چری EXEED RX CD-M

چری اکسید RX هیبریدی با شتاب زیر 5 ثانیه و 600 اسب بخار رونمایی شد

شرکت چری به تازگی از نسخه پلاگین هیبریدی اکسید RX با پیشرانه 1.5 لیتری و سیستم انتقال قدرت AWD رونمایی کرد. در ادامه با قیمت و شانس واردات اکسید RX C-DM به ایران همراه شما هستیم.

خودروهای برقی چینی مانند سوپر اسپرت نتا جی تی یا خودرو تمام برقی بی وای دی U9 تقریبا شتاب صفر تا صد کمتر از 5 ثانیه را بی‌معنی کرده‌اند. حالا شرکت چری قصد دارد تا این کار را نه در یک خودرو برقی و کوپه، بلکه در یک کراس اور انجام دهد. در آخرین مطلب از سری اخبار خودرو گجت نیوز به سراغ اکسید RX CD-M پلاگین هیبرید می‌رویم تا هنرنمایی چینی‌ها را بهتر درک کنیم.

مشخصات فنی اکسید RX هیبریدی

چری اکسید RX هیبریدی

برند اکستریم، عضو جدید گروه مدیران خودرو است که قبلا با سه محصول جذاب‌ آن‌ها یعنی کراس اور پرچمدار اکستریم VX و کراس اورهای پرآپشن اکستریم LX و اکستریم TXL آشنا شده بودیم. در بین سبد کراس اورهای شرکت چری اکسید، نام اکسید RX هم به چشم می‌آید که سعادت حضور در ایران را پیدا نکرده است! حالا به تازگی شرکت چری از نسخه پلاگین هیبریدی این محصول رونمایی کرده که شتاب صفر تا صد آن به کمتر از 5 ثانیه می‌رسد.

زیر کاپوت اکسید RX هیبریدی شاهد حضور یک موتور 1.5 لیتری توربو شارژ چهار سیلندر هستیم و دو موتور برقی هم روی محور عقب نصب شده‌اند تا در حالت کلی، توان این خودرو را به 600 اسب بخار برسانند. تمام این توان از طریق گیربکس اتوماتیک 3 سرعته DHT راهی هر چهار چرخ می‌شود و بد نیست اشاره کنیم که این کراس اور چینی با یک باک بنزین و باتری‌های فول شارژ می‌تواند بیش از 1200 کیلومتر را طی کند و تنها با اتکا به موتورهای برقی هم می‌تواند تا 182 کیلومتر مسیر را بپیماید.

اکسید آر ایکس پلاگین هیبرید

از مهم‌ترین آپشن‌ها و امکانات رفاهی اکسید RX هیبریدی هم می‌توان به مواردی مثل فرمان برقی، ترمزهای دیسکی خنک شونده، انواع سیستم‌های ایمنی مانند ABS، EBD، کنترل کشش و پایداری، ایربگ، کروز کنترل تطبیقی، دستیار حرکت در سربالایی و سرپایینی، سیستم شروع و توقف خودکار موتور و سیستم‌های کمک راننده یا امکانات رفاهی متنوعی از جمله صندلی‌های برقی با گرمکن و سردکن، سقف پانوراما، سیستم مولتی مدیا پیشرفته، سیستم صوتی با کیفیت، سیستم نورپردازی داخلی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو کاناله و قابلیت اتصال به تلفن همراه اشاره کرد.

قیمت اکسید آر ایکس پلاگین هیبرید و شانس واردات به ایران

اکسید آر ایکس پلاگین هیبرید

شرکت چری قیمت اکسید RX هیبریدی را حدود 32 هزار دلار اعلام کرده است و در صورتی که واردات این خودرو چینی پلاگین هیبرید به ایران قطعی شود باید انتظار برچسب قیمت بالای 3 میلیارد تومان را داشته باشیم.

چری اکسید RX هیبریدی

هرچند که شرکت مدیران خودرو در حال حاضر، هیچ برنامه و پلنی را برای واردات یا مونتاژ اکسید RX اعلام نکرده است و شانس حضور این کراس اور خوش ساخت چینی در ایران کمرنگ است. به علاوه این نکته را در نظر داشته باشید که اکستریم TXL دقیقا با همین قد و قامت و همین مشخصات فنی، هم اکنون در ایران حضور دارد.