سریعترین ماشین پلیس آمریکا

8 مورد از سریعترین ماشین پلیس های در حال خدمت در آمریکا

در کلکسیون اتومبیل‌های نیروی پلیس در آمریکا می‌توان محصولاتی بینهایت جذاب پیدا کرد. امروز به معرفی تعدادی از سریعترین ماشین های پلیس آمریکا می‌پردازیم که با شتابگیری باورنکردنی خود در ذهن‌ها ماندگار شدند.

قدمت ماشین های پلیس تقریبا هم‌اندازه تاریخ صنعت خودروسازی است. با این وجود در اواسط دهه 50 میلادی بود که خودروسازان شروع به ساخت اتومبیل‌های با مشخصات و قابلیت‌های مخصوص برای نیروهای پلیس کردند. دلیل اصلی این مساله استفاده سارقان و تبهکاران از خودروهای تقویت‌شده و بسیاری سریعی بود که دستگیری آن‌ها توسط خودروهای عادی پلیس را غیرممکن می‌ساخت! در همان زمان بود که خودروهای رسمی پلیس نیز معرفی شدند تا ماموران نیز بتوانند در برابر تبهکاران این‌چنینی حرفی برای گفتن داشته باشند!

گذر زمان باعث رخ دادن تغییرات مهمی در خودروهای پلیس در آمریکا و کشورهای مختلف جهان شد. نخستین مدل‌های ماشین پلیس از موتورهای بزرگ و سنگینی مثل مگنوم 440 یا Hemi استفاده می‌کردند. با این وجود در ادامه خودروسازان مطرح آمریکایی تصمیم گرفتند نسخه‌هایی ویژه از خودروهای اسپرت شناخته‌شده خود مثل موستانگ اس اس پی را در اختیار نیروهای پلیس قرار دهند. همچنین در سال‌های ابتدایی قرن بیست و یکم خودروهای پلیس به‌جز موتور در بخش‌های دیگر هم با پیشرفت‌های فراوانی روبرو شدند؛ به‌طوری که بسیاری از آن‌ها رفته رفته به امکاناتی مخصوص مثل کامپیوترهای متصل به اینترنت، شناساگرهای رادار، دوربین‌های باکیفیت یا محفظه‌های مخصوص نگهداری اسلحه مجهز شدند. علاوه بر این، ماشین‌های پلیس همچنین در گذر زمان بسیار قدرتمندتر از قبل شدند و موتورهایی توانمندتر با بازدهی بسیار بالاتر در انواع مختلف خودروهای ویژه پلیس اعم از سدان، شاسی بلند یا حتی مینی ون تعبیه شدند.

سریعترین ماشین های پلیس حال حاضر کشور آمریکا

برای ماشین‌های پلیس آنچه بیشتر از حداکثر سرعت اتومبیل اهمیت دارد، شتاب‌گیری سریع است که باعث موفقیت بیشتر در درگیری‌ها و تعقیب و گریزها خواهد شد. به همین جهت در ادامه تعدادی از پرشتاب‌ترین اتومبیل‌هایی که در ناوگان پلیس کشور آمریکا مشغول به خدمت هستند را معرفی خواهیم کرد.

Ford Mustang Mach-E (صفر تا صد 3.7 ثانیه)

فورد موستانگ Mach E

احتمالا هواداران دوآتشه خودروهای عضلانی ریشه‌دار فورد موستانگ از شنیدن خبر برقی شدن این اتومبیل‌ها بسیار عصبانی شده‌اند. با این وجود باید اعتراف کرد که این خودروی الکتریکی واقعا اتومبیل خوبی از آب درآمده است.‌ این خودرو پیشمایش بسیار خوبی ارائه کرده و سرعتی بسیار بالا دارد. علاوه بر این طراحی داخلی این خودرو نیز بسیار جذاب انجام شده و کابین آن پر از امکانات و آپشن‌های کاربردی است. علاوه بر این خدمات پس از فروش این خودروی الکتریکی نیز یکی از بهترین‌ها در کلاس خود بوده و خیال بسیاری افراد را از خرید آن راحت‌تر خواهد کرد.

