رم آیفون 16

میزان حافظه رم آیفون 16 و آیفون 17 مشخص شد

با نزدیک شدن به معرفی رسمی iPhone 16 شاهد انتشار مشخصات مختلف این گوشی هستیم. آخرین مورد نیز به میزان حافظه رم آیفون 16 و 17 مربوط می‌شود. ظاهرا اپل در فکر ایجاد تغییری بزرگ است.

اپل قصد دارد در ۹ سپتامبر (دوشنبه ۱۹ شهریور ماه) از گوشی‌های جدید آیفون رونمایی کند؛ بنابراین عجیب نیست که شاهد انتشار جزئی‌ترین مشخصات این گوشی‌ها باشیم. اما جالب اینجاست که افشاگران علاوه بر میزان حافظه رم آیفون 16 جزئیات مربوط به آیفون 17 را نیز منتشر کرده‌اند.

میزان رم آیفون 16 و 17 به‌خاطر هوش مصنوعی افزایش خواهد یافت

اگر شایعات درست باشند، اپل قصد دارد هر ۴ مدل آیفون 16 را به ۸ گیگ رم مجهز کند. سال بعد نیز مدل‌های آیفون 17 به ۱۲ گیگ رم مجهز خواهند شد. اگر نگاهی به تاریخچه گوشی‌های اپل داشته باشیم، مشخص می‌شود که افزایش ۴ گیگ رم با یک نسل اختلاف بسیار قابل‌توجه است. البته این روزها در گوشی‌های اندرویدی حتی ۲۰ گیگ رم نیز دیده می‌شود؛ اما بر کسی پوشیده نیست که سیستم‌عامل iOS در زمینه مدیریت منابع سخت‌افزاری عملکرد بهتری دارد.

رم آیفون 16

بسیاری از کارشناسان تغییر میزان رم آیفون 16 و 17 را به هوش مصنوعی مربوط می‌دانند. قابلیت‌های Apple Intelligence در آیفون های امسال حضور خواهند داشت؛ اما بیشتر مبتنی بر فضای ابری هستند. هرچند که ظاهرا اپل می‌خواهد اکثر قابلیت‌های هوش مصنوعی را در آیفون 17 به خود دستگاه منتقل کند. به‌همین‌خاطر به رم بیشتری نیاز دارد.

گوگل نیز اخیرا میزان رم گوشی‌های خانواده پیکسل 9 را افزایش داده است. به‌صورتی که این مدل‌ها از حداقل ۱۲ گیگ و حداکثر ۱۶ گیگ رم بهره می‌برند. جالب اینجاست که بخشی از رم اضافی به برنامه‌های هوش مصنوعی اختصاص دارد و توسط هیچ فرآيند دیگری درگیر نمی‌شوند. اگر شایعات درست باشند و اپل تغییر خاصی در برنامه‌های خود ایجاد نکند، آیفون 17 گوشی بسیار جذابی خواهد بود و می‌تواند خود را نسبت به تمامی مدل‌های پیشین آیفون متفاوت جلوه دهد.

بیشتر بخوانید:
آیفون ۱۶ برای رقابت با گلکسی اس ۲۴ به این ۵ قابلیت نیاز دارد شایعات جذاب درباره آیفون ۱۶ پرو که امیدواریم واقعی باشد تمامی مشخصات دوربین خانواده آیفون ۱۶ افشا شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*