زیباترین خودروهای لکسوس

10 مورد از زیباترین خودروهای لکسوس تاریخ

اینجا به معرفی ده مورد از زیباترین خودروهای لکسوس – Lexus در طول تاریخ این کمپانی می‌پردازیم که قابلیت‌های لوکس و رفاهی را با طراحی شگفت‌انگیز ترکیب کرده‌اند.

تویوتا را باید یکی از موفق‌ترین برندهای خودروسازی دنیا دانست که نزد همه به‌عنوان تولیدکننده تعدادی از مطمئن‌ترین و بادوام‌ترین خودروهای تاریخ شناخته می‌شود. با این وجود دوام و اطمینان مقوله‌ای کاملا مجزا از زیبایی ظاهری است و بسیاری افراد محصولات تویوتا را خودروهایی بسیار کارآمد، اما نه‌چندان جذاب می‌دانستند. در نتیجه این اتفاق ژاپنی‌ها تصمیم به معرفی برند جدیدی به نام «لکسوس» گرفتند که قصد ادغام عملکرد، دوام و کیفیت همیشگی تویوتا با طراحی جذاب و آپشن‌های فوق‌العاده را داشت. در ادامه در بخش اخبار خودرو گجت نیوز سعی داریم تعدادی از زیباترین خودروهای تاریخ لکسوس را معرفی کنیم.

زیباترین خودروهای لکسوس در تاریخ

نخستین جرقه‌های تاسیس برند لکسوس توسط یوکیاسو توگو، مدیر عامل تویوتا در سال 1983 زده شد. در آن زمان او ساخت خودرویی تحت نام Circle F را آغاز کرد که قرار بود محصولی پریمیوم و پرچمدار از تویوتا باشد و به‌طور خاص جامعه ثروتمندان را هدف بگیرد. توسعه پروژه Circle F تویوتا حدود شش سال به طول انجامید و در نهایت منجر به تولد خودروی Lexus LS 400 شد.

برند لکسوس در ادامه خودروهای سدان، شاسی بلند و سوپر اسپرت فوق‌العاده لوکس و جذابی روانه بازار کرد که برخی طراحی‌های واقعا فوق‌العاده‌ای داشتند. در ادامه با ده مورد از برترین تولیدات لکسوس طی سال‌های گذشته آشنا خواهیم شد.

لکسوس SC – سال 1992

اگر طرفدار طراحی غالب خودروهای دهه 90 باشید احتمالا لکسوس SC محصولی فوق‌العاده جذاب برای شماست.‌ این اتومبیل محبوب که نخستین خودروی کوپه لکسوس در بازار آمریکا به شمار می‌رفت تلفیقی از طراحی کلاسیک و جذابیت بصری را ارائه نمود و حتی پس از گذشت حدود سی سال همچنان یکی از زیباترین خودروهای لکسوس در تاریخ است.

خودرو Lexus SC

لکسوس مدل SC را در دو نسل مختلف روانه بازار کرد.‌نسل اول ظاهری فوق‌العاده کلاسیک و جذاب داشت؛ اما در نسل دوم که در سال 2005 معرفی شد، طراحی این خودرو به Honda Prelude شبیه‌تر شده بود و با کاپوتی بسیار کشیده و ارتفاعی کاملا نزدیک به زمین ظاهری آشنا اما دوست‌داشتنی به آن بخشیده بود.

تویوتا تصمیم گرفته بود در Lexus SC خود از یک موتور 4 لیتری V8 با توان 250 اسب بخار استفاده کند. این قدرت در مقایسه با استانداردهای امروز چندان چشمگیر نیست؛ اما قادر است از این اتومبیل یک محصول بسیار کارآمد بسازد.

لکسوس LS400 – سال 2000

ال اس 400 نقطه شروع فعالیت جدیدی لکسوس در بازار خودروهای لوکس به شمار می‌رود که قصد داشت با بهره‌گیری از محبوبیت محصولاتی مثل کرولا یا کمری دسته جدیدی از مشتریان را برای خود دست و پا کند. در سال 1995 نسل دوم LS400 روانه بازار شد؛ اما جذاب‌ترین نسل از این سری خودروها نسل سوم است که در سال 2000 روانه بازار شد.