در گجت نیوز بخوانید:

موستانگ Mach-E، آخرین هدیه‌ فورد به ناوگان پلیس نیویورک است + ویدیو

فورد البته هرگز به‌طور رسمی مدل برقی موستانگ را به اداره پلیس پیشنهاد نداد. با این وجود برخی دپارتمان‌های پلیس آمریکا مدل Mustang Mach-E را به‌عنوان خودرویی برای گشت شهری تحت آزمایش قرار داده‌اند. این اتومبیل کابین بسیار جاداری داشته و قابلیت پیمایش حدود 450 کیلومتر را با یک بار شارژ باتری خواهد داشت. این پیمایش بالا، خودروی برقی موستانگ را به گزینه‌ای ایده‌آل برای گشت‌زنی شهری تبدیل می‌کند؛ چراکه مدل‌های کنونی خودروهای الکتریکی نیروهای پلیس پیمایشی حدودا 160 کیلومتری دارند. البته مسافت پیمایش اعلام شده توسط فورد برای مدل‌های عادی آن است و ماشین‌های پلیس به دلیل افزایش وزن به‌خاطر حمل ادوات مختلف، قطعا پیمایش کمتری خواهند داشت. در کنار تمامی مزایای این خودرو، کاهش آلودگی هوا نیز فاکتور موثر دیگری است که نیروهای پلیس سرتاسر دنیا را به خرید این خودرو ترغیب کرده است.

البته این احتمال وجود دارد که Ford Mustang Mach-E هرگز نتواند استانداردهای پلیس آمریکا را کسب کرده و در ناوگان یگان‌های پلیس مورد استفاده قرار نگیرد. با این وجود شتابگیری 5.1 ثانیه‌ای (3.7 ثانیه در صورت استفاده از مدل GT Performance) آن را به یکی از سریعترین ماشین های پلیس آمریکا تبدیل می‌کند که بلای جان تبهکاران در خیابان‌ها و جاده‌ها خواهد شد.

Dodge Charger Pursuit V8 (صفر تا صد 5.2 ثانیه)

سریعترین ماشین پلیس آمریکا

خودروهای مختلفی از هلدینگ کرایسلر از گذشته‌های بسیار دور در خدمت نیروهای پلیس بوده‌اند. با این وجود نخستین مدل از خودروهای اختصاصی پلیس Chrysler در سال 1956 رونمایی شد. طی سال‌های گذشته محصولات مختلف این برند در کلاس‌های عملکردی مختلف در بخش‌های مختلفی از نیروهای پلیس به کار گرفته می‌شدند که از میان آن‌ها می‌توان به دوج کرونت، دوج موناکو، پلای‌موث بلودره و دوج دیپلمات اشاره کرد. در این میان بسیاری بخش‌های نیروی پلیس خودروهای کرایسلر را به‌خاطر موتورهای فوق‌العاده قدرتمند آن‌ها انتخاب می‌کردند.

امروزه اما بسیاری بخش‌های نیروی پلیس آمریکا از مدل‌های مختلف Dodge Charger Pursuit به‌عنوان خودروهای رسمی خود استفاده می‌کنند. این سری خودروهای سدان دو درب تمام آمریکایی دوج در مدل‌های V6 و V8 روانه بازار شده و از گذشته در خدمت نیروهای پلیس آمریکا قرار داشته‌اند. نمونه V6 این خودروها البته در مدل چهار چرخ متحرک روانه بازار شده است. با این وجود نمونه V8 دیفرانسیل عقب بوده و قدرتی 375 اسب بخاری دارد. این خودرو از یک موتور بسیار قدرتمند 5.7 لیتری Hemi استفاده کرده و سیستم تعلیق بسیار توانمندی دارد که در کنار قابلیت‌های منحصربفردی مثل کنترلر موتور در سرعت بالا، قابلیت تنظیم ارتفاع و همسان‌سازی وزن و سیستم اضافی خنک‌کننده موتور به کمک روغن به یک ماشین مطمئن برای افسران پلیس تبدیل می‌شود.

دوج شارژر Pursuit همچنین یکی از زیباترین ماشین های پلیس در تاریخ ایالات متحده آمریکا به شمار رفته و با شتاب‌گیری صفر تا صد 5.2 ثانیه به عنوان یکی از سریعترین آن‌ها هم شناخته می‌شود.

