بازداشت پاول دورف

امارات با بازداشت پاول دورف، قرارداد خرید 80 فروند جنگنده از فرانسه را لغو کرد

نخست وزیر امارات پس از بازداشت پاول دورف، قرارداد خرید 80 فروند جنگنده از فرانسه را لغو کرد. علت واکنش حاکم دبی به این موضوع چیست؟

دستگیری پاول دورف بازتاب خبری گسترده‌ای در اقصی نقاط جهان داشته و شخصیت‌های برجسته‌ای به این اتفاق واکنش نشان داده‌اند. اخیرا همکاری موسس تلگرام با مراکز امنیت سایبری جمهوری آذربایجان فاش شده و معلوم نیست دادستانی کل فرانسه قرار است چه اتهاماتی به دورف بزند.

لغو قراردادهای امارات با فرانسه در پی بازداشت پاول دورف

نکته جالب درباره بازداشت پاول دورف، محبوبیت مضاعف اپلیکیشن تلگرام در کشورهای اروپایی، به ویژه فرانسه است. افزایش محبوبیت این شبکه اجتماعی در کشوری که قرار بازداشت مالک آن را صادر کرده، نشان می‌دهد مردم با تصمیم دولت فرانسه مخالف هستند.

بازداشت پاول دورف

به تازگی حاکم دبی و نخست وزیر امارات، شیخ محمد بن راشد خبر از تعلیق قرارداد خرید 80 فروند جنگنده از مبدأ فرانسه به مقصد این کشور داده است. به گفته وی، دورف شهروند امارات است و دستگیری بدون دلیل او می‌تواند منجر به لغو هر گونه همکاری تجاری و دوجانبه با فرانسه شود.

از جمله قراردادهایی که امارات با فرانسه دارد می‌توان به حضور شرکت توتال در پروژه‌های نفت و گاز این کشور اشاره کرد. بد نیست بدانید که حجم تجارت غیرنفتی امارات با فرانسه حدود 10 میلیارد دلار در سال است. امارات در سال 2021 برنامه جذب استعدادهای برتر از سرتاسر دنیا را آغاز کرد و دورف از همان زمان تابعیت این کشور حاشیه خلیج فارس را به دست آورد.

بازداشت پاول دورف

حاکم دبی خاطرنشان کرده، اجازه نمی‌دهد برنامه‌های این کشور برای جذب ستارگان با این اقدام فرانسه دچار مشکل شود. در حال حاضر تفاوتی بین دورف با یک شهروند اصیل اماراتی وجود نخواهد داشت. به نظر می‌رسد دولت فرانسه با دستگیری موسس و مدیر تلگرام، ضربه‌های بزرگی از سوی کشورهای مختلف خورده و ادامه این روند می‌تواند به ضرر آن‌ها تمام شود.

در گجت نیوز بخوانید:
واکنش آذری جهرمی به دستگیری موسس تلگرام در فرانسه اتهامات سنگین موسس تلگرام از زبان دادستانی پاریس؛ از مشارکت در انتشار محتوای پدوفیلی تا تجارت مواد مخدر موسس مجرد تلگرام، صد فرزند دارد؛ اهدای اسپرم نسل پاول دورف را جاودانه کرده است! موسس تلگرام دستگیر شد؛ احتمال حبس ۲۰ ساله برای پاول دورف