مقایسه پوکو F6 پرو با گلکسی S24

مقایسه پوکو F6 پرو با گلکسی S24 ؛ جدال یک میان رده با پرچم‌دار

خرید یک قاتل پرچم‌دار ارزان قیمت را ترجیح می‌دهید یا یک پرچم‌دار گران قیمت؟ در ادامه به مقایسه پوکو F6 پرو با گلکسی S24 می‌پردازیم.

تفاوت قیمت بین گوشی‌های میان‌رده با پرچم‌دار از زمین تا آسمان است اما گاهی اوقات برخی برندهای چینی مثل پوکو از شیائومی، محصولاتی به بازار عرضه می‌کنند که در عین میان‌رده بودن، مشخصات پردازشی قدرتمندی در حد و اندازه پرچم‌داران سایر برندها دارند.

مقایسه پوکو F6 پرو با گلکسی S24

انتخاب یک گوشی براساس سخت افزار می‌تواند کار راحت و آسانی باشد چرا که قانون این است: هر چه بیشتر پول بدهید، تراشه و قدرت پردازشی و گرافیکی بهتری نصیبتان خواهد شد اما امروزه برخی از میان‌رده‌های قاتل پرچم‌دار بازار را به تسخیر خود درآورده و توازن مارکت گوشی‌های گران قیمت را بر هم زده‌اند.

یکی از بهترین محصولات پرچم‌دار حال حاضر سامسونگ، گلکسی S24 است که تمرکز خود را روی توسعه بهترین‌ها از نظر نمایشگر، دوربین، سخت افزار و نرم افزار گذاشته است. پوکو مثل همیشه معادلات سامسونگ را با عرضه یک شبه پرچم‌دار به هم زده و از محصول قدرتمند و ارزان قیمتی نظیر پوکو F6 پرو رونمایی کرده است.

داخل جعبه، پوکو F6 پرو مقابل گلکسی S24

پوکو اف 6 پرو

جعبه‌گشایی محصول میان‌رده پوکو چیزی دور از انتظار نخواهد بود. یک شارژر 120 واتی به همراه یک قاب سیلیکونی تمام آن چیزی است که داخل جعبه پوکو اف 6 پرو قرار دارد. شیائومی همواره به فکر مشتریان خود بوده و برای راحتی کار آنها و اجتناب از پرداخت هزینه‌های اضافی، شارژر را حذف نکرده است.

برخلاف سیاست دوستانه شیائومی، کره‌ای‌ها محصول موردانتظار خود را تنها با یک کابل راهی بازار کرده‌اند. نه خبری از قاب سیلیکونی است و نه شارژری دیده می‌شود. البته سامسونگ هدف خود از حذف شارژر را کاهش زباله‌های الکترونیکی و انطباق کامل با محیط زیست اعلام کرده که به نظر زیرکانه می‌رسد.

گلکسی اس 24

بیشتر بخوانید:

نکات مهمی که باید پیش از خرید شیائومی پوکو F6 بدانید

طراحی و کیفیت ساخت

سامسونگ همواره به پرچم‌داران خود توجه زیادی نشان داده و کیفیت ساخت و طراحی ظاهری جزو اولویت‌هایش بوده است. البته در این یک مورد خاص، پوکو کم نگذاشته و سعی کرده میان‌رده قدرتمند خود را چشم نواز طراحی کند. به هر حال هر یک از دو محصول گلکسی اس 24 و پوکو اف 6 پرو به نحو منحصر به فردی ساخته شده‌اند.

اندازه گلکسی S24 کوچک و طراحی آن مینیمال بوده و وزن سبکی هم دارد. به راحتی در دستان کاربران جای می‌گیرد و با آن چالشی پیش‌رو نخواهید داشت. طراحی تخت و مات این محصول متفاوت‌تر از قبل است و وقتی گوشی در دست شماست، حس خوشایندی القا می‌کند. بنفش، زرد، مشکی و خاکستری جزو رنگ‌های قابل سفارش پرچم‌دار جدید سامسونگ هستند.

گلکسی اس 24 - مقایسه پوکو F6 پرو با گلکسی S24

 

شیائومی شگرد خاصی برای غالب کردن یک میان‌رده با لباس پرچم‌دار به بازار دارد. پوکو F6 پرو به گونه‌ای طراحی شده که توجه کاربران را به خود جلب کند. جنس شیشه‌ای پنل پشتی و بافت مخملی و ابریشمی منحصربه‌فردی که برای این محصول در نظر گرفته شده، کاربر را باکلاس جلوه می‌دهد.

