پوشه ضبط صدای شیائومی

آموزش کامل تنظیمات صدای گوشی های پوکو

اگر به تازگی یک گوشی هوشمند از سری پوکو خریداری کرده‌اید و قصد دارید کمی تنظیمات آن را از قبیل تنظیمات صدا و … دستکاری کنید، با این مطلب همراه باشید.

گوشی‌های سری پوکو از شیائومی از زمان عرضه توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده‌اند. البته کاربران برای تنظیم صدا در این گوشی‌ها با چالش‌هایی مواجه می‌شوند که ما قصد داریم با یک آموزش کامل و جامع این مشکلات را برای همیشه ریشه‌کن کنیم؛ پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

امروزه، نیاز کاربران به گوشی‌های هوشمند بیش از قبل شده است چرا که اکنون بیشتر افراد کارهای خود را در گوشی هوشمندشان انجام می‌دهند. از سوی دیگر از برنامه‌ها و نرم‌افزارهایی که در گوشی خود نصب می‌کنند به عنوان سرگرمی استفاده می‌کنند اما برای استفاده حداکثری از گوشی، نیاز است به بخش‌هایی مانند تنظیمات شیائومی یا ضبط تماس شیائومی مسلط باشید.

این سرگرمی‌ها شامل دیدن فیلم و سریال، ویدیوهای یوتیوب، اینستاگرام و … نیز می‌شود؛ برای دیدن این ویدیوهای جذاب کاربران خواهان اسپیکرهای قوی و تنظیمات کاربردی هستند.

نحوه تقویت صدا در گوشی‌های پوکو

برای تقویت صدا در این گوشی‌های هوشمند بهتر است به دستورالعمل‌های زیر توجه کافی کنید و مراحل را مو به مو انجام دهید:

اسپیکر گوشی را تمیز کنید

متاسفانه بسیاری از کاربران بدون توجه به گرد و غبارهایی که به مرور زمان روی اسپیکر گوشی نشسته است و باعث کاهش صدا شده، از کیفیت صدا در گوشی خود شکایت می‌کنند.

گوشی‌های شیائومی

در قدم اول بهتر است که با استفاده از فشار هوا یا سوزن نازکی به آرامی اسپیکر گوشی را تمیز کنید. در صورتی که خودتان نمی‌توانید این کار را انجام دهید، بهتر است گوشی خود را به مراکز تعمیر گوشی برده و از کارشناسان مربوطه کمک بگیرید.

بلوتوث خود را خاموش کنید

وارد تنظیمات شوید و روی گزینه اتصالات CONNECTIONS ضربه بزنید؛ سپس بلوتوث خود را خاموش کنید یا پس از بررسی اتصالات تنها اتصال ضروری را نگه دارید و اتصال گوشی با سایر دستگاه‌ها را قطع کنید.

حالت DO NOT DISTURB را خاموش کنید

حالت مزاحم نشوید صدای گوشی شما را به طور کل قطع می‌کند. صداهای گوشی شامل صدای آلارم، زنگ، پیامک‌ها و … می‌شود.

در صورتی که این حالت در گوشی شما روشن است، آن را خاموش نمایید. برای خاموش کردن حالت مزاحم نشوید می‌توانید وارد کنترل سنتر شوید و گزینه DO NOT DISTURB را خاموش کنید.

تنظیمات صدای پوکو

همچنین می‌توانید وارد تنظیمات گوشی شوید، سپس روی بخش صداها و لرزش‌ها کلیک کنید و حالت مزاحم نشوید را خاموش کنید.

دکمه‌های کاهش و افزایش صدا را چک کنید

در صورتی که دکمه‌های ولم صدا آسیب دیده‌اند و اکنون نمی‌توانید برای تعمیر آن‌ها کاری انجام بدهید بهتر است که صدای گوشی خود را به صورت دستی تست کنید.

برای تنظیم صدا وارد برنامه تنظیمات شویدغ سپس روی گزینه صداها و لرزها Sound and vibration کلیک کنید. در صفحه باز شده می‌توانید صدای هر بخش را به طور دستی کم/ زیاد یا به طور کامل قطع کنید.

به همین راحتی می‌توانید صدای گوشی خود را طبق نیازتان تنظیم کنید.

