تویوتا سوپرا تیونینگ منهارت

تویوتا سوپرا تیونینگ منهارت یک خودرو اسپرت ژاپنی تمام‌عیار است

منهارت از نسخه ویژه تویوتا سوپرا پرده‌برداری کرد. سوپرا حالا با پیشرانه تقویت شده و اجزای آیرودینامیکی جدید، به یک غول اسپرت تبدیل شده است.

تویوتا سوپرا خود نامی درخشان در عرصه خودروهای اسپرت است که سطح عملکرد حیرت‌انگیز آن بر هیچ‌کس، خصوصاً دنبال‌کنندگان پروپاقرص اخبار خودرو پوشیده نیست. با این حال، شرکت تیونینگ آلمانی منهارت اخیراً از نسخه ویژه سوپرا جی‌آر با عنوان 550 رونمایی کرد که در زمینه خروجی و عملکرد یک قدم جلوتر می‌رود. در واقع پروژه جدید منهارت قدرتمندترین نسخه‌ای است که این تیونر تاکنون از سوپرا توسعه داده است.

معرفی نسخه ویژه تویوتا سوپرا از منهارت

تویوتا سوپرا جی‌آر 550 از یک موتور 3 لیتری 6 سیلندر توربوشارژ بهره می‌برد که با ارتقای صورت گرفته، توان تولید 542 اسب بخار قدرت و 770 نیوتن متر گشتاور را دارد. مهندسان منهارت با پیاده‌سازی توربوشارژر جدید، خروجی فیبر کربنی از ARMAspeed، کیت رادیاتور، اگزوز فولاد ضدزنگ از FI Exhaust و داون‌پایپ‌ (در قالب آپشن) توانسته‌اند این پیشرانه را تا این میزان تقویت کنند.

تویوتا سوپرا تیونینگ منهارت

منهارت در پی تقویت پیشرانه، تغییراتی را در نمای بیرونی هم به وجود آورده و المان‌های آیرودینامیکی جدی را به آن اضافه کرده است. این خودرو اسپرت ژاپنی حالا از بال عقب با فرمی که یادآور شاخ‌های شیطانی است، دیفیوزر عقب جدید، اسپلیتر جلو و پنل‌های کناری بهره می‌برد. کاور چراغ‌های عقب، قاب فیبر کربنی آینه بغل، برچسب‌های قرمز و مشکی و رینگ‌های آلیاژی 20 اینچی برخی دیگر از المان‌هایی هستند که در نمای بیرونی این خودرو تیون شده توسط منهارت به چشم می‌خورند.

نمای جلو تویوتا سوپرا تیونینگ منهارت

منهارت هرچند تغییری در کابین این نسخه ویژه تویوتا سوپرا به وجود نیاورده است، در صورت تمایل مشتری آن را سفارشی‌سازی خواهد کرد.

نمای عقب تویوتا سوپرا تیونینگ منهارت

فقط کیت پیشرانه تویوتا سوپرا تیونینگ منهارت 13 هزار و 400 دلار قیمت دارد و مشتری برای اگزوز اسپرت و داون‌پایپ باید به ترتیب 5 هزار و 639 دلار و 2 هزار و 385 دلار پرداخت کند. قیمت کیت بدنه فیبر کربنی این خودرو هم به 15 هزار و 80 دلار می‌رسد و ارزش رینگ‌های آلیاژی آن 3 هزار و 429 دلار اعلام شده است.

تویوتا سوپرا با قیمت پایه حدود 58 هزار دلاری عرضه می‌شود. با کمی اغماض می‌توان این محصول تویوتا را در لیست بهترین خودروهای اسپرت اقتصادی سال ۲۰۲۴ جا داد.

در گجت نیوز بخوانید:
گران ترین خودروهای سال ۲۰۲۴ هیوندای سوناتا مدل ۲۰۲۵؛ سدان جذاب کره‌ای با قدرت حدود ۳۰۰ اسب بخار مینی ون جدید هیوندای با شانس واردات به ایران راهی خیابان شد لکسوس RX مدل 2025، لوکس‌تر از همیشه از راه رسید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*