نکات و اطلاعات جی تی ای 6 - بازی GTA 6

هرآنچه باید درباره بازی GTA 6 بدانید

جی تی ای 6 یکی از مورد انتظارترین عناوین چند سال اخیر عرصه بازی‌های ویدئویی است. در ادامه با نکات و اطلاعات مهم درباره بازی GTA 6 آشنا شوید.

بازی GTA 6 یکی از بزرگ ترین بازی های سال 2025 است که بیراه نیست اگر آن را مهم‌ترین عنوان چند سال اخیر صنعت ویدئوگیم در نظر گرفت. بالاخره پس از بالغ بر 10 سال انتظار رفته‌رفته به انتشار این بازی به‌شدت مورد انتظار نزدیک می‌شویم. به همین مناسبت، در ادامه به هرآنچه باید درباره این ساخته جدید راک‌استار بدانید می‌پردازیم.

مدت زمان توسعه بازی GTA 6

بنا به گزارش‌ها، بازی GTA 6 از سال 2014 در دست توسعه قرار دارد؛ یعنی درست یک سال بعد از عرضه GTA 5. البته راک‌استار در فوریه سال 2020 بود که رسماً وجود این بازی را تایید کرد و تا قبل از آن، همه دانسته‌ها درباره آن در گمانه‌زنی‌ها و گزارش‌های تاییدنشده خلاصه می‌شد.

داستان و موقعیت مکانی نسخه جدید GTA

نکات و اطلاعات جی تی ای 6 - بازی GTA 6

این بازی دوباره در وایس سیتی، نسخه‌ای خیالی از میامی جریان دارد؛ با این تفاوت که حالا داستانی در مقطع کنونی به‌جای میانه دهه 80 میلادی را روایت می‌کند. جیسون و لوسیا دو شخصیت اصلی این بازی هستند که نویسندگان راک‌استار در ساخت و پرداخت آن‌ها از بانی و کلاید، زوج خلافکار شناخته‌شده در فرهنگ عامه آمریکا الهام گرفته‌اند. گفتنی است که لوسیا اولین شخصیت زن قابل بازی در نسخه‌های اصلی سری جی تی ای به حساب می‌آید.

تاریخ انتشار جی تی ای 6

هرچند راک‌استار هنوز تاریخ انتشار بازی GTA 6 را مشخص نکرده، «تیک-تو اینترکتیو» (Take-Two Interactive) به‌عنوان شرکت مالک این استودیو از عرضه بازی به‌شدت مورد انتظارشان در پاییز 2025 خبر داده است.

نکات و اطلاعات جی تی ای 6 - بازی GTA 6

راک‌استار سابقه به تعویق انداختن عرضه بازی‌های خود جهت رفع ایرادات و تکمیل آن‌ها را دارد. بازی Red Dead Redemption 2، ساخته اخیر این استودیو، سه بار با تاخیر مواجه شد و GTA V هم در حالی که قرار بود در بهار سال 2013 منتشر شود، انتشار آن تا سپتامبر همان سال به تعویق افتاد. در نتیجه بعید به نظر نمی‌رسد اگر جی تی ای 6 هم با تاخیر روانه بازار شود.

حتی اگر راک‌استار در آینده نزدیک به‌صورت رسمی تاریخ انتشار این بازی را اعلام کند، کماکان نمی‌توان نسبت به قطعیت آن مطمئن بود. با همین حال، در حال حاضر انتظار می‌رود در پاییز 2025 بالاخره عنوان پرسروصدای این استودیو در دسترس قرار بگیرد.

پلتفرم‌های عنوان GTA VI

به گفته استودیو سازنده، نسخه جدید جی تی ای برای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس عرضه خواهد شود. در صورت ورود پلی استیشن 5 پرو به بازار، باید شاهد عرضه آن برای این کنسول جدید سونی هم باشیم. با این حال، تا به اینجا رسماً اعلام نشده است که این بازی برای پی‌سی هم در دسترس قرار خواهد گرفت یا خیر.

البته وجود فاصله بین انتشار نسخه‌های کنسولی و نسخه پی‌سی اتفاق تازه‌ای برای سری GTA نیست. پیش‌تر GTA V هم در ابتدا برای کنسول‌های نسل هفتمی و سپس برای نمونه‌های نسل هشتمی منتشر شد و در نهایت پس از گذشت دو سال به پی‌سی راه پیدا کرد. پیش‌بینی می‌شود که بازی GTA 6 هم دقیقاً از همین قاعده پیروی کند.

