پیشگیری از خالی شدن باتری گوشی

اگر باتری گوشی شما سریع خالی می‌شود، این اشتباهات را تکرار نکنید

مشکل اغلب کاربران خالی شدن باتری گوشی در طول روز است. با این اقدامات می‌توانید مشکل را به راحتی حل کنید.

خالی شدن باتری گوشی مخصوصا وقتی به دستگاه نیاز دارید، می‌تواند آزاردهنده باشد. آیا می‌دانستید که عوامل متفاوتی باعث تسریع روند خالی شدن باتری گوشی می‌شوند؟ با دانستن این عوامل مهم می‌توانید روش‌های پیشگیری از خالی شدن سریع باتری را به کار گیرید و دوام شارژ را افزایش دهید. دوری کردن از این عوامل همچنین می‌تواند عمر باتری دستگاه را بهبود ببخشد. بدین ترتیب قادر خواهید بود از گوشی هوشمند خود برای مدت طولانی‌تری استفاده کنید. با گجت نیوز همراه شوید و دوام باتری گوشی خود را افزایش دهید.

از روشنایی بیش از حد صفحه اجتناب کنید

افزایش سطح روشنایی نمایشگر یکی از اساسی‌ترین دلایل خالی شدن باتری گوشی است! درک می‌کنیم که روشنایی صفحه می‌تواند فریبنده باشد. حتی گاهی در نور روز مجبور می‌شوید آن را به بیشینه افزایش دهید تا محتوا دیده شود. از آن سو، باتری دستگاه به سرعت تخلیه خواهد شد.

پیشگیری از خالی شدن باتری گوشی

در جهت حفظ دوام باتری در هنگام استفاده، بهتر است تنظیمات خودکار نور صفحه نمایش را مد نظر قرار دهید. با انتخاب این گزینه، نمایشگر با توجه به نور محیط میزان روشنایی را تغییر می‌دهد. بدین ترتیب وقتی در محیط با نور کم قرار بگیرید، نمایشگر به طور خودکار روشن‌تر می‌شود و بالعکس. برای دسترسی به این گزینه در منوی تنظیمات باتری گوشی‌های سامسونگ (اندروید) به بخش Display & Settings بروید. در گوشی‌های آیفون هم کافیست این امکان را با Brightness Slider در Quick Control Hub فعال کنید.

اگر تمایل ندارید از این امکان مفید استفاده کنید، یک گزینه دیگر هم برای شما وجود دارد. می‌توانید وضعیت تاریک یا Dark Mode را برای اپلیکیشن‌های پرتکرار دستگاه فعال کنید. در این وضعیت، پس زمینه روشن جای خود را به نمای تاریک می‌دهد تا میزان مصرف انرژی باتری کاهش یابد. برای دسترسی به Dark Mode هم باید همان منوی قبلی را دنبال کنید.

اپلیکیشن‌های پس زمینه را محدود کنید

پیشگیری از خالی شدن باتری گوشی

اپلیکیشن‌های پس زمینه در واقع نرم افزارهایی هستند که حتی وقتی در حال استفاده از آن‌ها نیستید هم فعال می‌مانند. برای مثال می‌توانیم به وی پی ان، نرم افزار آنتی ویروس و اپلیکیشن‌های پایش سلامت اشاره کنیم. البته که همه این اپلیکیشن‌ها خدمات مفیدی به کاربران ارائه می‌دهند؛ اما همچنین مسئول خالی شدن باتری گوشی هستند.

برای حفظ عمر باتری باید اپلیکیشن‌های اضافی را غیر فعال کنید. لازم نیست تعداد زیادی از برنامه‌ها دائما در پس زمینه دستگاه فعال باقی بمانند.

سیستم عامل iOS

  •  منوی تنظیمات را باز کنید.
  • روی گزینه Battery ضربه بزنید.
  • وضعیت Low Power Mode را فعال کنید.

سیستم عامل اندروید

  • به منوی تنظیمات بروید.
  • روی گزینه Device Care یا Battery ضربه بزنید.
  • حالا امکان Battery Optimization را فعال کنید. این گزینه همچنین ممکن است تحت عنوان Adaptive battery یا Power Saving Mode در منو دیده شود.

غیر فعال سازی اپلیکیشن‌های غیر ضروری از پردازش پس زمینه دستگاه می‌تواند دوام باتری را تا حد زیادی بالا ببرد.

از حالت تصویر در تصویر استفاده نکنید

پیشگیری از خالی شدن باتری گوشی

حالت تصویر در تصویر برای اپلیکیشن‌هایی مانند یوتیوب پرمیوم در میان کاربران رایج است. با وضعیت Picture in Picture می‌توانید ویدیو را در یک پنجره کوچک تماشا و همزمان از اپلیکیشن‌های دیگر هم استفاده کنید. این روش کاربردی به نظر می‌رسد؛ اما خالی شدن باتری گوشی از معایب اصلی آن شمرده می‌شود. دلیل آن هم اجرای اپلیکیشن‌های متعدد به طور همزمان و افزایش پردازش دستگاه است.

برای غیر فعال سازی وضعیت تصویر در تصویر برخی اپلیکیشن‌ها این مراحل را دنبال کنید:

سیستم عامل اندروید

  • به منوی تنظیمات دستگاه بروید.
  • روی گزینه Apps ضربه بزنید.
  • اپلیکیشن مورد نظرتان را انتخاب کنید.
  • به پایین صفحه بروید تا به گزینه Picture in Picture برسید و سپس آن را غیر فعال کنید.

