تیارا پرایم مکث موتور

گالری عکس تیارا پرایم، شاسی بلند جدید مکث موتور

شرکت مکث موتور تصاویر رسمی کراس اوور جدید تیارا پرایم را منتشر کرد. در ادامه مشخصات فنی و امکانات این خودرو را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

پس از اعلام اولین شرایط فروش تیارا پرایم (بایک بیجینگ X7) با قیمت پایه ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و قیمت نهایی ۲ میلیارد و ۱۰۴ میلیون تومان، شرکت مکث موتور تصاویر رسمی این خودرو را نیز منتشر کرده است. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به معرفی این کراس اوور پر آپشن مونتاژی می‌پردازیم.

معرفی تیارا پرایم مکث موتور؛ لوکس و پر آپشن

تیارا پرایم مکث موتور

کراس اوور تیارا پرایم به صورت رسمی در نمایشگاه اتو اکسپو زمستان سال گذشته رونمایی شده بود. این خودرو به عنوان یک جایگزین زیباتر، قدرتمند تر و پرآپشن تر برای مکث تیارا معرفی شده و سعی دارد تا عدم موفقیت مدل مکث را جبران نماید. نسل اول این خودرو در سال ۲۰۲۰ میلادی با نام بایک بیجینگ X7 برای بازار چین رونمایی شد که یکی از جدیدترین محصولات این خودروساز بزرگ چینی بود که بر اساس پلتفرم BMFA ساخته شده است.

در بخش طراحی این خودرو شاهد ظاهری جوان پسندانه با الهام از سبک طراحی خودروهای روز دنیا هستیم. نمای جلو پنجره و چراغ های جلو و عقب تیارا پرایم بدون شک یکی از خوش گرافیک‌ترین های حال بازار خودرو کشور است. در طراحی جانبی این خودرو شاهد استفاده از دستگیره های مخفی شونده هستیم که در ظاهر نمای جانبی نقش مهمی را ایفا کرده است. کروم کاری های به کار رفته در در اطراف پنجره ها و پایین درب ها نیز چهره لوکسی را به این خودرو داده است.

ابعاد این خودرو در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب ۴۷۴۵ میلی‌متر، ۱۸۹۲ میلی‌متر و ۱۷۱۵ میلی‌متر و فاصله میان دو محور آن ۲۸۰۰ میلی‌متر است. همچنین وزن خالص تیارا پرایم ۱۶۵۰ کیلوگرم و صندوق عقب آن نیز فضای ۴۱۰ لیتری دارد.

مشخصات فنی Tiara Prime

نمای پیشرانه تیارا پرایم مکث موتور

در بخش فنی این خودرو مجهز به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ با فناوری پاشش سوخت مستقیم است که حداکثر قدرت ۱۸۵ اسب بخار و ۳۰۵ نیوتن‌متر گشتاور را تولید می‌کند. مجموع توان تولیدی از طریق جعبه دنده ۷ سرعته دو کلاچه تر به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. شتاب صفر تا صد Tiara Prime حدود ۷.۸ ثانیه اعلام شده است. تیارا پرایم دارای استاندارد آلایندگی یورو ۶ بوده و مصرف سوخت ترکیبی آن در هر ۱۰۰ کیلومتر، ۷.۴ لیتر است.

طراحی کابین و آپشن های کراس اوور تیارا پرایم

نمای داشبورد تیارا پرایم مکث موتور

تیارا پرایم در بخش طراحی داخل کابین، سبک طراحی بروز و مدرنی را در کنار متریال باکیفیت بکار برده است. استفاده از متریال سافت تاچ در کنار چرم مصنوعی باکیفیت احساس خوبی به سرنشینان منتقل می‌کند. در بخش جلو شاهد دو نمایشگر به هم پیوسته سیستم مالتی مدیا و جلو آمپر دیجیتال هستیم. در بخش میانی داشبورد شاهد طرح های گرافیکی هستیم که در طراحی کابین خوب کابین نقش مهمی را ایفا می‌کند و احساس خوبی را به سرنشینان القا می کند. بخش های پایین داشبورد با اینکه طراحی ساده ای دارد اما استفاده از رنگ های روشن در این قسمت ها باعث ایجاد حداکثر هماهنگی میان عناصر داخل کابین شده و جلوه لوکسی بدان بخشیده است.

تیارا پرایم مکث موتور

از مجموع امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو می‌توان به صندلی‌های برقی جلو، حافظه صندلی راننده، سردکن و گرم‌کن صندلی‌های جلو، ماساژور صندلی‌های جلو، رینگ آلومینیومی 19 اینچی، سنسور نور و باران، نور پردازی کابین، نور بالای اتوماتیک، فناوری LED چراغ ها، تریم داخلی چرم، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، فرمان کمکی برقی، نمایشگر لمسی، تهویه مطبوع اتوماتیک دو کاناله، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی، ترمز پارک برقی به همراه اتوهلد، سقف پانورامای برقی، درِ صندوق عقب برقی، شارژر بی‌سیم تلفن همراه، دسته دنده الکتریکی، آینه حساس به نور، تنظیم حالت رانندگی، کروز کنترل تطبیقی، رانندگی خودکار بین خطوط، شیشه های دودی عقب، کول باکس، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین ثبت وقایع، دستگیره های الکتریکی پاپ اوت، شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل حرکت در سربالایی، رادار نقطه کور، رادار خط خوان و ترمز اضطراری خودکار اشاره کرد.

شایان ذکر است این خودرو در تست‌های موسسه C-NCAP، موفق ظاهر شده و 5 ستاره ایمنی را کسب کرده است.

گالری تصاویر تیارا Prime

کاتالوگ رسمی تیارا پرایم مکث موتور

از رقبای اصلی این خودرو در بازار ایران می‌توان به جی ای سی امکو و فیدلیتی XB1 اشاره کرد. پیشنهاد می‌کنیم مطلب معرفی و بررسی این محصولات جذاب که توسط تیم خودرو گجت نیوز آماده شده را نیز مطالعه کنید.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
چری eQ7 مدل 2025، شاسی بلند مدرن برقی جدید چینی ها روانه بازار شد پیکاپ سانگ یانگ موسو خان؛ مشخصات فنی، آپشن ها و قیمت هایما 6P، نخستین شاسی بلند هیبریدی ایران خودرو در راه است

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*