خودروهای برقی اوپل - اوپل آسترا برقی

خودروهای برقی اوپل توسط سیکاس خودرو به ایران وارد می‌شوند

شرکت تازه وارد سیکاس خودرو، مسئولیت واردات خودروهای برقی اوپل را به عهده گرفته است. مشخصات سه خودرو جدید وارداتی اوپل را در ادامه بخوانید.

به فهرست مدعیان واردات خودرو روز به روز اضافه می‌شود و سیکاس خودرو واردکننده بعدی است که قصد دارد محصولات برقی و هیبریدی برند اوپل را به کشور بیاورد. پیش‌تر پرشیا خودرو برخی از محصولات اوپل را به سامانه یکپارچه آورده بود و حالا یک مدعی دیگر برای این شرکت معتبر پیدا شده است.

سیکاس خودرو خودروهای برقی اوپل را به ایران می‌آورد

سیکاس خودرو به طور رسمی اعلام کرده به زودی واردات خودروهای الکتریکی و هیبریدی برند اوپل را آغاز می‌کند. این شرکت همچنین ادعا کرده موفق به دریافت مجوز گارانتی برای محصولات اوپل شده که خبر خوبی محسوب می‌شود. خبر دیگر اینکه شرکت معین خودرو اروند که خود واردکننده محصولات نیسان است، تصمیم گرفته پشتیبان واحد خدمات خودروهای وارداتی سیکاس خودرو باشد.

جالب اینجاست که شرکت تازه واردی که ادعای واردات محصولات برقی اوپل را دارد، حتی یک نشان تجاری درست و حسابی ندارد و فعلا برنامه‌های خود را بدون پشتوانه قطعی اعلام کرده است. البته در وب‌سایت این شرکت نام و نشان برخی مدل‌های وارداتی اعلام شده که شامل دو خودرو برقی موکا و آسترا و یک مدل هیبریدی گرندلند می‌شود.

متاسفانه اطلاعات درست و حسابی از شرکت سیکاس خودرو نداریم و تنها کاری که می‌توان انجام داد، صبر و شکیبایی است. در ادامه به معرفی اجمالی سه خودرو وارداتی می‌پردازیم:

1. اوپل آسترا برقی

خودروهای برقی اوپل - اوپل آسترا برقی

یک پیشرانه برقی روی محور جلو اوپل آسترا تعبیه شده که قادر است در شرایط ایده آل، حداکثر 156 اسب بخار قدرت و 270 نیوتن متر گشتاور تولید کند. قدرت موتور این خودرو الکتریکی با پژو 308 برقی یکسان است اما گشتاور تولیدی 10 نیوتن متر بیشتر خواهد بود.

این خودرو وارداتی دارای سه حالت رانندگی اکو، اسپرت و نرمال است که با انتخاب هر یک از اینها، عملکرد و مسافت قابل پیمایش تغییر خواهد کرد. زیر کاپوت یک باتری 54 کیلووات ساعتی لیتیوم یونی قرار گرفته که در حالت شارژ کامل به خودرو اجازه می‌دهد تا 416 کیلومتر مسافت را طی کند.

صندلی‌های اوپل آسترا برقی از نوع اسپرت AGR قابل تنظیم در جهت‌های مختلف است که پوشش جیر آلکانتارا دارند. روی داشبورد دو نمایشگر 10 اینچی برای نشانگرهای پشت فرمان و سیستم مولتی مدیا تعبیه شده و مقابل راننده هدآپ دیسپلی قرار گرفته است.

2. اوپل موکا برقی

خودروهای برقی اوپل - اوپل موکا برقی

کراس اوور برقی اوپل با نام موکا ای، راهی بازارهای جهانی شده و سیکاس خودرو قصد دارد آن را راهی بازار کشورمان کند. زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانه الکتریکی با قدرت 100 کیلووات (معادل 136 اسب بخار) و گشتاور 260 نیوتن متری دارد و نهایت سرعتی که می‌شود با آن رانندگی کرد، 150 کیلومتر بر ساعت است.

باتری‌های 50 کیلووات ساعتی این کراس اوور از پژو e-2008 قرض گرفته شده که با حالت رانندگی اقتصادی می‌توان مسافت بیشتری را طی کرد. سیستم شارژ سریع اوپل موکا برقی قادر است 80 درصد باتری‌ها را تنها در عرض نیم ساعت تکمیل کند. به نظر می‌رسد قوای محرکه این وارداتی جذاب با قیمت 35 هزار یورویی‌اش برای مشتریان چندان جذاب نباشد.

از جمله امکانات رفاهی و ایمنی موکا برقی می‌توان به چراغ‌های روشنایی منطبق شونده، سامانه کنترل پایداری الکترونیک، سامانه مدیریت چسبندگی به سطح مسیر، صندلی‌های برقی ردیف جلو و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک اشاره کرد. مدل فول آپشن این کراس اوور الکتریکی مجهز به آپشن‌های بیشتری نظیر رینگ‌های آلیاژی 18 اینچی، سیستم صوتی حرفه‌ای با قابلیت اتصال به بلوتوث و درگاه آی پد، دوربین دید پانورامای 180 درجه و سیستم کمکی پارک خودرو است.

3. اوپل گرندلند هیبریدی

خودروهای برقی اوپل - اوپل گرندلند هیبریدی

نخستین کراس اوور پلاگین هیبریدی برند اوپل، گرندلند است که سال 2019 رونمایی شد و سپس فیس لیفت آن در 2021 به بازار آمد و هم اینک نسخه 2023 وارد بازار شده است. زیر کاپوت این کراس اوور جمع و جور یک پیشرانه بنزینی 1.6 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ به همراه یک جفت موتور الکتریکی تعبیه شده تا 296 اسب بخار قدرت و 520 نیوتن متر گشتاور را به کف جاده منتقل کند.

نیروی محرکه سیستم پلاگین هیبریدی گرندلند به هر چهار چرخ انتقال می‌یابد و شتاب صفر تا صد آن را به 6.1 نزدیک می‌کند. حداکثر سرعتی که می‌توان با این خودرو راند، 235 کیلومتر بر ساعت است. سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و چنداتصالی در عقب به همراه کمک فنرهای جدید چهره جذابی به گرندلند بخشیده‌اند.

ویدیو مرتبط

در گجت نیوز بخوانید:
واردات خودرو با پلاک گذر موقت؛ شگرد جدید ثروتمندان برای فخر فروشی ۱۰ مورد از زیباترین خودروهای لکسوس تاریخ هایما 6P، نخستین شاسی بلند هیبریدی ایران خودرو در راه است زمان آزادسازی پول‌های بلوکه شده حساب‌های وکالتی ایران خودرو اعلام شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*