پول های بلوکه شده ثبت نام ایران خودرو

پول های بلوکه شده ثبت نام ایران خودرو، بمب ساعتی بسیار خطرناک برای اقتصاد ایران

چرا کارشناسان حوزه اقتصاد معتقدند که پول‌های بلوکه شده ثبت نام ایران خودرو می‌توانند مثل یک بمب ساعتی عمل کرده و اقتصاد کشور را منفجر کنند؟

ایران خودرو طرح فروش جدید محصولات خود را با موفقیت برگزار کرد و مدتی پیش خبر از آزادسازی پول‌های بلوکه شده به متقاضیان داد. طی روزهای اخیر خبر به تعویق افتادن قرعه کشی ایران خودرو و ایراداتی که سازمان بازرسی کل کشور خواهان رسیدگی و شفاف سازی آن‌ها شد، مثل بمب صدا کرد.

خطر پول های بلوکه شده ثبت نام ایران خودرو برای اقتصاد کشور

یکی از ایراداتی که کارشناسان حوزه خودرو و امور مالی به مسدودسازی حساب‌های بانکی و واریز وجوه نقد متقاضیان به بانک وارد کرده‌اند، خطر مهلکی است که می‌تواند کل اقتصاد کشور را با منفجر کند. بیایید فرض کنیم که 2.5 میلیون نفر در قرعه‌کشی محصولات آبی پوشان جاده مخصوص شرکت کرده‌اند.

با فرض این که هر متقاضی 160 میلیون تومان در حساب وکالتی نزد بانک عامل واریز کرده باشد، هم اکنون 6.5 میلیارد دلار پول بلوکه است. برای درک رقم فوق کافی است بدانید که 6.5 میلیارد برابر است با 7 درصد نقدینگی کل کشور و 10 درصد از بالاترین میزان فروش نفت طی سال‌های اخیر!

پول های بلوکه شده ثبت نام ایران خودرو

متاسفانه اگر 20 درصد این مبلغ به بازار ارز تزریق شود، شوک 1.5 میلیارد دلاری می‌تواند نوسانات زیادی به وجود آورد. بد نیست بدانید بازار ارز اغلب اوقات با جابه‌جایی کمتر از 5 میلیون دلار ملتهب می‌شود و در پی آن فجایع اقتصادی نظیر گرانی و تورم ظاهر خواهند شد.

به نظر می‌رسد دولت و به طور اخص وزارتخانه‌های ذیربط باید فکری به حال شگرد جدید خودروسازان برای فروش محصولات بکنند وگرنه ممکن است پول‌های مسدود شده مثل یک بمب ساعتی، اقتصاد ایران را با خطر انفجار مواجه کند و تبعات آن دامن مردم بی‌گناه را بگیرد.

در گجت نیوز بخوانید:
خودرو مدرن و پیشرفته آواتار ۱۲ توسط بهمن موتور به ایران می‌آید معامله آنلاین خودرو رسما قانونی شد کاتالوگ هوندا سیویک Type R برای عرضه در بازار ایران رسما منتشر شد هاوال H6 توسط بهمن موتور مونتاژ می‌شود