گلکسی اس 24 آیفون 16

آیفون 16 برای رقابت با گلکسی اس 24 به این 5 قابلیت نیاز دارد

اگر سری آیفون 16 – iPhone 16 قصد غلبه بر خانواده گلکسی اس 24 – Galaxy S24 را داشته باشد به برخی ویژگی‌ها و توانمندی‌ها نیازمند است. اینجا به پنج مورد از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

سری گوشی‌های گلکسی اس 24 متشکل از نسخه‌های استاندارد، پلاس و اولترا از جمله بهترین گوشی های پرچمدار حال حاضر دنیا به شمار می‌روند. با این وجود تا چند هفته دیگر و با معرفی سری آیفون 16 اپل این پرچمداران سامسونگ رقیب جدیدی خواهند داشت. اما آیفون 16 برای غلبه بر سری گلکسی اس 24 به چه ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی نیاز دارد؟

5 ویژگی که آیفون 16 را به گوشی بهتری از گلکسی اس 24 تبدیل می‌کنند

اگر صرفا مشخصات سخت افزاری تراشه، رم یا دوربین را در نظر بگیریم، پرچمداران سامسونگ با اختلاف زیادی رقبای آمریکایی خود را پشت سر می‌گذارند. با این وجود رمز موفقیت نسخه‌های پیشین آیفون در برابر سری گلکسی S قابلیت‌های دیگری بوده که حضور دوباره‌شان در آیفون 16 می‌تواند باعث برتری این گوشی بر گلکسی اس 24 شود.

در ادامه به چند مورد از این قابلیت‌های جذاب اشاره خواهیم کرد.

شارژ سریع‌تر

شاید سری گلکسی S24 سامسونگ از نظر سرعت شارژ قادر به رقابت با وان پلاس 12 نباشند، اما سرعت شارژ آن‌ها همچنان به‌مراتب بالاتر از خانواده آیفون 15 است.

شارژ سریع iPhone

در حال حاضر آیفون 15 پرو مکس حداکثر توان شارژ 27 وات را ارائه می‌کند؛ آن هم با فرض این که از آداپتور سازگار با دستگاه استفاده کنید. از سوی دیگر اما گلکسی اس 24 اولترا توان شارژ 45 واتی داشته و کمی کمتر از دو برابر سریع‌تر از آیفون است.‌ علیرغم این که بسیاری کاربران شارژ باکیفیت‌تر و آسیب رسیدن کمتر به باتری دستگاه را به سرعت شارژ بیش از حد بالا ترجیح می‌دهند، اما ارتقای سرعت شارژ در آیفون 16 می‌تواند برگ برنده بزرگی برای پرچمداران اپل در نبرد با رقیب کره‌ای باشد.

ادغام هوش مصنوعی

رونمایی هوش مصنوعی Galaxy AI از سوی سامسونگ و تعبیه قابلیت‌های برجسته AI در سری پیکسل 9 گوگل باعث شده که اپل در این زمینه اندکی از رقبای مستقیمش عقب بیفتد.

گلکسی اس 24 آیفون 16

این کمپانی البته مدتی پیش هوش مصنوعی Apple Intelligence خود را رونمایی کرد و بدون شک شاهد حضور آن در سری آیفون 16 خواهیم بود. با این وجود آن‌چه می‌توانید کفه ترازو در نبرد با گلکسی اس 24 را به نفع اپل سنگین‌تر کند نه فقط قابلیت‌های برجسته AI، بلکه ادغام هوش مصنوعی با کاربری‌های عادی گوشی و ارائه سطح جدیدی از تعامل با کاربران است.

برای مثال هوش مصنوعی آیفون می‌تواند با گشت و گذار در ایمیل‌ها، برنامه هفتگی را بر اساس محتوای آن‌ها تنظیم کند یا به پیام‌های ورودی پاسخ‌هایی مناسب بر اساس محتوا بدهد. اپل اینتلیجنس همچنین می‌تواند هنگام استفاده از نقشه محل‌هایی برای غذا خوردن یا سایر موارد را به کاربر پیشنهاد دهد.

دوربین‌های حرفه‌ای‌تر

شکی نیست که نبرد دوربین آیفون‌ها و گلکسی‌ها مبارزه‌ای تمام‌نشدنی است و هریک از گوشی‌های دو برند طرفداران پر و پا قرص خود را در سرتاسر دنیا دارند. در این میان اما نمی‌توان منکر توانمندی بیشتر پرچمداران سامسونگ در تنظیم تصاویر، ویرایش آن‌ها و موارد این‌چنینی شد.

