زمان قرعه کشی محصولات ایران خودرو

زمان قرعه کشی محصولات ایران خودرو به تعویق افتاد

به نظر می‌رسد با دستور سازمان بازرسی کل کشور و به دلیل وجود برخی ابهامات، زمان قرعه کشی محصولات ایران خودرو عقب افتاده است. ماجرا چیست؟

پس از انتشار اطلاعیه چهارم ایران خودرو راجع به فروش محصولات و آزادسازی پول‌های بلوکه شده مشتریان، این خودروساز، اطلاعیه پنجم خود را در پی بروز برخی چالش‌ها و ابهامات منتشر کرده است. پنجمین اطلاعیه ایران خودرو به منظور شفاف‌سازی روش فروش خودرو و عرضه محصولات انتشار یافته است.

زمان قرعه کشی محصولات ایران خودرو

سازمان بازرسی کل کشور تشخیص داده که در فرآیند فروش و روش‌های عرضه خودرو، ابهاماتی به چشم می‌خورد که باید شفاف شوند. با این اوصاف آبی پوشان جاده مخصوص برای ارائه پاسخ مناسب و رفع چالش‌های پیش رو، تصمیم گرفته تاریخ قرعه کشی محصولاتش را به تعویق بیندازد.

ایران خودرو از قدیم تا به امروز، محصولات مختلف خود را به دو روش پیش فروش و فروش فوق العاده راهی بازار کرده است. متقاضیان خرید خودرو می‌توانند بنابه صلاحدید خود یکی از دو روش فوق را انتخاب کنند. به تازگی این شرکت اعلام کرد که ثبت نام کنندگان باید با مراجعه به وب سایت رسمی شرکت، روش تحویل خودرو مدنظرشان را اعلام کنند.

زمان قرعه کشی محصولات ایران خودرو

قرار بود پس از اتمام پروسه انتخاب روش فروش خودرو، قرعه کشی انجام شده و برندگان مشخص شوند. البته تا امروز تاریخ دقیق قرعه کشی و اعلام نتایج از سوی وب سایت ایران خودرو تعیین نشده و حالا با شرایط به وجود آمده نمی‌توان انتظار داشت که در موعد 6 روزه تعیین شده همه چیز سروسامان پیدا کند.

حتی عدم اعلام تاریخ نهایی قرعه کشی و انتشار نتایج از سوی آبی پوشان می‌تواند به ضرر آن‌ها تمام شود چرا که متقاضیان خواستار شفافیت هستند و اقدامی مبنی بر تحقق آن نمی‌بینند.

بیشتر بخوانید:

تحویل خودرو به ثبت نام کنندگان تا سال ۱۴۰۶ طول می‌کشد

جزئیات روش فروش فوق العاده و پیش فروش

تا به این لحظه می‌دانیم که در روش فروش فوق العاده یا فوری، قیمت‌ها قطعی هستند و تغییر نخواهند کرد. همچنین در روش فوق باید تمامی برندگان نسبت به پرداخت کامل وجه اقدام کنند. در روش فوری، برندگان قرعه کشی نگرانی بابت افزایش قیمت خودروها ندارند و می‌توانند با خیال راحت و به تناسب بودجه‌ای که دارند، خودرو دلخواهشان را خریداری کنند. تحویل محصول در فروش فوق العاده ظرف 90 روز کاری خواهد بود و چنین شرایطی ایده آل خریداران است.

زمان قرعه کشی محصولات ایران خودرو

ابهام اصلی اینجاست که از زمان اعلام اسامی برندگان قرعه کشی تا تاریخ پرداخت و تسویه وجه خودرو، متقاضیان چند روز مهلت دارند؟ برخی از منابع غیررسمی با شایعه پراکنی فرصت 10 روزه تعیین کرده‌اند که به نظر نادرست و اشتباه است. ایران خودرو در قرعه کشی‌های سابق خود بارها ثابت کرده پس از اعلام نتایج قرعه کشی، تنها 3 روز به برندگان مهلت تسویه می‌دهد.

حال آبی پوشان جاده مخصوص برای دوری از ایجاد شائبه و اجتناب از شایعه پراکنی منابع غیرقابل اعتماد، اطلاعیه شماره پنج خود را منتشر کرده است. در مورد شرایط پیش فروش محصولات هم باید گفت که متقاضیان باید هنگام ثبت نام، مقداری از هزینه خودرو را پرداخت کنند و محصول مدنظرشان را 4 الی 6 ماه بعد تحویل بگیرند.

در قرارداد پیش فروش، خودروساز به وضوح تعیین کرده که تحویل محصول با قیمت همان روز محاسبه می‌شود. با این اوصاف ممکن است خودروساز 6 ماه بعد مابه‌التفاوت قیمت ماشین را از متقاضی پیش فروش بگیرد. البته این امکان وجود دارد که قیمت خودرو کاهش یابد.

ویدیو مرتبط

در گجت نیوز بخوانید:
شاهین پلاس یا دنا جوانان؛ برنده مقایسه سدان‌های جدید ایران خودرو سایپا کدام است؟ هایما 6P، نخستین شاسی بلند هیبریدی ایران خودرو در راه است زمان آزادسازی پول‌های بلوکه شده حساب‌های وکالتی ایران خودرو اعلام شد قیمت کارخانه ای محصولات ایران خودرو ویژه شهریور ۱۴۰۳

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*