Ford F-150 Lightning Pro SSV (صفر تا صد 3.8 ثانیه)

فورد اف 150 لایتنینگ پرو

فورد به‌تازگی مدلی اختصاصی از پیکاپ برقی خود، F-150 Lightning را در اختیار ناوگان نیروهای پلیس کشور آمریکا قرار داده است. با این وجود هنوز اصلا مشخص نیست که پلیس قصد دارد از این خودرو در چه بخش‌هایی استفاده کند! فورد اندکی پس از رونمایی رسمی مدل اف 150 لایتنینگ، نمونه دیگری از آن موسوم به اف 150 لایتنینگ پرو را معرفی کرد که فاقد برخی اکسسوری‌های مدل استاندارد است؛ اما در عوض تمرکز ویژه‌ای روی عملکرد و توان فنی دارد. فورد از این مدل خودرو برای طراحی نمونه‌های مخصوص پلیس استفاده کرده و آن‌ها را F-150 Lightning Pro SSV نامیده است.

مدل استاندارد این خودروی پیکاپ برقی توانی 452 اسب بخاری داشته و گشتاوری 1058 نیوتن متری تولید می‌کند. از سوی دیگر، فورد همچنین مدل دیگری از این اتومبیل جذاب را نیز با قدرت 580 اسب بخاری معرفی کرده است. هردوی این مدل‌های F-150 Lightening Pro البته به پیشرانه دو موتوره برقی مجهز بوده و توان را به هر چهار چرخ منتقل می‌کنند. علاوه بر این هر دو مدل اف 150 لایتنینگ پرو همچنین از قابلیت Pro Power Onboard نیز پشتیبانی می‌کنند که قابلیت کنار گذاشتن ژنراتور و حمل بار در صندوق جلو را در اختیار راننده قرار خواهد داد.

با این قابلیت‌ها و مشخصات بعید به نظر می‌رسد که این مدل فورد قرار باشد در گشت‌زنی‌های خیابانی مورد استفاده قرار گیرد! با این وجود می‌توان بی‌نهایت استفاده مختلف برای این خودرو در اداره پلیس پیدا کرد. البته صفر تا صد 3.8 ثانیه فورد اف 150 لایتنینگ پرو اس اس وی ضمن این که آن را به یکی از سریعترین ماشین های پلیس آمریکا تبدیل می‌کند، می‌تواند باعث استفاده آن در ماموریت‌های کلیدی و حیاتی که نیازمند سرعت عمل بسیار بالاست شود.

Chevrolet Blazer EV PPV (صفر تا صد 5.17 ثانیه)

سریعترین ماشین پلیس آمریکا

نیروهای پلیس آمریکا در سال‌های گذشته به‌تدریج متوجه شدند که خودروهای شاسی بلند گزینه‌های بهتری برای گشت‌زنی در خیابان و تامین امنیت شهر به شمار می‌روند. در نتیجه این اتفاق خودروسازان آمریکایی نیز با کمال میل شاسی بلندهای جذابشان را یکی پس از دیگری به پلیس تحویل دادند! با وجود این که شورلت از مدت‌ها قبل شاسی بلند تاهو (Tahoe) خود را در اختیار نیروهای پلیس قرار داده بود، اما اخیرا کراس اوور جمع و جورتر و کاربردی‌تر بلیزر را نیز در نوبت ارائه به پلیس دارد. این خودرو به‌طور خاص 2024 Blazer EV PPV نام دارد که مخصوصا برای هدف‌های تعقیب و گریز طراحی و ساخته شده است. این خودرو همچنین به‌طور کامل الکتریکی بوده و همین مساله نیز ارزش آن را دوچندان می‌کند.