افزایش صدای هنذفری

در صورتی که یک هنذفری به گوشی خود متصل کرده‌اید اما نمی‌دانید چطور صدای آن را مطابق نیاز خود تنظیم کنید، مراحل زیر را قدم به قدم طی کنید:

تنظیمات صدای پوکو

  1. وارد بخش تنظیمات گوشی پوکو خود شوید.
  2. صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید و روی قسمت صدا و لرزش Sound and vibration کلیک کنید.
  3. بعد از وارد شدن به این بخشمجددا صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید و وارد جلوه‌های صوتی Sound Effects  شوید.
  4. در صفحه جدید روی گزینهGraphic Equalizer ضربه بزنید وCustom  را انتخاب کنید.
  5. نوارهایی که در پایین صفحه ظاهر می‌شوند را تا حداکثر بالا ببرید، با این کار می‌توانید صدای هنذفری خود را افزایش دهید.

بررسی مشکل صدا در گوشی‌های پوکو

دلایل مختلفی می‌توانند باعث به وجود آمدن مشکل در صدای گوشی هوشمند شما شوند. در این قسمت ما به مهم‌ترین دلایلی که می‌توانند باعث ایجاد مشکل در گوشی‌های سری پوکو شوند خواهیم پرداخت.

  • ممکن است که اسپیکر گوشی شما آسیب جدی دیده باشد.
  • ممکن است برنامه‌ای نصب کرده باشید که تنظیم صدا را به عهده گرفته باشد.
  • ممکن است گوشی شما به دستگاه دیگری متصل باشد.( به عنوان مثال هنذفری‌های بی‌سیم)

برای این که از سلامت اسپیکرهای خود مطلع شوید باید اقدامات زیر ا به درستی انجام دهید:

تنظیمات صدای پوکو

  1. وارد تنظیمات گوشی پوکو شوید.
  2. در قسمت درباره تلفن وارد بخش تمام مشخصات شوید.
  3. سپس روی نسخه اصلی یا Kernel Version چهار بار کلیک کرده تا بتوانید وارد منو تست CIT شوید.
  4. اکنون می‌توانید اسپیکرهای بالا و پایین گوشی را تست کنید؛ در صورت خرابی اسپیکرها بهتر است گوشی را به مراکز تعمیر گوشی ببرید و از متخصصان مربوطه کمک بگیرید.
  5. در صورتی که هنوز گارانتی دارید، می‌توانید بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای اسپیکرهای خود را تعمیر کنید.( البته اگر اسپیکرها به طور عمدی یا بر اثر ضربه و وارد کردن اجسام تیز تخریب نشده باشند.)

افزایش صدا به کمک برنامه Neutralizer

کاربران می‌توانند به کمک برنامه Neutralizer صدای گوشی خود را تنظیم کنند. برای دانلود این برنامه وارد فروشگاه گوگل پلی شوید و نام آن را در کادر جستجو تایپ کنید.

پس از مشاهده برنامه روی گزینه دانلود DOWNLOAD کلیک کنید و منتظر بمانید تا برنامه روی گوشی پوکو شما نصب شود.

  1. بعد از نصب برنامه را باز کنید.
  2. سپس روی + در پایین صفحه کلیک کنید.
  3. یک نام برای پروفایل ایجاد شده انتخاب کنید.
  4. پس از آن برنامه برای تست یک آهنگ مناسب پخش خواهد کرد و شما می‌توانید طبق نیاز خود و به کمک ابزارها صدای گوشی خود را به درستی تنظیم کنید.

البته برنامه‌های تنظیم صدای دیگری مانند Equalizer FX در گوگل پلی استور وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

تنها کافی است که نام آن را در کادر جستجو که در بالای صفحه اصلی قرار دارد وارد نمایید. پس از مشاهده نتایج روی گزینه دانلود کلیک کنید و چند لحظه منتظر بمانید تا برنامه روی گوشی شما نصب شود.

سپس وارد برنامه شوید؛ روی بخش ویرایش کردن کلیک کنید. در صفحه جدید وارد قسمت effects شوید و گزینه Loudness enghancer  را فعال کنید. اکنون به راحتی می‌توانید صدای گوشی خود را تا حد مجاز افزایش دهید.

به همین راحتی با چند روش ساده می‌توانید صدای گوشی پوکو خود را تنظیم کنید. شما با استفاده از کدام روش صدای گوشی خود را تنظیم می‌کنید؟ برای ما بنویسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*