پنل عقب این میان‌رده به همراه طرح‌های مرمری جذابی که به خود گرفته، در دو رنگ سفید و مشکی موجود هستند. همچنین نباید عرض اندام پوکو در طراحی ماژول دوربین بزرگ و مستطیلی را نادیده گرفت چرا که این برند زیرک می‌خواهد با این سبک طراحی نشان دهد که قدرت دوربین‌ها بالاست.

پوکو اف 6 پرو

گلکسی S24 به عنوان یک محصول پرچم‌دار، مجهز به قاب آلومینیومی با لبه‌های خوش ساخت و طراحی زیبا شده که نه تنها به استحکام بالای گوشی کمک می‌کند بلکه حس خوشایند و مطلوبی به کاربران منتقل خواهد کرد. قاب جدید همچنین در برابر خراش و ضربه‌های متوالی مستحکم است. سامسونگ مدل پایه تلفن همراه گران قیمت خود را با گواهی IP68 که در برابر پاشش آب و ذرات گرد و غبار مقاوم است عرضه کرده تا بدین ترتیب حجت را برای این پرچم‌دار تمام کرده باشد.

گلکسی اس 24

 

پوکو اف 6 پرو، پابه‌پای رقیب کره‌ای خود از قاب آلومینیومی مات با گوشه‌های گرد بهره می‌برد و هنگام به دست گرفتن آن حس مطلوبی منتقل می‌کند. تنها نقطه ضعف این محصول در مقایسه با اس 24، گواهی مقاومت IP54 است؛ بدین معنا که پوکو F6 پرو توانایی چندان شگفت انگیزی در برابر پاشش آب و ذرات گرد و غبار از خود نشان نمی‌دهد و برای شرایط محیطی سخت و دشوار مناسب نیست.

نماینده سامسونگ با لبه‌های باریک‌تر و پنل نمایشگر LTPO OLED هم زیبایی چشم نواز و بهتری دارد و هم به خاطر اندازه مناسب و ارگونومی عالی، کار برای طولانی مدت با آن بهتر است. آن سوی میدان، نماینده شیائومی با صفحه نمایش بزرگتر (6.67 اینچی) و وزن سنگین‌تر را داریم که در مقایسه با اس 24 در درازمدت سنگین و خسته کننده خواهد بود.

پوکو اف 6 پرو - مقایسه پوکو F6 پرو با گلکسی S24

مزیت پرچم‌دار سامسونگ، حسگر اثر انگشت اولتراسونیک زیر نمایشگر است که دقت و سرعت بالایی دارد. پوکو اف 6 پرو نیز مجهز به همین حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر شده و عملکرد خوبی هم دارد ولی استفاده از محافظ صفحه می‌تواند از کارایی آن بکاهد. در پایان این بخش باید به این نکته مهم اشاره کرد که گلکسی S24 در پنل جلو و پشت از گوریلا گلس ویکتوس 2 بهره می‌برد حال آنکه رقیب چینی مجهز به گوریلا گلس 5 شده که عملکرد ضعیف‌تری دارد.

بیشتر بخوانید:

چرا پوکو اف ۶ از پوکو اف ۶ پرو گوشی بهتری است؟

صفحه نمایش

سراغ بررسی نمایشگر دو محصول جذاب این مطلب می‌رویم؛ جایی که سامسونگ، گلکسی S24 را با صفحه نمایش 6.2 اینچی و پنل LTPO AMOLED 2X و کیفیت تصویر 1080 در 2340 پیکسل راهی بازار کرده است. نرخ تازه‌سازی این پرچم‌دار 120 هرتز بوده و می‌توان در مصرف انرژی صرفه‌جویی کرد.

گلکسی اس 24

حداکثر روشنایی که نماینده کره‌ای‌ها ارائه می‌دهد، 1401 نیت و مناسب استفاده زیر نور مستقیم خورشید است. به لطف بهره‌مندی از یک نمایشگر فوق العاده، اس 24 یک سر و گردن بالاتر از پوکو اف 6 پرو است.

