آواتار 12 بهمن موتور

خودرو مدرن و پیشرفته آواتار 12 توسط بهمن موتور به ایران می‌آید

شرکت بهمن موتور قصد دارد تا با برند بی ام کارز (BM Cars) سدان برقی لوکس و پر آپشن آواتار 12 را به کشورمان عرضه کند.

شرکت بهمن موتور پس از عرضه کوپه برقی و اسپرت نتا جی تی توسط زیر برند بی ام اسپیس، اکنون قصد دارد تا سدان فول سایز بالارده برقی و پر امکانات آواتار ۱۲ که طراحی یک ایرانی خوش ذوق با نام نادر فقیه زاده (طراح سابق بی ام و) است، را به کشورمان عرضه کند. طبق اطلاعات منتشر شده روند واردات این محصول در بازار کشورمان به خوبی پیش رفته و بزودی شاهد معرفی رسمی آن خواهیم بود. بر همین اساس قصد داریم تا در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به معرفی مشخصات و آپشن های آواتار ۱۲ بپردازیم.

آواتار 12 بهمن موتور؛ لوکس ترین سدان برقی بازار ایران

آواتار 12 بهمن موتور

Avatar 12 یک سدان لوکس با طراحی لیفت‌بک است بر پایه پلتفرم CHN و توسط چانگان (Changan) ، هواوی (Huawei) و CATL مهندسی شده است. این خودرو از طراحی مینیمال بهره برده و در بخش ظاهری با بهره‌گیری از چراغ‌های LED باریک و کشیده زیبایی بی حد و حصری را در عین سادگی ارائه داده است. در نمای بیرونی آواتار ۱۲ همچنین ۲ دوربین به‌جای آینه‌های بغل مرسوم قرار گرفته‌اند که از طریق نمایشگر یکپارچه و سرتاسری داخل کابین قابل کنترل است.

شاسی این خودرو دارای سیستم تعلیق بادی است که می‌توان ارتفاع آن را تا ۴۵ میلی متر افزایش داد. این خودروی فضایی چینی با دو مشخصات فنی در بازارهای هدف قابل سفارش است. طول، عرض و ارتفاع آواتار 12 برابر با ۵۰۲۰، ۱۹۹۹ و ۱۴۶۰ میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن ۳۰۳۰ میلی‌متر است. همچنین وزن نسخه دیفرانسیل عقب این خودرو 2180 کیلوگرم و وزن نسخه چهار چرخ محرک به 2300 کیلوگرم می‌رسد.

مشخصات فنی Avatar 12

هنوز مشخص نیست آواتار 12 وارداتی بهمن موتور با چه تریم و مشخصات فنی در ایران عرضه خواهد شد. با این حال آواتار 12 با 2 نسخه فنی متفاوت به بازار جهانی عرضه شده است. نسخه پایه دیفرانسیل عقب از یک موتور برقی سنکرون با قدرت ۳۱۳ اسب بخار و گشتاور ۳۷۰ نیوتن متر بهره برده است. این موتور توسط یک باتری سه تایی ۹۴.۵ کیلو وات ساعتی CATL تغذیه می شود که امکان برد پیمایشی ۷۰۰ کیلومتری (براساس استاندارد CLTC) را فراهم می کند.

نسخه چهار چرخ محرک (دو دیفرانسیل) دارای دو موتور برقی مستقر در محور جلو و عقب با قدرت ۵۷۸ اسب بخار و گشتاور ۶۵۰ نیوتن متر است که با یک باتری سه تایی ۹۴.۵ کیلو وات ساعتی با برد پیمایشی ۶۵۰ کیلومتری عرضه شده است. تکنولوژی باتری های این خودرو نیکل منگنز کبالت (NMC) است.

امکانات رفاهی و ایمنی آواتار 12 بهمن موتور

نمای داشبورد آواتار 12 بهمن موتور

در نمای داخلی این خودرو از داشبورد گسترده‌ای استفاده شده که در عرض آن یک نمایشگر باریک ۳۵.۴ اینچی با رزولوشن ۴K قرار گرفته و دو طرف آن نیز نمایشگر آینه‌های دیجیتالی جای گرفته‌اند. یک نمایشگر لمسی مرکزی ۱۵.۶ اینچی با سیستم عامل HarmonyOS 4 هوآوی نیز در وسط داشبورد تعبیه شده که امکان کنترل تمام امکانات خودرو را دارد. همچنین این خودرو به پیشرفته ترین نسخه از سیستم خودران در بین خودروهای چینی مجهز است که شامل رادارهای لایدار و اولتراسونیک می شود.

هنگام حرکت بین سرعت ۳۰ تا ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت، سیستم پیشگیری از برخورد با موانع جانبی (LOCP)، با هدایت خودرو به خط اصلی خود در صورت شناسایی مانع به راننده کمک می‌کند. این امر از برخورد در هنگام تغییر لاین جلوگیری می‌کند.

از آپشن‌های متداول این محصول می‌توان به سیستم هشدار و پیش‌بینی برخورد در اثر تغییر لاین (LCA)، سیستم هشدار خروج از خط (LDW)، رادار تصادف از عقب (RCTA)، رادار نقطه کور (BSD)، سیستم کمکی ماندن در بین خطوط (LKA)، سیستم کمکی حرکت در ترافیک (TJA)، کروز کنترل هوشمند تطبیقی (ACC)، سیستم کمکی کروز هوشمند (ICA)، سیستم نور بالا اتوماتیک (IHC)، رادار تصادف از جلو (FCW)، ترمز اضطراری خودکار (AEB)، سامانه کنترل پایداری و کنترل کشش (ESP)، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، دستگیره‌های مخفی شونده، آینه الکتروکرومیک، سیستم نمایش فشار باد تایرها (TPMS)، باز و بسته کردن و تنظیم آینه‌های جانبی به‌صورت برقی و متصل به گرم‌کن، سنسورهای نور و باران و… اشاره کرد.

لازم به ذکر است برای این خودرو همانند آواتار 11 شش حالت خاص در دسترس کاربران قرار گرفته است: حالت استراحت، حالت تماشای فیلم، حالت کارائوکه، حالت حیوان خانگی، حالت شستشوی ماشین، و حالت کوتاه مدت سرنشین خالی (خروج موقت از کابین برای انجام یک کار).

از رقبای این سدان جذاب می‌توان به لیپ موتور C01 وارداتی اشاره کرد. در انتها دعوت می‌کنیم مطلب معرفی و بررسی این خودرو را در گجت نیوز مطالعه کنید.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
هاوال H6 توسط بهمن موتور مونتاژ می‌شود فروش فولکس واگن T-Roc، کراس اوور جدید آلمانی در ایران آغاز خواهد شد نسخه ارتقا یافته نیسان ایکس تریل ۲۰۲۵ روانه بازار شد