات داخل جعبه تبدیل یو اس بی تایپ سی به لایتنینگ اپل، یک کابل دارای پورت یو اس بی Type-C و آداپتور ۲۹ واتی است. این آداپتور برای کسانی تعبیه شده که از مک‌بوک اپل بی بهره اند و می‌خواهند با استفاده از کابل شارژ سریع، به سرعت شارژ دستگاه خود بیافزایند. خب، این کابل شگفت انگیز، عملکردی حیرت انگیز بر روی آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی ( iPad Pro 12.9 Inch ) داشته و سرعت شارژ را تا ۶۷ درصد بیشتر از کابل لایتنینگ رسانده است. بنا به آزمایشی که وبسایت ۹to5Mac انجام داده، کابل شارژ سریع اپل، آیپد پرو را در بیست دقیقه به ۱۴ درصد شارژ می‌رساند و این در حالی است که کابل معمولی و لایتنینگ ( Lightening ) در همین مدت زمان، تنها ۵ درصد انرژی در باتری آیپد ذخیره می‌کند.

این آزمایش در حالت “هواپیما” ( Airplane Mode ) و با بیشترین روشنایی تصویر ( Brightness ) انجام شده و ۱۰ دقیقه مهلت داشته است. اما سوال اصلی اینجاست که چرا یک تبلت هشتصد دلاری ( ۸۰۰$ ) نباید یک کابل شارژ سریع با خود داشته باشد ؟ – و جواب: چون اپل نمی‌تواند بعد از فروختن آیپد به شما، ۷۵ دلار دیگر نیز به جیب بزند و یک کابل ۱۰ دلاری را به شما ۷۵ دلار بفروشد! البته اگر به همراه آداپتورش بخرید…!

به هر حال، اگر شما صاحب یک مک‌بوک ۱۲ اینچی ( Macbook “12 ) و آیپد ۱۲.۹ اینچی هستید ( اصلا چرا تبلت شما باید از کامپیوترتون بزرگ تر باشه ؟! )، می‌توانید با استفاده از کابل شارژ سریع اپل و آداپتور آن به قیمت ۷۵ دلار، از سرعت شارژ شدن آیپد خودتون لذت ببرید. ناگفته نماند که مک بوک نیز یک کابل USB Type-C مشابه آیپد دارد ولی قیمت آن تنها ۵۰ دلار است.اگر هنوز قصد خرید تبدیل یو اس بی تایپ سی به لایتنینگ اپل را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنم که ویدئوی زیر را قبل از خرید مشاهده بفرمایید:


پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*