دوربین حرفه ای iPhone

به همین دلیل یکی از پیشرفت‌های مهم سری iPhone 16 اپل علاوه بر ارتقای ماژول دوربین می‌تواند استفاده از پردازش‌های عصبی برای ارتقای کیفیت تصاویر ثبت‌شده باشد. برای مثال نسل جدید آیفون می‌تواند بدون تغییر در کیفیت تصاویر سایه‌زنی‌ها و نورپردازی‌های بهتری را ثبت کند یا با ارائه سیستم هوشمند ثبت سوژه، آنچه کاربر می‌خواهد را سریع‌تر و باکیفیت‌تر در کادر جا دهد.

تمرکز بیشتر روی گیمینگ

سال گذشته اپل با ادعای اجرای بازی‌های کنسولی روی آیفون توانست سر و صدای زیادی در دنیای گوشی های موبایل به پا کند. تراشه A17 Pro به کار رفته در گوشی‌های آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس قادر بود عناوین مربوط به کنسول‌ها مثل Death Stranding را با کیفیتی قابل قبول اجرا کند و آرزوی بسیاری کاربران را به واقعیت تبدیل کند.

گلکسی اس 24 آیفون 16

این توانایی جذاب می‌تواند امسال در سری آیفون 16 نیز ادامه‌دار شود و حتی امکان اجرای بازی‌های کنسول‌های PS5 و ایکس باکس سری ایکس | اس را به مدل‌های استاندارد و پلاس نیز بیاورد. این مساله در کنار اکوسیستم نرم افزاری بی‌عیب و نقص اپل و سرویس‌هایی مثل اپل آرکید می‌تواند نسل جدیدی از گیمینگ موبایل را برای کاربران امکان‌پذیر کند که نمونه آن‌ها در هیچ گوشی اندرویدی قابل مشاهده نیست.

قابلیت‌های و کاربری‌های حرفه‌ای‌تر

آیفون‌های اپل معمولا قدرتمندترین گوشی‌های موبایل هر سال هستند و از نظر توانمندی سخت افزاری و عملکرد نرم افزاری و فنی به‌مراتب بالاتر از رقبای اندرویدی خود قرار می‌گیرند. در عین حال به‌جز اجرای برخی بازی‌های موبایل پرجزئیات و سنگین معمولا هیچ استفاده‌ای از این توانمندی سخت افزاری پرچمداران اپل نمی‌شود.

کاربری حرفه ای iPhone

از سوی دیگر اما سامسونگ با بهره‌گیری حداکثری از توانمندی تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 ویژگی Samsung DeX را به کاربرانش ارائه می‌دهد که تجربه‌ای شبیه به لپتاپ‌ها را برای آن‌ها به ارمغان آورده و تنوع جالبی به شمار می‌رود.

با شناختی که از کوپرتینویی‌ها داریم بسیار بعید به نظر می‌رسد که اپل چنین قابلیتی را در آیفون‌هایش تعبیه کند. با این وجود ارائه یک تجربه شبیه دسکتاپ در iOS نباید کار چندان سختی برای اپل باشد. بنابراین اگر واقعا سری آیفون 16 واقعا قصد شکست دادن خانواده گلکسی اس 24 را داشته باشد چاره‌ای جز ارائه این دسته قابلیت‌های اضافی نیست.

حتی اگر اپل چنین قابلیتی را در آیفون‌هایش تعبیه نکند می‌تواند با ارائه قابلیت‌های گسترده‌تر و پیشرفته‌تر ویرایش تصاویر و ویدیوها ارزشی افزوده به پرچمداران گران‌قیمتش ببخشد و در رقابت با سری Galaxy S24 و S25 حرفی برای گفتن داشته باشد.

البته سامسونگ تنها رقیبی نیست که اپل باید نگرانش باشد؛ زیرا نبرد در بازار پرچمداران اندرویدی به سنگین‌ترین شکل خود درآمده و هریک از گوشی‌سازان حقه‌های منحصربفردی در آستین دارند. بنابراین ادامه سال 2024 قطعا سال جذابی برای بازار گوشی‌های موبایل خواهد بود.

در گجت نیوز بخوانید:
شایعات جذاب درباره آیفون ۱۶ پرو که امیدواریم واقعی باشد رنگ برنزی آیفون ۱۶ پرو مکس، سورپرایز امسال اپل + عکس حافظه رم گلکسی اس ۲۵ اولترا دوبرابر آیفون ۱۶ پرو مکس خواهد بود اعتماد بنفس به سبک اپل؛ بیش از ۱۰۰ میلیون دستگاه آیفون ۱۶ می‌فروشیم

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*