خروجی گرفتن اطلاعات تلگرام

آموزش بک آپ و خروجی گرفتن اطلاعات تلگرام به بهانه دستگیری پاول دورف

پس از دستگیری پاور دورف، مالک تلگرام بسیاری از کاربران نگران امنیت داده‌های خود هستند. به‌همین بهانه می‌خواهیم بک آپ و خروجی گرفتن اطلاعات از تلگرام را آموزش دهیم.

امروز انتشار خبر دستگیری پاول دورف، مالک تلگرام باعث شد که بسیاری از طرفداران اخبار تکنولوژی شوکه شوند. مقامات فرانسوی پس از دستگیری دورف اعلام کردند که وی باید در برابر دادگاه حاضر شده و به اتهامات گوناگون پاسخ دهد. حتی برخی پیش‌بینی می‌کنند که دورف در نهایت با حکم ۲۰ سال زندان مواجه گردد. همین نیز سبب شده که بسیاری از کاربران نگران ادامه‌کار عادی پیام‌رسان تلگرام باشند. در ادامه به آموزش بک آپ و خروجی گرفتن اطلاعات از تلگرام می‌پردازیم.

آموزش گام‌به‌گام خروجی گرفتن از اطلاعات تلگرام با دو روش مختلف

مدیران تلگرام بارها در شبکه های اجتماعی اعلام کرده‌اند که فعالیت‌های این پیام‌رسان محبوب به‌صورت عادی ادامه خواهد یافت؛ اما در هر صورت تهیه بک آپ از داده‌ ها ضرر ندارد. برای گرفتن خروجی اطلاعات از تلگرام شما دو گزینه دارید. یا می‌توانید از محتویات یک چت یا کانال خاص خروجی تهیه کنید و یا اینکه یک نسخه پشتیبان از کل پیام‌های تلگرام خود داشته باشید.

اگر می‌خواهید فقط از یک چت خاص و مهم برای خود پشتیبان تهیه کنید، مراحل زیر را انجام دهید.

خروجی گرفتن اطلاعات تلگرام

  • وارد برنامه تلگرام شوید.
  • روی چت مورد نظر کلیک کنید.
  • در گوشه سمت راست بالای صفحه گزینه سه‌نقطه را پیدا کنید.
  • در منویی که باز می‌شود گزینه Export Chat History را انتخاب کنید.
  • پس از مشخص کردن محل ذخیره فایل ایجاد خواهد شد.

هرچند اگر به‌طورکلی نگران داده‌های خود هستید و می‌خواهید از کلیه پیام‌ها و کانال‌ها خروجی بگیرید، باید مراحل متفاوتی را دنبال کنید.

خروجی گرفتن اطلاعات تلگرام

  • ابتدا وارد برنامه تلگرام شده و منوی همبرگری موجود در سمت چپ را انتخاب کنید.
  • در صفحه باز شده گزینه تنظیمات را انتخاب کنید.
  • در بخش تنظیمات وارد قسمت Advanced شوید.
  • در انتهای یک لیست نسبتا طولانی می‌توانید گزینه Export Telegram data را مشاهده کنید.
  • با کلیک روی گزینه اکسپورت باکس جدیدی برای شما باز خواهد شد.

در این قسمت تلگرام از شما می‌خواهد که داده‌های موردنظر برای ذخیره در فایل خروجی را انتخاب کنید. تلگرام این امکان را به‌شما می‌دهد که از اطلاعات حساب کاربری (شامل نام کاربری، عکس پروفایل و شماره تماس)، لیست مخاطبین، چت‌های مربوط به ربات‌ها، چت‌های شخصی و گروه‌ها (شامل پیام‌های ارسالی توسط شما یا کلیه پیام‌های ارسالی) و کانال‌های عمومی خروجی تهیه کنید.

خروجی گرفتن اطلاعات تلگرام

همچنین شما می‌توانید مشخص کنید که فایل نهایی صرفا حاوی پیام‌های متنی باشد یا تصاویر، ویدیوها، فایل‌های صوتی، استیکرها، گیف‌ها و سایر فایل‌ها را نیز شامل شود. البته توجه داشته باشید که مدت زمان مورد نیاز برای خروجی گرفتن از اطلاعات تلگرام تا حد زیادی به سایز فایل نهایی بستگی دارد. طبیعتا اگر فقط فایل‌های متنی را انتخاب کنید اینکار بسیار سریع انجام خواهد شد؛ اما با افزودن مدیا باید مدت بیشتری صبر کنید.

در پایان فراموش نکنید که حتما پس از خروجی گرفتن از اطلاعات تلگرام فایل نهایی را در چند دستگاه مختلف ذخیره کنید. مخصوصا اینکه همیشه احتمال سرقت گوشی یا سوختن هارد لپ‌تاپ وجود دارد.

بیشتر بخوانید:
موسس تلگرام دستگیر شد؛ احتمال حبس ۲۰ ساله برای پاول دورف موسس مجرد تلگرام، صد فرزند دارد؛ اهدای اسپرم نسل پاول دورف را جاودانه کرده است! کاربران تلگرام بخوانند: یک خطر امنیتی جدی شما را تهدید می‌کند