ماشین پلیس آمریکا

نگاهی به ماشین پلیس های جدید آمریکا؛ تلفیقی از قدرت و امکانات

در این مطلب قصد داریم تا برخی از جدیدترین و خاص‌ترین ماشین های پلیس کشور آمریکا را مورد بررسی قرار دهیم.

طبق آمار رسمی، ایالات متحده آمریکا از حیث جرم و جنایت خیز بودن جزو ۵ کشور اول جهان لقب گرفته که عمده آن در بخش جرائم مربوط به رانندگی است. همین آمار باعث شده تا بسیاری از خودروسازان آمریکایی مانند جنرال موتورز، فورد و کرایسلر با تولید خودروهای پلیس با امکانات بالا و تجهیزات خاص سهم مهمی در تامین این ناوگان داشته باشند. بنابر‌این تصمیم داریم تا در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز ۱۰ مورد از ماشین پلیس های جدید آمریکا را معرفی کنیم.

۱۰ مورد از جدیدترین ماشین پلیس های آمریکا

در ادامه جدیدترین خودروهای ناوگان پلیس ایالات متحده آمریکا که عمدتاً به شرکت‌های شورولت و فورد تعلق دارند را معرفی می‌کنیم.

1. فورد F-150 اکوبوست V6

ماشین پلیس آمریکا - فورد F-150 اکوبوست V6

وانت فورد اف 150، پرفروش‌ترین خودروی آمریکا در سال‌های اخیر بوده که به ناوگان پلیس این کشور نیز راه یافته است.  مدل V6 اکوبوست، از پیشرانه 6 سیلندر 3.5 لیتری بهره برده که می‌تواند قدرتی برابر با 400 اسب بخار و گشتاور 678 نیوتن‌ متر را به تولید برساند. این موتور برای انتقال قدرت به چرخ‌ها از یک گیربکس 10 سرعت اتوماتیک بهره می‌برد. این پیکاپ برای حداکثر پاسخگویی به نیاز افسران پلیس، حداکثر سرعتی معادل 193 کیلومتر بر ساعت را ارائه می‌دهد.

همچنین بر اساس اعلام فورد لاستیک‌های سفارشی گوودیر رانگلر برای این خودرو در نظر گرفته شده تا برای شتاب‌گیری‌های سریع، سرعت‌های بالا و عبور پر سرعت از پیج‌ها و زمین‌های ناهموار بهترین عملکرد را از خود ارائه دهد. با این اوصاف این محصول، نه‌تنها قدرتمند و پرشتاب عمل می‌کند بلکه امکان حمل بار و رانندگی آفرود را نیز دارد.

2. فورد F-150 لایتنینگ

ماشین پلیس آمریکا - فورد F-150 لایتنینگ

فورد F-150 لایتنینگ به واسطه عملکرد بی‌نظیر خود در دسته خودروهای برقی مورد تحسین کارشناسان و توجه بازار امریکا قرار دارد. این شرایط باعث می‌شوند فورد لایتنینگ برای استفاده‌ی پلیس نیز جذاب باشد. دو مدل با قدرت‌های ۴۵۲ و ۵۸۰ اسب بخار، همراه گشتاور ۱۰۵۰ نیوتن‌ متر، جهت خدمت به نیروهای انتظامی ساخته شده است. از تفاوت‌های اصلی دو نسخه این پیکاپ الکتریکی می‌توان به ظرفیت شارژر آنها اشاره کرد. در واقع مدل پایه از شارژر ۳۲ آمپری بهره می‌برد و مدل پرچم‌دار آن به یک شارژر ۸۰ آمپری مجهز شده است.

قوی‌ترین نمونه در زمان ۴ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و توان پیمایش ۴۰۰ تا ۴۸۰ کیلومتر ارائه می‌کند. همچنین نسخه پلیس از پکیج یدک کشی تریلر مکس بهره برده که باعث افزایش ظرفیت یدک کشی می‌شود.

3. فورد موستانگ مک‌ای GT

ماشین پلیس آمریکا - فورد موستانگ مک‌ای GT

کراس‌اور الکتریکی فورد، به‌تازگی برای نیروهای پلیس معرفی شده است. ظاهرا یک نمونه از این خودرو برای پلیس نیویورک (NYPD) و نسخه فرمان راست برای انگلیس وجود دارد. قوی‌ترین پیشرانه ممکن برای تنها مک‌ای مخصوص پلیس ارائه شده است. این خودرو اکنون باتری بزرگتری دارد و ۴۸۷ اسب بخار قدرت و ۸۳۰ نیوتن‌متر گشتاور را به سیستم دو دیفرانسیل خود منتقل می‌کند.

سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت مک‌ای GT، حدود ۴/۵ ثانیه و توان پیمایش، ۵۰۰ کیلومتر است.همچنین برخی از آپشن ها مانند ترمزهای ساخته برمبو، سیستم تعلیق MagneRide و صندلی‌های اسپرت با نسخه نیروهای ویژه پلیس عرضه شده است.

4. دوج دورانگو

ماشین پلیس آمریکا - دوج دورانگو

طی سال‌های اخیر، دوج دورانگو با پسوند پورسوئیت به نیروهای پلیس امریکا اضافه شده است. این مدل دو نسخه با پیشرانه‌های V6 و V8 دارد. نمونه خریداری شده توسط پلیس آمریکا از پیشرانه‌های ۸ سیلندر ۵.۷ و ۳.۶ لیتری بهره مند شده است. انواع این شاسی‌بلند امریکایی در نیروی پلیس، حدود ۶ تا ۸ ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت صد کیلومتر می‌رسند.

از امکانات دیگر خودروی خاص دوج دورانگو، چهار دکمه در صندلی‌های جلو است که قابلیت برنامه‌ریزی را برای افسران پلیس دارد. همین‌طور این خودرو به سیستم تهویه مطبوع سه ناحیه‌ای و پکیج ترمز هوی دیوتی مجهز شده است.

5. دوج چارجر

ماشین پلیس آمریکا - دوج چارجر

چارجر با نسخه های مختلفی در نیروی پلیس امریکا حضور یافته است است. این ماشین علاوه‌بر پیشرانه‌ قدرتمند و مانورپذیری بسیار خوب، فضای مناسب ۴ سرنشین و صندوق عقب جادار نیز فراهم می‌کند. این مدل هم مشابه دورانگو، دو نسخه با پیشرانه‌های V6 و V8 دارد.

چارجر V6 از موتور ۳.۶ لیترتنفس طبیعی، ۲۹۳ اسب بخار قدرت و ۳۵۳ نیوتن‌متر گشتاور می‌گیرد. این مدل در زمان ۶.۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و با میانگین مصرف سوخت ۱۰ لیتر در صد کیلومتر، نهایت سرعت ۲۸۰ کیلومتر برساعت دارد. چارجر V8 مجهز به پیشرانه ۵.۷ لیتری با ۳۷۰ اسب بخار قدرت و ۵۳۵ نیوتن‌متر گشتاور است. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت این مدل، ۵ ثانیه است و حدود ۱۳ لیتر در صد کیلومتر، مصرف بنزین دارد.

از امکانات خودرو می‌توان به اندروید اتو و اپل کارپلی و همچنین ظرفیت بار بیشتر برای حمل تجهیزات اشاره کرد. حداکثر سرعت این خودرو 265 کیلومتر بر ساعت می‌باشد که افسران پلیس می‌توانند نسبت به نیاز خود آن را محدود کنند.

همچنین بخوانید

۸ مورد از سریعترین ماشین پلیس های در حال خدمت در آمریکا

6. شورولت سیلورادو پیکاپ دو کابین

ماشین پلیس آمریکا - شورولت سیلورادو پیکاپ دو کابین

وانت شورلت سیلواردو، امکانات عالی برای رانندگی آفرود و تردد نیروهای پلیس در نواحی صعب‌العبور فراهم می‌‌کند. این مدل سیلورادو، تایرهای ۲۰ اینچ، ترمزهای برمبو و سیستم تعلیق سفارشی دارد. سیلورادو پلیس از پیشرانه V8 با ۳۵۵ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن‌متر گشتاور نیرو می‌گیرد. توانایی‌های فنی و مصرف سوخت این خودرو با شورولت تاهو که در ادامه معرفی می‌کنیم مشابه است.

نسخه 8 سیلندر خورجینی اکو تک 3 (EcoTec3) این پیکاپ با حجم موتور 6.2 لیتری نیز به تازگی در ناوگان پلیس ایالت نوادا رونمایی شده که 420 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور به چهارچرخ منتقل می‌کند.

