سامانه یکپارچه خودرو جانبازان

آغاز فعالیت سامانه یکپارچه خودرو جانبازان

با اعلام سازمان توسعه و تجارت، سامانه یکپارچه خودرو جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر از تاریخ ۸ شهریور ماه سال جاری در دسترس متقاضیان قرار گرفت است.

واپسین روزهای مرداد ۱۴۰۳ سازمان توسعه تجارت از بازگشایی مجدد سامانه یکپارچه خودرو جانبازان از اوایل شهریور سال جاری و برای آن دسته از متقاضیانی که در مراحل قبلی انصراف داده بودند، اما مجدد متقاضی خرید خودرو هستند، خبر داده بود. حال طبق آخرین اخبار خودرو این مهم صورت گرفته و متقاضیان واجد شرایط می‌توانند برای انتخاب خودرو مورد نظر به سامانه مذکور مراجعه نمایند.

اطلاعیه سازمان توسعه و تجارت در مورد آغاز به کار سامانه یکپارچه خودرو جانبازان

سامانه یکپارچه خودرو جانبازان

بر اساس این اطلاعیه، پیرو نامه شماره ۳۳۶۳۶۲۱ مورخ ۲۹ مردادماه ۱۴۰۳ سازمان توسعه تجارت ایران، در راستای اجرای فرآیند ثبت سفارش واردات خودرو برای جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر مشمول موضوع تصویب‌نامه محترم وزیران به شماره ۸۵۹۸۳/ت ۶۱۲۵۴ هـ مورخ ۱۸ مردادماه ۱۴۰۲ و آیین‌نامه اجرایی بند (و) تبصره (۷) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، به منظور ثبت سفارش واردات خودرو توسط شرکت‌های واردکننده، جانبازان مشمول بایستی جهت ثبت‌نام و انتخاب خودرو به آدرس الکترونیکی janbazan.saleauto.ir مراجعه کنند.

در این مرحله، جانبازان مشمول، امکان انتخاب خودرو و شرکت واردکننده را خواهند داشت. همچنین مقرر شده تا در این دوره فرصت انتخاب و خرید خودرو مجدد برای کلیه جانبازان فراهم شود. با توجه به تغییر فهرست خودروهای اعلامی توسط شرکت‌ها از کلیه جانبازان واجد شرایط که درخواست واردات از طریق شرکت‌ها را دارند درخواست شده تا نسبت به انتخاب مجدد خودرو با نهایت دقت اقدام کنند.

پس از این مرحله فهرست اسامی مشمولان واردات خودرو به همراه نوع خودرو انتخابی جهت عقد قرارداد و انجام فرآیند ثبت سفارش، اخذ مجوزهای مورد نیاز و پیگیری ارز تخصیصی به شرکت‌های طرف قرارداد اعلام خواهد شد. همچنین تمامی ثبت‌ نام‌های قبلی صورت پذیرفته منتفی و این مرحله ملاک اصلی ثبت نام و انتخاب خودرو است. بنابراین جانبازان مشمول که تمایل به واردات خودرو از سوی شرکت‌های واردکننده را دارند در این مرحله حتما بایستی نسبت به انتخاب خودرو مورد نظر اقدام کنند.

نکات مهم طرح عرضه خودرو برای جانبازان

سامانه یکپارچه خودرو جانبازان

۱- سامانه یکپارچه از امروز (پنجشنبه هشتم شهریور ماه) برای جانبازان بازگشایی شده و به مدت ۱۰ روز کاری فعال خواهد بود.

۲- برای مشمولان واردات خودرو پنج اولویت انتخاب خودرو در نظر گرفته شده است.

۳- با توجه به محدودیت در کف و سقف تعداد برخی از خودروها، در صورت عدم انتخاب اولویت‌های خودرو موضوع تخصیص خودرو به صورت سیستمی صورت خواهد پذیرفت.

۴- ارزش خودروهای انتخابی معادل ارزش FOB است.

۵- بدیهی‌ست پس از اتمام مهلت ۱۰ روزه، انتخاب و تخصیص خودرو به مدت سه روز براساس محدودیت‌های تولید و تامین برخی از انواع خودروها، یکی از اولویت‌های انتخابی تخصیص داده شده و جزئیات سفارش برای جانبازان قابل رویت خواهد بود.

۶- با توجه به مفاد بند ۵ اطلاعیه چنانچه انتخاب سیستمی اولویت‌ها مورد رضایت جانبازان نباشد، در این صورت جانبازان می‌توانند از طرح واردات توسط شرکت‌ها انصراف داده و گزینه واردات توسط شخص حقیقی (شخص جانباز) را انتخاب کنند.

۷- مشمولان این طرح، پس از انتخاب و تخصیص خودرو جهت عقد قرارداد و ادامه فرآیند ثبت سفارش به شرکت‌های واردکننده معرفی می‌شوند.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
خودرو مدرن و پیشرفته آواتار ۱۲ توسط بهمن موتور به ایران می‌آید پول های بلوکه شده ثبت نام ایران خودرو، بمب ساعتی بسیار خطرناک برای اقتصاد ایران انتقاد تند معاون اول پزشکیان به وضعیت فروش و کیفیت خودروهای داخلی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*