نوبت به صفحه نمایش پوکو F6 پرو می‌رسد. یک نمایشگر 6.67 اینچی با پنل AMOLED که کیفیت تصویر 1440 در 3200 پیکسل ارائه می‌دهد. رزولوشن این میان‌رده روی کاغذ بهتر از پرچم‌دار سامسونگ است ولی در عمل این گونه نیست. تست‌ها نشان می‌دهد که سقف روشنایی F6 پرو 1203 نیت است و پاسخگوی شرایط نوری متفاوت خواهد بود. رفرش ریت نماینده چین 120 هرتز بوده ولی به علت فقدان فناوری LTPO پویایی ندارد.

پوکو اف 6 پرو - مقایسه پوکو F6 پرو با گلکسی S24

در نهایت باید یک محصول را به عنوان برنده اعلام کنیم و آن کسی نخواهد بود جز گلکسی S24؛ با این حال اگر علاقه‌مند به داشتن پنل جدیدتر و باکیفیت‌تر هستید، از کره‌ای‌ها خرید کنید و اگر صفحه نمایش بزرگ و باکیفیت می‌خواهید، دست به دامن چینی‌ها!

ساختار دوربین

در پنل پشتی سامسونگ گلکسی S24 شاهد حضور یک لنز کاربردی و قدرتمند به نام تله فوتو با زوم 3 برابری اپتیکال هستیم که متاسفانه در شبه پرچم‌دار پوکو خبری از آن نیست. علاوه بر این گلکسی مجهز به یک دوربین سلفی جذاب با قابلیت فیلم برداری 4K شده و سلفی پوکو نهایتا قادر به فیلم برداری 1080P است. همچنین F6 پرو نمی‌تواند زوم اپتیکال کند و تنها قابلیتی که دارد، زوم دیجیتال دو برابری روی سوژه‌هاست.

پوکو اف 6 پرو - مقایسه پوکو F6 پرو با گلکسی S24

در یک کلام باید گفت که نماینده سامسونگ چه در فیلم برداری و چه هنگام عکاسی، عملکرد و کیفیت بالاتری نسبت به رقیب دارد. می‌توانید عملکرد دوربین این دو محصول را در تصاویر زیر تماشا کنید. پیش از آن مشخصات دوربین‌ها را در جدول زیر با یکدیگر مقایسه کنید:

پوکو اف 6 پرو – Poco F6 Pro

گلکسی اس 24 – Galaxy S24

دوربین اصلی

50 مگاپیکسلی با فناوری فوکوس خودکار تشخیص فاز پیکسل دوگانه، فوکوس خودکار لیزری و لرزشگیر اپتیکال

50 مگاپیکسلی با فناوری فوکوس خودکار تشخیص فاز پیکسل دوگانه و لرزشگیر اپتیکال

دوربین فوق عریض

8 مگاپیکسلی

12 مگاپیکسلی با لرزشگیر Super Steady در فیلم برداری

دوربین سوم

ماکرو 2 مگاپیکسلی

10 مگاپیکسلی تله فوتو با زوم 3.2 برابری اپتیکال

دوربین سلفی

16 مگاپیکسلی

12 مگاپیکسلی

دوربین اصلی – روز

دوربین اصلی – شب

دوربین فوق عریض

دوربین فوق عریض – شب

 

بیشتر بخوانید:

۱۰ قابلیت برتر هوش مصنوعی گلکسی که هر کاربر سامسونگ باید امتحان کند

نرم افزار و سخت افزار

سامسونگ امسال از رابط کاربری OneUI 6.1 برای محصولات پرچم‌دار خود استفاده کرده که بر پایه اندروید 14 است. نسخه جدید رابط کاربری کره‌ای با امکانات بی‌شماری از جمله هوش مصنوعی گلکسی هماهنگ شده و به عنوان یک رابط پایدار و بدون مشکل و باگ نرم افزاری می‌توان روی آن حساب کرد. خبر خوب اینکه این پرچم‌دار قرار است تا 7 سال آینده از آپدیت نرم افزاری و امنیتی سامسونگ بهره ببرد.