7. شورولت تاهو V8

شورولت تاهو V8

با توقف تولید شورولت کاپرایس، فورد تنها شرکتی بود که برای پلیس آمریکا، خودرو دیفرانسیل عقب تولید می‌کرد. همین موضوع سبب شد تا شورولت برای ورود به رقابتی مجدد با فورد، خودرو تاهو PPV را به تولید برساند. قدیمی‌ترین شاسی‌بلند درحال خدمت به نیروهای امنیتی امریکا، همچنان با پیشرانه‌ی ۸ سیلندر تولید می‌شود. علاوه‌بر پلیس، بسیاری از خدمات اجتماعی، درمانی، امدادی، فرودگاهی و نظامی هم مشتری تاهو هستند.

تاهو V8 با موتور ۵/۳ لیتری، ۳۵۵ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این مدل در زمان ۷ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و میانگین مصرف سوخت ۱۰ لیتر در صد کیلومتر دارد.

8. شورولت اکسپرس ون

شورولت اکسپرس ون

شورلت اکسپرس یکی از قدیمی‌ترین خودروهای امریکا است که باگذشت چند دهه، بدون تغییر پلتفرم تولید می‌شود. حتی ظاهر این مدل، از حدود سال ۲۰۱۱ تا امروز، تفاوت چندانی نداشته است. این خودرو به همراه جی‌ام‌سی ساوانا در سال ۱۹۹۶ رونمایی شدند و طی ۲۷ سال، در ناوگان درمانی (آمبولانس) ایالات متحده، پلیس های ویژه SWAT و سازمان های اطلاعاتی این کشور حضور فعالی داشته است.

سه نوع پیشرانه برای شورلت اکسپرس وجود دارد. قدرت این خودروها، ۱۸۱ و ۲۷۶ و ۳۴۱ اسب بخار است. شورلت اکسپرس علاوه‌بر کاربری حمل بار برای پلیس امریکا، امکان جابه‌جایی ۱۵ سرنشین ارائه می‌کند. نسخه‌ی ضد گلوله و زرهی این خودرو نیز ساخته شده است.

9. شورولت بولت برقی

شورولت بولت برقی

هاچبک الکتریکی و کامپکت شورولت، گزینه‌ای جالب توجه برای گشت‌های شهری و نیروهای راهنمایی رانندگی است. بولت EV و بولت EUV دو نوع بدنه‌ با ابعاد متفاوت ارائه می‌کنند اما هر دو همراه تجهیزات ویژه پلیس، تولید شده‌اند. قدرت ۲۰۰ اسب بخار و گشتاور ۳۶۰ نیوتن‌متر برای شورلت بولت وجود دارد. توان پیمایش انواع مختلف این خودرو ۳۷۰ تا ۴۰۰ کیلومتر برآورد شده است. شتاب صفر تا صد بولت EV، حدود ۷ تا ۸ ثانیه اعلام شده است.

همچنین شورولت بولت پلیس از ۵ دوربین شامل: یک دوربین در جلو، دو دوربین در کناره ها، یک دوربین ۳۶۰ درجه ای و یک دوربین پشتیبان بهره میبرد

10. شورولت بلیزر برقی SS PPV

شورولت بلیزر برقی SS PPV

شورولت بلیزر برقی SS PPV هنوز به نیروهای انتظامی امریکا تحویل داده نشده اما ظاهرا سفارش‌های پرتعداد داشته است. بلیزر برقی پلیس، دو مدل تک و دو موتوره با ساختار محرک عقب یا دو دیفرانسیل دارد. قوی‌ترین نمونه، ۵۵۷ اسب بخار قدرت و ۸۷۸ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. بلیزر EV با این مشخصات، در زمانی کمتر از ۴ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد.

همچنین این نسخه به سیستم جدید برقی Wide Open Watts مجهز شده که باعث دسترسی به حداکثر توان برقی از این پیشرانه خواهد شد. شورولت بلیزر برقی به یک پک باتری با پشتیبانی از شارژر سریع 190 کیلوواتی نیز مجهز شده که باعث می‌شود بتوان با یک بار شارژ، مسافتی برابر با 515 کیلومتر را طی کرد.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
ماشین پلیس جدید آمریکا یک رولز رویس گوست فوق‌العاده لوکس است + ویدیو خاص‌ترین خودروهای عضلانی تاریخ پونتیاک هاموی ، ماشین نظامی و کهنه سرباز آمریکایی، همیشه بهترین است اما چرا؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*