رقابت عکاسی با پهپاد سال 2024

فینالیست‌های مسابقه عکاسی با پهپاد سال 2024 معرفی شد + عکس

هنرمندان برتر برای نمایش آثارشان در رقابت عکاسی با پهپاد سال 2024 انتخاب شدند. برندگان نهایی در نمایشگاه ایتالیا معرفی خواهند شد.

بهترین تصاویر برای شرکت در رقابت عکاسی با پهپاد امسال هم انتخاب شدند. این رقابت قرار است در 9 بخش اجرا شود و حالا 5 عکس برتر برای هر کدام از این بخش‌ها به مرحله نهایی راه پیدا کرده‌اند.

برندگان رقابت عکاسی با پهپاد سال 2024 اواخر سپتامبر در سی‌‌ینا ایتالیا رسما معرفی می‌شوند. همه عکاسان آماتور و حرفه‌ای اجازه دارند در این رقابت سالانه شرکت کنند. همچنین گروهی متشکل از عکاسان و فیلم‌سازان برجسته بین المللی به داوری این مسابقه عکاسی می‌نشینند.

رقابت عکاسی با پهپاد سال 2024

یک چشمه آب گرم در ایسلند که از بالا شبیه چشم اژدها به نظر می‌رسد

قبلا هم یک رقابت عکاسی هوایی 2024 برگزار شده و برندگان آن اعلام شدند. این جدیدترین رقابت برای انتخاب عکاس برتر در زمینه عکاسی با پهپاد است. اگر شما هم از علاقه‌مندان عکاسی هستید و رقابت‌ها را دنبال می‌کنید، احتمالا منتظر تصاویر برنده هستید که تا یک ماه دیگر اعلام می‌شوند. با گجت نیوز همراه شوید تا از جدیدترین خبرها مطلع بمانید.

داوران این رقابت، تصاویر منتخب را از میان بیش از 2000 عکس دریافتی و 113 کشور مختلف برگزیدند. بخش‌های نه گانه این رقابت عکاسی با پهپاد شامل مراسم ازدواج، طبیعت، مردم، شهری، حیوانات، انتزاعی، ورزش، ویدیو و سریالی می‌شوند. عکاسان در ثبت این تصاویر از روش‌های گوناگونی بهره گرفته‌اند. در این میان می‌توان به هواپیما، هلیکوپتر، وسیله‌های بی سرنشین هوایی، بالن، هواناو بادکنکی، پرنده‌ کوچک هدایت پذیر، کایت، پرتابه هوایی و چتر پاراشوت اشاره کنیم.

انتزاعی

رقابت عکاسی با پهپاد سال 2024

در بخش انتزاعی رقابت عکاسی با پهپاد 2024، اژدهای آتش با عکاسی ژرون وان نیونهاو (بلژیک) و نورها و سایه‌ها با عکاسی ایگناسیو مدم (اسپانیا) راه یافته‌اند. همچنین خطوط جادویی با عکاسی محد خورشید (کویت)، راه رفتن در مرداب نمک با عکاسی راج موهان (هند) و درخت زندگی با عکاسی ایزابلا تاباچی (ایتالیا) در بخش انتزاعی همگی با هم رقابت می‌کنند.

ژرون وان نیونهاو عکس خیره کننده اژدهای آتش را در خلال انفجار آتش‌فشان لیتلی اروتور در ایسلند ثبت کرده است. این تصویر انتزاعی شبیه به اژدهای آتشین تنها در صورتی دیده می‌شد که عکاس به طور مستقیم به گدازه‌های مذاب خیره شود.

حیوانات و طبیعت

در بخش حیوانات تصاویر پلیکان سفید از گیلرمو سوبرین (مکزیک)، پاکسازی اقیانوس از توبی نیکول (انگلیس)، کوه فوجی از محمد القطن (کویت)، دریای صورتی از پاول مکنزی (ایرلند) و عاشقانه قطبی از فلوریان لدوکس (فرانسه) حضور دارند.

رقابت عکاسی با پهپاد سال 2024

نامزدهای پنج گانه بخش طبیعت هم آنجا که قلبت می‌خندد بمان از سیلک هالمن (آلمان)، بلیکا از برینجار آگوستن (ایسلند)، رگ زمین از ژائونگ شی (چین)، چشم اژدها از میکی اسپیتزر (اسرائیل) و زبان از دانیل گارسیا (اسپانیا) هستند.

عکس زیبای عاشقانه قطبی که فلوریان لدوکس فرانسوی گرفته، شانس زیادی برای برنده شدن در بخش حیوانات دارد. این تصویر عاشقانه یک زوج خرس قطبی را نشان می‌دهد که در کنار هم به آسودگی دراز کشیده‌اند و استراحت می‌کنند.

بخش مردم در رقابت عکاسی با پهپاد 2024

رقابت عکاسی با پهپاد سال 2024

در بخش مردم این رقابت، عکس‌های نفسگیر با هم رقابت می‌کنند. بوچا شهر مرگ از کارول گازی (آمریکا)، برداشت کرنبری از برد وینر (آمریکا)، آخرین دقیقه از روبرتو هرناندز (مکزیک)، شنا در فضا از گیلاد توپاز (اسرائیل) چهار مورد از رقیبان از بخش مهم هستند. دو منتخب دیگر هم چوپان گله از ایو دانچوف (بلغارستان) و زندگی تازه از لوییس آکوستا (کلمبیا) اعلام شده‌اند.