گلکسی اس 24

رقیب S24 مجهز به رابط کاربری اختصاصی شیائومی، HyperOS شده که با اندروید 14 سازگار است. این رابط به نحوی طراحی شده که بتواند با اکوسیستم هوشمند Human x Car x Home انطباق یابد. ظاهر و عملکرد هایپر او اس شبیه به می یو آی بوده با این تفاوت که دچار بهبودهای زیرساختی و طراحی مدرن شده است. جدول زیر دید بهتری نسبت به امکانات نرم افزاری دو رابط کاربری می‌دهد:

رابط کاربری HyperOSرابط کاربری OneUI 6.1
اشغال حافظه کمتر سیستم عامل در گوشیبرنامه‌های از پیش نصب شده باکیفیت گوگل، مایکروسافت و سامسونگ
فونت‌های جدیدامکان پخش صدای ویدیو هنگام وب گردی در مرورگر سامسونگ حتی با ترک برنامه
انیمیشن‌های روان و نرماسپلیت اسکرین و پنل اج
پنل اعلانات با امکان شخصی سازیامکان اجرای برنامه خاص با فشردن دکمه پاور
پنل کنترل با ظاهر جدیدویجت‌های دسته‌بندی شده
شخصی سازی صفحه قفلکالر پلت برای یکپارچه سازی تم و رنگ‌بندی آیکون‌های گوشی
امکانات هوش مصنوعی نظیر زیرنویس و ترجمه ویدیوهاپوشه امن برای حفاظت از اطلاعات شخصی
تبدیل صوت به نوشته در کنفرانس‌ها و جلساتمودها و روتین‌ها
زیرنویس لحظه‌ای صداهاپشتیبانی نرم افزاری طولانی مدت
امکان جست‌وجوی تصاویر براساس مشخصه‌هاپنل تنظیمات سریع جدید و جذاب
امکان پرتره کردن تصاویرشخصی سازی حرفه‌ای صفحه قفل
تغییر فریم تصاویرسامسونگ دکس بی‌سیم
بهبود قابل توجه امنیت و حریم خصوصی به لطف هوش مصنوعیامکان هوش مصنوعی Circle to Search
انتقال تصویر گوشی به کامپیوتر یا تلوزیون برای داشتن تجربه بهترترجمه لحظه‌ای مکالمات صوتی
خلاصه و سازماندهی متون یادداشت
ترجمه گفت‌وگوهای حضوری
ادغام هوش مصنوعی با کیبورد برای بهبود تجربه نوشتاری

پوکو اف 6 پرو - مقایسه پوکو F6 پرو با گلکسی S24

با توجه به جدول فوق، می‌توان گفت که هر دو گوشی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند ولی گلکسی S24 به لطف بهره‌مندی از آپدیت نرم افزاری و امنیتی 7 ساله برنده خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

گلکسی زد فلیپ 6 در برابر گلکسی S24؛ آیا 2024 سال فلیپ فون‌هاست؟

سخت افزار

نتیجه‌گیری کلی اینکه سخت افزار پرچم‌دار سامسونگ در مقایسه با قلب تپنده میان‌رده شیائومی، عملکرد بهتر و بازدهی بیشتری دارد. البته برتری فوق عملا در حوزه قدرت و سرعت بوده و افتخار پایداری سخت افزار به پوکو F6 پرو می‌رسد چرا که به کمک سیستم خنک کننده قدرتمندی که دارد، قدرت و سرعت را در کنار پایداری حفظ می‌کند.

از آنجایی که نماینده چینی‌ها پایداری بهتری دارد، توانسته در برخی قسمت‌ها عملکرد بهتر خود را به رخ رقیب بکشد اما باید گفت عمده برتری این میان‌رده محدود به امور گرافیکی می‌شود و امور پردازشی را شامل نمی‌شود. به طور کلی نباید اسنپدراگون 8 نسل 2 را با اگزینوس 2400 مقایسه کرد و بهتر است با اگزینوس 2200 بررسی شود.

پوکو اف 6 پرو بیکار ننشسته و برتری خود را نسبت به اس 24 در 12 و 16 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه داخلی نشان داده است. از آنجایی که این محصول قیمت ارزان تری هم دارد، توانسته چندوظیفگی را به خوبی اجرا کند و روان‌تر و بهتر ظاهر شود.