سیستم عامل iOS

  • به تنظیمات بروید.
  • منوی General را باز کنید.
  • گزینه Picture in Picture را انتخاب کنید.
  • تاگل کنار هر کدام از اپلیکیشن‌های مدنظرتان را غیر فعال کنید.

با غیر فعال کردن این گزینه می‌توانید از خالی شدن باتری گوشی پیشگیری و همچنین به دوام آن کمک کنید.

شبکه‌های ارتباطی را در صورت لزوم غیر فعال کنید

پیشگیری از خالی شدن باتری گوشی

فعال نگه داشتن شبکه‌های ارتباطی وای فای و داده‌های تلفن همراه یکی دیگر از عوامل سریع خالی شدن باتری گوشی است. برای حفظ انرژی دستگاه، این امکانات ارتباطی را هر زمان که نیازشان ندارید غیر فعال کنید.

برای مثال وقتی می‌خوابید دیگر لازم نیست به طور دائم نوتیفیکیشن دریافت کنید. برای این کار می‌توانید حالت پرواز را فعال یا شبکه‌های ارتباطی را قطع کنید. دسترسی به همه این گزینه‌ها به راحتی در منوی تنظیمات سریع در دسترس قرار گرفته است. با پیشگیری از مصرف غیر ضروری داده‌ها یا وای فای می‌توانید از خالی شدن باتری گوشی هم جلوگیری کنید.

به خاطر داشته باشید که ویژگی Do Not Disturb نمی‌تواند وای فای یا داده‌های تلفن همراه را خاموش کند.

اپلیکیشن‌های پرمصرف را تحت نظر بگیرید

پیشگیری از خالی شدن باتری گوشی

برخی از اپلیکیشن‌ها انرژی بیشتری مصرف می‌کنند و مسئول مستقیم سریع خالی شدن شارژ باتری هستند. به منظور شناسایی این اپلیکیشن‌های پرمصرف و مدیریت آن‌ها باید به تنظیمات باتری دستگاه بروید.

سیستم عامل iOS

  • به منوی تنظیمات بروید.
  • روی Battery ضربه بزنید.
  • حالا گزینه Show Battery Usage را انتخاب کنید.

سیستم عامل اندروید

  • به منوی تنظیمات کلی دستگاه بروید.
  • به دنبال منوی Battery Usage یا Battery by App جستجو کنید.

با بررسی داده‌های مصرف باتری می‌توانید اپلیکیشن‌های پرمصرف را شناسایی کنید. اگر این اپلیکیشن‌ پرمصرف از نظر شما غیر ضروری است، آن را حذف یا ریست کنید. با این کار کمک شایانی در حق باتری دستگاه خود کرده‌اید.

باتری گوشی را تعویض کنید

پیشگیری از خالی شدن باتری گوشی

گاهی دلیل اصلی خالی شدن باتری گوشی شما تنظیمات یا اپلیکیشن به خصوصی نیست و در خود باتری نهفته است. باتری‌ها به مرور زمان فرسوده می‌شوند و توانایی خود را برای نگهداری شارژ به مدت طولانی از دست می‌دهند. پس از دو تا سه سال استفاده از گوشی متوجه این تغییر خواهید شد. البته قدرت و دوام باتری به مدل دستگاه هم بستگی دارد.

گاهی در سیستم‌های پیشرفته به کاربر هشدار مشکلات باتری دستگاه داده می‌شود؛ اما همه کاربران این نوتیفیکیشن را دریافت نمی‌کنند. خالی شدن سریع باتری می‌تواند زنگ خطر اصلی برای هشدار فرسودگی این قطعه مهم باشد.

اگر باتری دستگاه شما قدیمی شده و دائم با مشکل خالی شدن شارژ مواجه هستید، دو گزینه در مقابل شما وجود دارد:

  • تعویض باتری: این مقرون به صرفه‌ترین انتخاب در مقابل تعویض گوشی است! هزینه تعویض باتری با توجه به مدل دستگاه شما می‌تواند متغیر باشد.
  • تعویض گوشی: اگر گوشی را سال‌ها پیش خریده‌اید و حالا با مشکلات متعددی مواجه شده، وقت آپدیت فرا رسیده است. هزینه‌های تعمیرات دستگاه فعلی و قیمت یک گوشی جدید را در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین تصمیم را اخذ کنید.

وقتی دلایل اصلی خالی شدن شارژ گوشی را شناسایی کنید، می‌توانید با اعمال تغییرات جزئی و کالیبره کردن باتری در مقابل تخریب آن‌ها تمام قد بایستید. بدین ترتیب مشکل تخلیه شارژ باتری تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند و دیگر مجبور نیستید هزینه تعمیرات بپردازید یا هر سال گوشی خود را عوض کنید.

از دست ندهید:
چگونه از حداکثر ظرفیت باتری گوشی خود استفاده کنیم؟ انرژی هسته‌ای به باتری گوشی ها می‌آید تا هر ۵۰ سال یکبار سراغ شارژر بروید ۶ گوشی اندرویدی جدید که هنوز با باتری قابل تعویض به بازار عرضه می‌شوند

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*