زیباترین خودروهای لکسوس

تویوتا در نسل سوم LS400 نشان داد که ابایی از الهام گرفتن از خودروهای لوکس اروپایی مثل مرسدس و بی ام و ندارد و همین تواضع باعث شد که ظاهر کشیده و نامتقارن نسل سوم بتواند توجهات زیادی را به خود جلب کند و به یکی از محبوب‌ترین و زیباترین خودروهای تاریخ لکسوس تبدیل شود.

لکسوس IS F – سال 2007

نسل نخست خودروی لکسوس IS تحت نام تویوتا آلتتزا (Altezza) درس ال 1998 معرفی شد و ظاهری شبیه به اکثر خودروهای محبوب دهه 90 مثل میتسوبیشی لنسر یا هوندا سیویک داشت. این شباهت به هیچ وجه بد نبود؛ اما با آینده‌ای که مسئولان لکسوس برای آینده این برند لوکس متصور بودند تفاوت‌های زیادی داشت.

خودرو Lexus IS F

در نسل دوم اما لکسوس سعی کرد محصولی هم‌تراز با خودروهای سری 7 بی ام و یا محصولات کلاس S مرسدس بنز تولید کند.‌ نتیجه کار اتومبیلی اسپرت با ظاهر بسیار تهاجمی بود که حتی زمانی که ثابت ایستاده بود نیز پرخاشگر و پرشتاب به نظر می‌رسید. دلیل این مساله البته آن بود که طراح اصلی آن، نابوکی کاتایاما، پیش از طراحی این خودرو در زمینه خودروهای اسپرت فعالیت می‌کرده.

نسل دوم IS در نمایشگاه ژنو سال 2005 معرفی شد و از پیشرانه‌ای دیفرانسیل عقب با موتوری 5 لیتری V8 بهره می‌برد که قدرتی 417 اسب بخاری داشت. این مشخصات که هم‌تراز با محصولات بی ام و سری 3 مرسدس کلاس C بود مورد استقبال فراوانی واقع شد.

لکسوس LFA – سال 2012

«لوکس بودن» همواره شعار اصلی برند لکسوس به شمار می‌رفت. با این وجود قدرت فنی و عملکرد سرآمد نیز همواره مورد توجه جدی مسئولین این برند قرار داشت. به همین دلیل جای تعجبی نبود که لکسوس در سال 2009 از طراحی یک خودروی سوپر اسپرت خبر داد؛ خودرویی که البته از لحاظ تجاری یک شکست به شمار می‌رود.

زیباترین خودروهای لکسوس

فروش Lexus LFA آن‌طور که تویوتا انتظار داشت بالا نبود. با این حال شکی نیست که این اتومبیل یکی از زیباترین خودروهای لکسوس در تاریخ این کمپانی به شمار می‌رود. هزینه تولید این خودرو که در تیراژ بسیار پایین تنها 500 دستگاه روانه بازار شده بود بسیار بالا برآورد می‌شد و قیمت 375 هزار دلاری پایانی آن نیز گویای همین مساله بود.

همین قیمت بالا باعث شده بود که حتی موتور توانمند 4.8 لیتری V10 این خودرو با توان 553 اسب بخار نیز نتواند تضمین‌کننده فروش بالای مدل ال اف ای باشد؛ خصوصا زمانی‌که رقبای ارزان‌تری مثل مرسدس SLS AMG را به معادله اضافه کنیم. البته مدل دست دوم LFA اکنون یک خودروی بسیار ارزشمند کلکسیونی به شمار می‌رود و حتی تا سقف 750 هزار دلار هم قیمت خورده است.

لکسوس CT – سال 2014

خودروهای استیشن در طول تاریخ پستی و بلندی‌های فراوانی تجربه کرده‌اند و در بازه‌های مختلف زمانی به درجات بالا و پایین محبوبیت در بازار رسیده‌اند. با این وجود لکسوس موفق شده از محبوبیت آن‌ها در دهه‌های اول و دوم قرن حاضر نهایت بهره را برده و مدل CT خود را روانه بازار کند.