شورلت البته این خودرو را برای نخستین بار در سال 2022 رونمایی کرد. با این وجود عرضه آن به بازار احتمالا در سال 2024 رخ خواهد داد. این کمپانی همچنین در این مدل تغییرات گسترده‌ای را نیز نسبت به مدل استاندارد Blazer اعمال کرده و سنجه‌های عملکردی آن را به‌طور قابل ملاحظه‌ای ارتقا داده است. مدل PPV شورلت بلیزر بر پایه پلتفرم باتری GM Ultium طراحی و ساخته شده و با هر بار شارژ باتری پیمایشی حدودا 402 کیلومتری را ارائه می‌کند. علاوه بر این، قدرت موتور به کار رفته در این خودرو 498 اسب بخار بوده و گشتاور خروجی آن نیز 775 نیوتن متر است. علاوه بر این، از دیگر مشخصات فنی استثنایی این خودروی پلیس می‌توان به توانایی رسیدن به سرعت 40 کیلومتر بر ساعت در حالت دنده عقب، ترمزهای برمبو شش پیستون و لاستیک‌های Firestone Firehawk Pursuit اشاره کرد.

این مدل بلیزر همچنان صفر تا صد 5.17 ثانیه‌ای داشته و یکی از سریعترین ماشین های پلیس آمریکا به شمار می‌رود.

Chevrolet Camaro B4C (صفر تا صد 5.2 ثانیه)

سریعترین ماشین پلیس آمریکا

نخستین بار فورد در دهه 80 خودروی موستانگ اس اس پی خود را در اختیار نیروهای پلیس قرار داد و با اقبال فراوانی هم روبرو شد. در نتیجه این اتفاق مدیران وقت شورلت نیز برای عقب نماندن از گردونه رقابت، مدل Camaro B4C خود را در سال 1991 به نیروهای پلیس عرضه کردند. این خودرو تا سال 2002 در خدمت پلیس کشور آمریکا قرار داشت.

پکیج B4C این خودرو از پیشرانه‌ای مشابه با نمونه‌های قدرتمندتر Z/28 بهره می‌برد و پیشرفت‌های مهمی را در مقایسه با مدل پایه کامارو تجربه کرده بود. به‌عنوان مثال میل‌های تعادل جلو و عقب این خودرو مستحکم‌تر طراحی شده بودند و از آلترناتورهایی با توان بالاتر در آن استفاده شده بود. علاوه بر این شورلت در چرخ‌های جلو و عقب این خودرو از ترمز دیسکی استفاده کرده بود و برای موتور، سیستم انتقال قدرت و فرمان آن هم خنک‌کننده‌هایی روغنی را در نظر گرفته بود. پیشرفت‌های حاصل شده در این خودرو باعث شده بود که حداکثر سرعت آن به حدود 235 کیلومتر بر ساعت برسد.

در سال‌های آخر تولید کامارو B4C، این خودرو به یک موتور هشت سیلندر LS1 مجهز شده بود و توان خروجی 325 اسب بخار را ارائه می‌کرد.‌ از این طریق ماشین پلیس شورلت کامارو قادر بود ظرف 5.2 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. این خودروی شورلت مدت‌هاست که از ناوگان نیروهای پلیس کنار گذاشته شده است. با این وجود همچنان می‌توان مدل‌هایی از آن را در حال تردد در خیابان‌ها دید.

Nissan GT-R (صفر تا صد 2.9 ثانیه)

نیسان جی تی آر

خودروی افسانه‌ای نیسان اسکای لاین GTR از آن دسته میوه‌های ممنوعه در آمریکا بود که هرگز وارد خاک این کشور نشد! با این وجود نیسان سرانجام در سال 2008 تصمیم گرفت نسخه‌ای صادراتی از این خودروی اسپرت را تحت نام Nissan GT-R در بازار کشور آمریکا عرضه کند. این خودروی جذاب و دو دیفرانسیل نیسان به‌لطف استفاده از موتور V6 توربو دوقلو با قدرت 480 اسب بخار توانست خیلی زود به موفقیت بزرگی نزد آمریکایی‌ها برسد. این خودرو در نظر آمریکایی‌ها جایگزینی خوش قیمت برای خودروهای شگفت انگیز ایتالیایی بود که تبهکاران و اعضای مافیا از آن‌ها استفاده می‌کردند!