نکات و اطلاعات جی تی ای 6 - بازی GTA 6

حتی «استراس زلنیک» (Strauss Zelnick)، مدیرعامل تیک‌-تو طی کنفرانسی در بهار گذشته به‌صورت غیرمستقیم به موضوع انتشار جی تی ای 6 برای کامپیوتر پرداخت. با توجه به گفته‌های او، این‌که هنوز نسخه کامپیوتر به‌طور عمومی معرفی نشده است به این معنی نیست که برنامه‌ای برای آن وجود ندارد. او در ادامه گفت که راک‌استار در پیروی از رویکرد همیشگی خود، در زمان مناسب اخبار بیشتری را اطلاع‌رسانی می‌کند و همیشه به همه مخاطبان در هر پلتفرمی توجه داشته است.

کنسول جدید نینتندو که نقش دنباله سوئیچ را بر عهده دارد هم می‌تواند یکی دیگر از پلتفرم‌های این بازی باشد؛ چراکه راک‌استار در این چند سال عناوینی نظیر L.A. Noire ،Red Dead Redemption و بازسازی سه‌گانه GTA را برای سوئیچ پورت کرده است. در نتیجه پورت نسخه جدید جی تی ای برای کنسول جدید نینتندو دور از انتظار نیست.

قیمت بازی GTA 6

راک‌استار تاکنون صحبتی از قیمت این بازی پرسروصدای خود به میان نیاورده است، اما زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد مبنی بر این‌که قیمت 70 دلار برای آن تعیین خواهد شد. به نظر می‌رسد این استودیو قصد دارد با تعیین این قیمت، استانداردی تازه برای صنعت ویدئوگیم در زمینه قیمت‌گذاری تعریف کند. در واقع همان‌طور که عده‌ای اشاره کرده‌اند، GTA VI تنها عنوانی است که می‌تواند از پس این ریسک بر بیاید؛ از آنجا که یکی از پرطرفدارترین بازی‌های تاریخ صنعت ویدئوگیم است و سال‌ها است که گیمرها انتظار نسخه جدید آن را می‌کشند.

جی تی ای وی آی

در این بین، شایعات از قیمت 150 دلاری نسخه ششم جی تی ای حکایت دارند. حتی برخی به‌خاطر سوء برداشت گفته‌های مدیرعامل تیک-تو فکر می‌کردند که این بازی قرار است به ازای هر ساعتش قیمت‌گذاری شود. با وجود این، هیچ‌کدام از این‌ها به هیچ وجه محتمل نیستند و باید انتظار داشت این بازی در بیشترین حالت 70 دلار قیمت داشته باشد. البته ممکن است که نسخه‌های ویژه‌ای از آن با قیمت بالاتر عرضه شوند، اما ارزش نسخه استاندارد آن نباید از مرز 70 دلار فراتر برود.

سرنوشت GTA Online بعد از عرضه نسخه ششم

جی تی ای آنلاین در سال 2013 به‌عنوان بخش چندنفره جی تی ای 5 به گیمرها معرفی شد و حالا به‌عنوان یک بازی کاملاً مجزا در دسترس قرار دارد. خیلی از طرفداران این بازی با نزدیک‌تر شدن به انتشار ششمین نسخه جی تی ای می‌خواهند بدانند که راک‌استار گیمز چه تصمیمی برای آینده آن گرفته است. آنچه تقریباً قطعی به نظر می‌رسد، تداوم این بازی است. حالا باید منتظر ماند و دید که راک‌استار دقیقاً آن را به چه مسیری خواهد برد.

جی تی ای آنلاین

احتمال دارد راک‌استار برنامه‌هایی حتی بزرگ‌تر برای بخش آنلاین بازی GTA 6 داشته باشد. از طرفی دیگر، می‌توان احتمال داد که علاوه بر نسخه قبلی سری جی تی ای، برای نسخه ششم هم بخش آنلاین مجزایی در دسترس قرار بدهد. به هر حال، به‌دلیل سکوت راک‌استار درباره آینده جی تی ای آنلاین، در مقطع کنونی این موضوع در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

از دست ندهید:
بازی Dying Light: The Beast، نسخه جدید سری زامبی‌کشی محبوب معرفی شد بازی Borderlands 4 معرفی شد؛ ماجراجویی در سیاره‌ای تازه + تریلر بازی اسکویید گیم برای گوشی‌های موبایل معرفی شد + تریلر بازی Mafia: The Old Country معرفی شد؛ سفر به ریشه‌های سیسیل با مافیا 4

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*