مدل Lexus CT

این خودروی پریمیوم کامپکت در سال 2011 رونمایی شد و علیرغم آن‌که نتوانست منتقدین را چندان راضی کند صاحب یکی از بهترین طراحی‌های لکسوس است که شیک، کاربردی و چشم‌نواز بود. در آن زمان، لکسوس CT کوچک‌ترین خودروی لکسوس در بازار به شمار می‌رفت و بالاترین سطح امکانات رفاهی را ارائه می‌کرد.

موتور هیبریدی این خودرو البته چندان توانمند نبود. لکسوس CT از یک پیشرانه هیبریدی متشکل از یک موتور 1.8 لیتری چهار سیلندر با قدرت 134 اسب بخاری می‌برد که در کنار دو موتور الکتریکی قرار داشت.‌ با این وجود یک خودروی کامپکت قطعا به قدرتی هم‌تراز با یک سوپر اسپرت نیاز ندارد و به همین جهت همین پیشرانه برای مدل CT کاملا کافی به نظر می‌رسد.

لکسوس LC 500 – سال 2014

مدل LC 500 لکسوس نیز همانند LFA با قیمت چند صد هزار دلاری به بازار معرفی شد و به‌طور مشابه عملکرد تجاری نه‌چندان موفقی در بازار داشت؛ به‌طوری که در سال 2017 تنها به فروشی 3000 دستگاهی دست پیدا کرد. با این وجود علاوه بر طراحی بسیار جذاب و چشم‌نواز، اهمیت LC 500 آن بود که ایده‌ای از آینده برند لکسوس را در اختیار علاقمندان قرار داد.

زیباترین خودروهای لکسوس

مدل پایه این خودرو از یک پیشرانه قدرتمند 5 لیتری V8 با توان 471 اسب بخار بهره می‌برد. با این وجود در مدل LC500h شاهد استفاده از یک پیشرانه هیبریدی چندمرحله‌ای بودیم که در آن زمان فوق‌العاده پیشرفته به شمار می‌رفت. پیشرانه هیبریدی مدل 500h از یک موتور بنزینی 3.5 لیتری V6 بهره می‌برد که به‌تنهایی قدرت 295 اسب بخاری داشت. در عین حال باتری لیتیوم یون 84 سلولی نیز توانی معادل 50 اسب بخار به قدرت کلی آن اضافه می‌کرد.

اتفاق مهم در خصوص مدل LC500h کاهش اندازه باتری به اندازه 20 درصد و کاهش وزن 30 درصدی دستگاه بود که زمینه‌ساز طراحی‌های فوق سبک اتومبیل‌های هیبریدی آینده لکسوس شد.

لکسوس GS – سال 2015

قدمت برند GS لکسوس تقریبا هم‌اندازه خود Lexus است. سری GS محصولاتی سدان سایز متوسط به شمار می‌رفتند که قصد رقابت با خودروهای بی ام و سری 5 و مرسدس بنز E63 را داشتند؛ اما فروش ضعیفشان باعث شد در نهایت از سبد محصولات این کمپانی کنار گذاشته شده و میدان را به رقبا واگذار کنند. در این بین اما نمی‌توان از نسل چهارم این خودرو به‌عنوان یکی از زیباترین خودروهای لکسوس تاریخ غافل شد.

زیباترین خودروهای لکسوس

علیرغم آن‌که Lexus GS 2015 به اندازه مدل‌هایی مثل LFA یا LS 500 جذاب و قدرتمند نبود، اما ظاهر عضلانی در کنار جلوپنجره‌های تهاجمی و منحصربفردش توانسته بود توجهات زیادی به خود جلب کند.‌ GS در زمان عرضه با چهار گزینه مختلف موتور از 3.5 لیتری بنزینی با توان 306 اسب بخار گرفته تا هیبریدی 338 اسب بخاری در اختیار مشتریان قرار گرفته بود.

لکسوس UX – سال 2019

پس از ساخت خودروهای سدان و سوپراسپرت جذاب، لکسوس در سال 2018 تصمیم گرفت با مدل UX وارد بازار شلوغ محصولات کراس اوور شود. این اقدام لکسوس به‌شدت مورد استقبال واقع شد و ظاهر درنده و تهاجمی این خودرو که متشکل از جلوپنجره اختصاصی و چراغ‌های با لبه تیز بود باعث شد بسیاری علاقمندان به خودروهای کراس اوور، مدل UX را به‌عنوان خودروی بعدی خود انتخاب کنند.