در این میان به تصویر شناور در فضا دقت کنید که گیلاد توپاز آن را در حین حرکت روی یک یخ شکن گرفته است. در این عکس خیره کننده می‌توانید افراد را با لباس مخصوص در حال شنا درون دریای بالتیک تماشا کنید.

ورزش

رقابت عکاسی با پهپاد سال 2024

از نامزدهای بخش ورزش باید به آدرنالین آبی از مت دوسینگ (آمریکا)، نورهای زنجیره‌ای از دانیل کوزلا (لهستان) و بلی کلا از سنچایان چوداری (بنگلادش) اشاره کنیم. همچنین تصاویر اکشن مینیمال از الکس براساتگی (آذربایجان) و پرش از سایه از ادوارد سالمون (فرانسه) در این بخش رقابت عکاسی با پهپاد رقابت می‌کنند.

عکاس بنگلادشی به نام سنچایان چوداری با عکس Boli Khela توانست یک رسم صد ساله را به تصویر بکشد. این مراسم کشتی گیری سنتی به صورت خیابانی در شهر چیتاگونگ بنگلادش اجرا می‌شود و همیشه هزاران تماشاگر را به خود جذب می‌کند.

شهری

رقابت عکاسی با پهپاد سال 2024

در بخش شهری این مسابقه عکس‌های پل به شهر از ژو ژانگ (چین)، روستا زیر برف از حسین کاراهان (ترکیه) و پل جیاشاو از شنگ ژیانگ (چین) به رقابت می‌پردازند. علاوه بر آن‌ها دو عکس زیبای دیگر تحت عناوین آنچه می‌ماند از کارول گازی (آمریکا) و موشک از عکاس روسی به نام یوری استولیپین در بخش شهری به رقابت راه پیدا کرده‌اند.

یوری استولیپین ماه‌ها در شرایط جوی مختلف منتظر ماند تا بتواند این عکس زیبا را از آسمان خراش اروپایی Lakhta Center ثبت کند. او عکس خود را از بالاترین ارتفاع ممکن به کمک پهپاد به ثبت رساند تا این تصویر بی نظیر را به نمایش بگذارد.

بخش مراسم ازدواج در رقابت عکاسی با پهپاد

رقابت عکاسی با پهپاد سال 2024

نامزدهای این بخش عروسی روی قله از الکساندر کلر (فرانسه)، عشق از زاویه بالا با عکاسی جوانا زانچویس (لهستان) و عاشقان گل آفتابگردان از متئو ارجینال (ایتالیا) معرفی شده‌اند. دو رقیب دیگر آن‌ها هم رویای سیب از تیم دمسکی (لهستان) و عشق از بالا با عکاسی سیمون بیفن انگلیسی هستند.

تصویر عروسی روی قله زوجی را نشان می‌دهد که روی کوهی به ارتفاع 370 متر در لا کوت د ازور فرانسه ایستاده‌اند.

عکاسی سریالی و ویدیو

در بخش سریالی مسابقه هم نامزدها خانه تازه (کمپ‌های ژاپنی واقع در آمریکا) از چانگ کیان کیم (آمریکا)، منطقه Bor از سباستین بوهلر (آلمان)، برداشت کرنبری از براد وینر (آمریکا)، منطقه فلامینگوها از پاول مکنزی ایرلندی و شهر را جمع آوری کن از یک عکاس چینی رقابت می‌کنند.

در آخر بخش ویدیو شامل رقابت شش گانه می‌شود. عکس‌های نهایی این بخش پژواک‌های شمالی از فلوریان لدوکس (فرانسه)، دو سال تنهایی از بشیر ابوشکره (آلمان)، یک سال در فلسطین از محمد ابو شکره (فلسطین)، 1 میلیون بمب از ولاد وسیلکویچ (اوکراین)، پرواز بدون بال از مایکل پوتزر (ایتالیا) و همه از جایی شروع می‌کنیم با عکاسی آلن کالچی (کرواسی) برگزیده شده‌اند.

نمایشگاه سی‌ینا و رقابت عکاسی با پهپاد

امسال دهمین سال از رسم برگزاری رقابت عکاسی با پهپاد است. این نمایشگاه ویژه از 28 سپتامبر آغاز می‌شود و تا 24 نوامبر ادامه پیدا می‌کند. شعار آن هم Above us Only Sky به معنی «تنها آسمان بالای سر ماست» تعیین شده. علاقه‌مندان می‌توانند در تاریخ مذکور برای بازدید از آثار هنری به موزه تاریخ طبیعی سی‌ینا مراجعه کنند.

از دست ندهید:
تصاویر منتخب مسابقه عکاسی سونی ۲۰۲۴ هیجان انگیزترین تصاویر برنده مسابقه عکاسی با پهپاد سال ۲۰۲۳ + گالری عکس برندگان مسابقه عکاسی با پهپاد در سال ۲۰۲۴؛ تصاویر حیرت انگیز زمین از آسمان

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*