باتری، سرعت شارژ و اسپیکرها

اسپیکر

اول از همه سراغ اسپیکرهای استریو گلکسی S24 می‌رویم؛ جایی که صدای باکیفیت و واضحی که با بیس کم به گوش می‌رسند. البته پرچم‌دار سامسونگ موفق شده با قابلیت گوش نواز دالبی اتموس تجربه صوتی زیباتری ارائه دهد. بلندی صدا خیلی خوب بوده و برای گوش دادن به موسیقی، تماشای فیلم و بازی همه چیز مناسب است. حالت مخصوص بازی تجربه بی‌نظیری است که اسپیکرهای استریو ارائه می‌دهند.

کیفیت اسپیکرهای استریوی گوشی پوکو F6 پرو مطلوب و شدت بلندی صدا از رقیب بهتر است. همچنین نسبت به اس 24، بیس صدا مناسب‌تر شده و قابلیت‌های صوتی دالبی اتموس و Immersive sound تجربه فراگیری از صوت ارائه خواهند داد. وضعیت اسپیکر هر دو محصول از نظر کیفیت و شفافیت مطلوب بوده ولی بلندی صدای پوکو بیشتر است.

باتری

با یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی، گلکسی S24 وظایف خود را برای یک روز پرکار انجام می‌دهد. عملکرد بهینه و مطلوبی که نماینده سامسونگ دارد، نشان می‌دهد که سخت افزار و نرم افزار در هماهنگی کامل با یکدیگر هستند. با این اوصاف می‌توان انتظار داشت یک روز کامل شارژ نگه دارد.

باتری پوکو F6 پرو 5000 میلی آمپر ساعتی است. با ابعاد و اندازه بزرگتر این محصول، انتظار داشتیم زمان استفاده فعال آن از 10:29 بیشتر باشد که این طور نیست. (زمان استفاده فعال گلکسی اس 24 12:06 است) علیرغم این که نمایشگر این گوشی انرژی زیادی مصرف می‌کند، برای یک روز کاری عادی شارژ نگه خواهد داشت.

سرعت شارژ

شارژر S24 از نوع 25 واتی است و می‌تواند در عرض 75 دقیقه به طور کامل شارژ شود. متاسفانه پرچم‌دار کره‌ای‌ها نتوانسته عملکرد امیدوارکننده‌ای از خود نشان دهد و نسبت به شارژر 120 واتی رقیب سرعت پایین‌تری ارائه کرده است.

پوکو اف 6 پرو مجهز به یک شارژر سریع 120 واتی شده که در عرض 15 دقیقه می‌تواند 64 درصد از ظرفیت باتری را شارژ کرده و در 27 دقیقه باتری را فول شارژ کند. مزیت این شارژر این است که داغ نمی‌شود و طول عمر آن کم نخواهد شد.

بررسی کلی در یک نگاه

گلکسی S24 بخریم اگر:

  • کیفیت ساخت بهتر
  • نمایشگر باکیفیت‌تر
  • سبک‌تر و خوش دست‌تر
  • طول عمر باتری بهتر
  • کیفیت بالای اسپیکرها
  • حواشی کمتر اطراف صفحه
  • عملکرد سخت افزاری فوق العاده
  • کیفیت کم نظیر عکس‌ها و ویدیوها در تمام شرایط نوری
  • رابط نرم افزاری غنی با آپدیت طولانی مدت
  • امکانات هوش مصنوعی پیشرفته و رایگان می‌خواهیم.

پوکو F6 پرو بخریم اگر:

  • بزرگ و مناسب برای تماشای فیلم و سریال
  • نمایشگر باکیفیت
  • کیفیت ساخت مطلوب
  • پایداری پردازشی و گرافیکی عالی با قدرت و سرعت بالا
  • 12 و 16 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه داخلی
  • موجود بودن شارژر درون جعبه
  • شارژر فوق سریع 120 واتی
  • طول عمر خوب باتری
  • دوربین اصلی باکیفیت
  • اسپیکر قدرتمند با صدای بلند
  • امکانات هوش مصنوعی جذاب و رایگان
  • قیمت منصفانه‌تر می‌خواهیم.
در گجت نیوز بخوانید:
آموزش باز کردن قفل و ورود به ویندوز با اثر انگشت گوشی موبایل تماشا کنید: این گوشی چینی یک رکورد جدید گینس را به نام خود زد نکات مهمی که باید پیش از خرید شیائومی پوکو F6 بدانید گوشی شیائومی ردمی 14C معرفی شد؛ نمایشگر بزرگ، باتری قدرتمند و دوربین 50 مگاپیکسلی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*