مدل Lexus UX

علیرغم آن که UX پر از امکانات رفاهی و لوکس شگفت‌انگیز بود، اما در بخش توانمندی فنی در برابر رقبایی مثل سوبارو Crosstrek حرف چندانی برای گفتن نداشت. پیشرانه این خودرو دیفرانسیل جلو طراحی شده بود و از یک موتور دو لیتری خطی چهار سیلندر با توانایی تولید قدرت 169 اسب بخار بهره می‌برد.

این خودرو البته هنوز در نسل نخست توسعه خود قرار داشته و در ادامه می‌تواند دستخوش تغییرات ظاهری و فنی فراوانی شود. با این وجود حتی همین الان هم صاحب یکی از جذاب‌ترین طراحی‌های ظاهری در میان تمامی محصولات لکسوس است.

لکسوس GX – سال 2024

لکسوس GX مدل 2024 را باید جلوه تمام هنر طراحی مهندسی لکسوس و تویوتا دانست که علیرغم شباهت ظاهری فراوان به مدل‌های قدیمی لند کروزر توانسته جذابیت ظاهری منحصربفردی داشته باشد و به یک شاسی بلند تمام‌عیار درخور نام Lexus تبدیل شود.

زیباترین خودروهای لکسوس

علیرغم تمامی قابلیت‌های رفاهی لوکس تعبیه شده در مدل GX، تفاوت اصلی این مدل با دیگر مدل های لکسوس بازار ظاهر زمخت و گردن‌کلفت آن است که در عین جذابیت، حس قدرت را نیز به بیننده منتقل می‌کند. پشت این ظاهر قدرتمند البته پیشرانه‌ای شگفت‌انگیز و بسیار توانمند قرار دارد. موتور این خودرو 3.5 لیتری و V6 است و توانایی تولید قدرت 354 اسب بخار را دارد.

علاوه بر این، قابلیت‌های آفرودی فوق‌العاده‌ای مثل کترل خزش (Crawl Control)، دستیار حرکت در سرازیری، سیستم پایش تغییر ارتفاع سطوح و امکان تنظیم عملکرد بر اساس ارتفاع و مشخصات سطح در کنار سیستم تعیق دینامیک الکتریکی از جمله توانمندی‌های این شاسی بلند همه‌فن حریف هستند.

سوپر خودروی کانسپت لکسوس – سال 2025

حتی اگر LFA در نهایت نتوانسته باشد به محصولی پرفروش تبدیل شود، سوپرخودروی 2025 لکسوس احتمالا جذاب‌ترین خودروی این کمپانی از ابتدای حیات تا به امروز خواهد بود که به‌توصیف Car and Drive قرار است اشتباهمان در عدم خرید LFA را به ما گوشزد کند.

سوپر کار Lexus

همانند بسیاری خودروسازان دیگر، لکسوس نیز تصمیم دارد سوپر خودروی خود را با پیشرانه‌ای کاملا برقی به بازار عرضه کند. این کمپانی حتی صفر تا صد زیر دو ثانیه‌ای را نیز برای این خودرو برآورد کرده و قصد دارد با تکیه بر توانایی انتقال قدرت آنی موتورهای الکتریکی به آن دست پیدا کند.

البته مثل بسیاری خودروهای کانسپت دیگر در بازار هیچ تضمینی نیست که ابرخودروی لکسوس نیز در نهایت به‌طور رسمی رونمایی شود. با این وجود همین طرح‌های اولیه منتشر شده از آن نیز تضمین‌کننده قطعی حضور آن در لیست زیباترین خودروهای تاریخ لکسوس خواهند بود.

در گجت نیوز بخوانید:
با سریعترین خودروهای لکسوس در تاریخ آشنا شوید نگاهی به تمام نسل های تویوتا لندکروزر؛ از بدترین تا بهترین این خودروهای جذاب، زیباترین ماشین های سال ۲۰۲۴ هستند + عکس زیباترین خودروهایی که فراری تا کنون طراحی کرده

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*