آزادی پاول دورف موسس تلگرام

موسس تلگرام بالاخره با قید وثیقه آزاد شد؛ چه در انتظار پاول دورف است؟

پاول دورف بعد از دستگیری پرسروصدا در فرودگاه لو بورژه فرانسه، با قید وثیقه آزاد شد؛ اما این تازه شروع رسیدگی به پرونده موسس تلگرام است.

بازداشت پاول دورف، موسس پیامرسان تلگرام که یکی از مهم‌ترین اخبار تکنولوژی طی چند وقت اخیر است، در این چند روز با بازتاب گسترده جهانی مواجه شد. روز چهارم شهریور خبر دستگیری دورف پس از ورود به فرانسه در فرودگاه لو بورژه منتشر و بلافاصله اتهامات موسس تلگرام اعلام شد. حالا در پی تشکیل جلسه دادگاه دورف، دادگاه پاریس با انتشار اطلاعیه‌ای درباره وضعیت او شفاف‌سازی کرده است.

10 سال حبس در انتظار پاول دورف، موسس تلگرام

پاول دورف در مقطع کنونی با پرداخت وثیقه 5 میلیون یورویی آزاد شده است. با این حال، او کماکان تحت نظارت قرار دارد و از خروج از فرانسه منع شده است. موسس تلگرام باید دو بار در هفته برای تایید حضور خود در این کشور به اداره پلیس مراجعه کند تا روند رسیدگی به پرونده او طی شود.

طبق اطلاعیه دادگاه پاریس، تلگرام بستری برای فعالیت‌های غیرقانونی نظیر جرائم مربوط به کودکان، قاچاق و نفرت‌پراکنی فراهم کرده است. پاول دورف هم به‌عنوان موسس و گرداننده این پلتفرم باعث تسهیل این فعالیت‌ها شده و همچنین از همکاری با نهادهای قانونی ممانعت کرده است؛ همان‌طور که در این اطلاعیه ذکر شده، این پلتفرم تقریباً به هیچ شیوه‌ای تلاش به همکاری نکرده است.

آزادی پاول دورف موسس تلگرام

پرونده مدیرعامل تلگرام حالا در حال بررسی است. تحقیقات اولیه درباره این پرونده را دفتر دادستانی پاریس در فوریه 2024 آغاز کرد و در ژوئیه 2024 هم بررسی رسمی این پرونده توسط نهاد قضایی کلید خورد. این پرونده می‌تواند در نهایت منجر به 10 سال حبس و 500 هزار یورو جریمه نقدی برای پاول دورف شود که بدون شک آینده تلگرام، پیامرسانی را که در نزدیکی دستیابی به 1 میلیارد کاربر قرار دارد تحت تاثیر قرار می‌دهد.

موضوع دستگیری پاول دورف به‌شکل گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های دولتی و غیردولتی بازتاب پیدا کرده است. حتی اشخاص مشهور از جمله ایلان ماسک نسبت به این موضوع واکنش نشان داده‌اند. در این بین، نظرات ضد و نقیضی درباره شخص پاول دورف و تلگرام وجود دارد. در حالی که عده‌ای او را فردی پیشرو در حوزه شبکه‌های اجتماعی و آزادی بیان می‌دانند، برخی دیگر شدیداً نسبت به عدم نظارت روی محتوای مجرمانه در تلگرام معترض هستند.

در گجت نیوز بخوانید:
امارات با بازداشت پاول دورف، قرارداد خرید 80 فروند جنگنده از فرانسه را لغو کرد همکاری پاول دورف با مراکز امنیت سایبری جمهوری آذربایجان فاش شد واکنش آذری جهرمی به دستگیری موسس تلگرام در فرانسه موسس مجرد تلگرام، صد فرزند دارد؛ اهدای اسپرم نسل پاول دورف را جاودانه کرده است!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*