ریلمی 13 پلاس

ریلمی از گوشی 13 5G و نسخه پلاس آن رونمایی کرد

دو گوشی میان‌رده ریلمی 13 5G و Realme 13+ 5G رونمایی شدند. اعضای جدید سری ریلمی 13 ترکیبی از تراشه توانمند، نمایشگر باکیفیت و باتری بزرگ را ارائه می‌دهند و قیمت مناسبی هم دارند.

شرکت‌های چینی ظاهرا خیلی تمایل دارند که گوشی‌های مختلف خود را با نام‌های مشابه روانه بازار کنند. رویکردی که پیشتر در شیائومی دیده بودیم و حالا نیز ظاهرا ریلمی همان مسیر را در پیش گرفته است. این شرکت پیشتر از گوشی‌های ریلمی 13 4G، ریلمی 13 پرو و ریلمی 13 پرو پلاس رونمایی کرده بود و اکنون نوبت به عرضه دو مدل 5G از این خانواده رسیده است.

نگاهی به مشخصات و ویژگی‌های ریلمی 13 پلاس 5G

ریلمی 13 پلاس

بیایید ابتدا نگاهی به مدل پلاس بیندازیم. ریلمی 13 پلاس 5G اولین گوشی عرضه شده با تراشه دایمنسیتی 7300 Energy مدیاتک است. این تراشه دارای ۴ هسته کورتکس A78 با فرکانس ۲.۵ گیگاهرتز و ۴ هسته کورتکس A55 با فرکانس ۲ گیگاهرتز است. تراشه جدید مدیاتک بر پایه نود ۴ نانومتری ساخته شده است و از پردازشگر گرافیکی Mali-G615 بهره می‌برد.

مدیاتک تاکید دارد که تراشه جدید در زمینه مدیریت مصرف انرژی عملکرد بسیار خوبی دارد. همچنین شاهد استفاده از یک واحد پردازشی عصبی جداگانه به‌نام NPU 655 هستیم. از تراشه که فاصله بگیریم، گوشی جدید ریلمی از یک محفظه بخار استیل ضد‌زنگ به‌ظرفیت ۶۰۵۰ میلی‌متر مربع بهره می‌برد. بدین‌ترتیب تراشه می‌تواند در استفاده‌های طولانی و سنگین پایدار باقی بماند و حداکثر ظرفیت خود را ارائه کند.

ریلمی 13 پلاس

در بدنه جلویی ریلمی 13پلاس 5G شاهد استفاده از نمایشگر اولید ۶.۶۷ اینچی هستیم. نمایشگری که می‌تواند رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل را در کنار رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۲۰۰۰ نیت ارائه دهد. در بدنه پشتی گوشی نیز دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با حسگر سونی LYT-600 و دوربین فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی دیده می‌شود. ریلمی از باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی برای این گوشی استفاده کرده است. سرعت شارژ باتری هم به ۸۰ وات می‌رسد.

از دیگر مشخصات ریلمی 13 پلاس 5G می‌توان به اندروید 14، اسپیکرهای استریو و پشتیبانی از کارت حافظه اشاره کرد. ریلمی در سه نسخه با ۸ گیگ رم و ۱۲۸ گیگ حافظه، ۸ گیگ رم و ۲۵۶ گیگ حافظه و ۱۲ گیگ رم به همراه ۲۵۶ گیگ حافظه عرضه خواهد کرد. مدل پایه ۲۷۵ دلار قیمت دارد و برای خرید دو مدل قوی‌تر باید به‌ترتیب ۳۰۰ و ۳۲۰ دلار هزینه کنید.

مشخصات فنی و قیمت Realme 13 5G

گوشی realme

حالا نوبت به بررسی مشخصات فنی ریلمی 13 5G می‌رسد. گوشی میان‌رده جدید ریلمی از تراشه مدیاتک دایمنسیتی 6300 در کنار ۸ گیگ رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. البته شما می‌تواند با کمک کارت حافظه فایل‌های بیشتری را در این گوشی داشته باشید. با نگاهی به لیست مشخصات Realme 13 5G می‌توان گفت که مهمترین تفاوت این مدل با مدل 4G به تراشه مربوط می‌شود.

در بخش نمایشگر شاهد حضور یک پنل ۶.۶۷ اینچی اولد با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز هستیم و در بدنه پشتی نیز دو دوربین دیده می‌شود. دوربین اصلی یک حسگر ۵۰ مگاپیکسلی و ۱/۱.۹۵ اینچی با لرزشگیر اپتیکال است و در کنار آن یک حسگر ۲ مگاپیکسلی سنجش عمق دیده می‌شود. یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی نیز وظیفه گرفتن عکس‌های سلفی را بر عهده دارد.

گوشی realme

ریلمی 13 5G در دو نسخه مجهز به ۸/۱۲۸ گیگ و ۸/۲۵۶ گیگ روانه بازار خواهد شد. کاربران این گوشی می‌توانند انتظار دریافت ۲ سال آپدیت‌های اصلی اندروید و ۳ سال آپدیت‌های امنیتی را داشته باشند. از آنجایی که شاسی گوشی هیچ تفاوتی با مدل 4G ندارد، محصول جدید ریلمی نیز توانسته تاییدیه IP64 را برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد‌وغبار به‌دست آورد. همچنین حضور یک محفظه بخار بزرگ هم سبب می‌شود که کاربران با مشکل داغ شدن گوشی مواجه نشوند.

در نهایت باید گفت که انرژی این مجموعه توسط یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود. هرچند که برخلاف مدل 4G شاهد پشتیبانی از شارژر ۶۷ وات نیستیم و شرکت سازنده به سیستم شارژ ۴۵ وات بسنده کرده است. نسخه پایه ریلمی 13 5G با قیمت ۲۱۵ دلار روانه بازار خواهد شد و اگر هم خواهان رم و حافظه بیشتر هستید باید ۲۴۰ دلار هزینه کنید.

بیشتر بخوانید:
تکنولوژی حیرت انگیز شارژ ۳۲۰ واتی ریلمی سوپر سونیک؛ فول باتری در ۵ دقیقه گوشی ریلمی NARZO N61 با بدنه آلومینیمی و باتری 5 هزار میلی آمپر ساعتی معرفی شد گوشی تکنو Phantom Ultimate 2 معرفی شد؛ به نسل جدید موبایل‌های هوشمند سلام کنید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*