شرکت مایکروسافت

شرکت مایکروسافت از مبدل Desktop App Converter رونمایی کرد

شرکت مایکروسافت دیشب در طی برگزاری کنفرانس بیلد 2016 ( Build 2016 ) از مبدل اپلیکیشن دسکتاپ (Desktop App Converter )رونمایی کرد. این ابزار به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا اپلیکیشن های موجود ویندوز را به پلتفرم جهانی ویندوز ( Windows Universal Platform ) تبدیل کنند. مایکروسافت امیدوار است تا 16 میلیون برنامه موجود Win32/.Net را به ویندوز استور بیاورد.

UWP در ساخت برنامه ها به توسعه دهندگان اجازه می‌ دهد تا تغییرات لازم و تغییر اندازه صفحه نمایش را انجام دهند. این بدان معنی است که یک اپلیکیشن می‌تواند روی تمامی دستگاه‌های رایانه‌های شخصی ویندوز 10، تبلت‌های ویندوز 10، گوشی‌های هوشمند ویندوز 10، کنسول ایکس باکس وان و در نهایت هدست هولولنز اجرا شود.

با این حال انتشار اپلیکیشن ها در فروشگاه ویندوز یا ویندوز استور کانال دیگری برای توزیع و فروش محصولات توسعه دهندگان است. همچنین این بدان معنی است که کاربران می‌توانند اپلیکیشن و بازی‌ها را در هر زمانی حذف و نصب کنند. علاوه بر این اپلیکیشن هایی که ساخته می‌شوند قابلیت دسترسی به تمامی یو دبلیو پی‌ها و ای پی آی ها ( UWP و API ) را دارند، بنابراین توسعه دهندگان می‌توانند قابلیت های بیشتر و خاصتری را به ویندوز 10 بیاورند.

شرکت مایکروسافت در کنفراس بیلد سال گذشته چهار اپلیکیشن جدید را برای ویندوز 10 منتشر کرد که نام آن‌ها را در اصطلاح Bridges گذاشته بود. در طی برگزاری این کنفراس به توسعه دهندگان گفته شد، که می توانند از کدهای وب، اپلیکیشن‌های دسکتاپ ( کدهای دات نت )، اپلیکیشن‌های اندرویدی ( جاوا و سی پلاس پلاس ) و اپیکیشن‌های آی او اس ( Objective C ) استفاده کنند.

بهترین بخش این ویژگی رونمایی شده پشتیبانی از بازی‌های ویدئویی است، فیل اسپنسر در ادامه مراسم مایکروسافت نشان داد که توسعه دهندگان چگونه می توانند بازی های ویندوز را به UWP بیاورند و آن ها را در ویندوز استور قرار دهند. اسپنسر تبدیل بازی عصر امپراطوری 2 ( Age of Empires II ) را به یک اپلیکیشن مدرن ویندوز نشان داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*