در سال 2011 ویدیویی از مدل 2012 نیسان GT-R منتشر شد که توسط کارخانه Emergency Vehicle Installations که مسئولیت ارتقا اتومبیل‌های تجاری برای استفاده نیروهای پلیس را بر عهده دارد، شخصی‌سازی شده بود. این خودرو البته بر خلاف تمامی خودروهای دیگر این لیست رنگ اصلی خود را حفظ کرده بود و در رنگ‌بندی بدنه آن هیچ اثری از نام یا نشان پلیس مشاهده نمی‌شد! این شرکت البته چراغ‌هایی اضطراری را در برخی نقاط این اتومبیل تعبیه نموده و ال ای دی‌های اوریجینال خودرو را به‌گونه‌ای دستکاری کرده بود که مدهای چشمک‌زدن و آژیر نیز به آ‌ن‌ها اضافه شود. در آن زمانی یکی از مسئولین Emergency Vehicle Installations ادعا کرده بود که قرار است یک قرارداد همکاری بین نیسان و یکی از آژانس‌های انتظامی آمریکا منعقد شود و تجهیز ناوگان خودروهای این آژانس به نیسان سپرده شود. علاوه بر این در سال 2022 هم ویدیویی در اینستاگرام منتشر شد که در آن یک خودروی Nissan GT-R با چراغ چشمک زن راننده‌ای دیگر را متوقف کرده و دستگیر می‌نماید. البته هیچ اطلاعات تکمیلی در این خصوص منتشر نشد!

فارغ از این که نیسان جی تی آر به ناوگان خودروهای پلیس اضافه شده یا خیر، باید بدانید که صفر تا صد این اتومبیل اسپرت 2.9 ثانیه است. به این ترتیب در صورت استفاده از این خودرو در نیروهای پلیس، تبهکاران کار بسیار سختی برای فرار از دست آن می‌داشتند.

Tesla Model 3 Performance (صفر تا صد 3.1 ثانیه)

تسلا مدل 3

تبحری که برند تسلا در سال‌های اخیر در طراحی و ساخت خودروهای الکتریکی به دست آورده در کنار شهرتی باورنکردنی که در عین شایستگی نصیب این کمپانی شده، مجموعه تحت مدیریت ایلان ماسک پرحاشیه را به یکی از گزینه‌های ایده‌آل برای تجهیز ناوگان پلیس تبدیل می‌کند. تکنولوژی تسلا به پختگی کامل رسیده و توسط مجموعه‌ای از شبکه‌های شارژر و کارخانه‌های تولید قطعات پشتیبانی می‌شود. به همین جهت پلیس آمریکا نگرانی خاصی از بابت خدمات پس از فروش و پشتیبانی از این خودروها ندارد. به همین دلیل است که خودروهای تسلا تا کنون در تست‌های مختلف پلیس آمریکا قرار گرفته و احتمال استفاده از آن‌ها برای نگهبانی از خیابان‌ها و جاده‌ها بارها بررسی شده است.

همچنین بخوانید:

تسلا مدل Y در رقابت با خودرو پلیس آمریکا + ویدیو

یکی از مشکلات بزرگی که سر راه حضور گسترده خودروهای تسلا در ناوگان پلیس قرار دارد قیمت بالای آن‌هاست. با این وجود تقریبا تمامی خریداران خودروهای تسلا اعلام کرده‌اند که صرفه‌جویی انجام شده در مصرف سوخت خودروهای تسلا بسیار بالاتر از هزینه بیشتری است که باید برای خرید یکی از این اتومبیل‌های برقی پرداخت می‌کردند. همین مساله باعث شد که پلیس ایالات متحده بیش از پیش به استفاده از خودروهای تسلا ترغیب شود. به همین جهت نیروهای پلیس برخی از ایالت‌های آمریکا تا کنون بخش بزرگی از خودروهای بنزینی خود را با مدل‌های مختلف تسلا جایگزین کرده‌اند. جالب اینجاست که بازخورد سران و افسران نیروهای پلیس در خصوص خودروهای این برند به‌حدی مثبت بوده که برخی دپارتمان‌های پلیس ایالتی در آمریکا در صدد جایگزینی تمامی ناوگان خودروهای خود با محصولات تسلا هستند!

در سال 2022، سه دستگاه خودروی تسلا مدل 3 پرفورمنس به ناوگان ماشین‌های پلیس دالاس اضافه شد. این مدل‌ها پیمایش شگفت‌انگیز نزدیک به 500 کیلومتری را با هر بار شارژ ارائه داده و ظرف تنها 3.2 ثانیه از حالت سکون به سرعت 60 مایل بر ثانیه رسیدند! این آمار خودروی برقی فوق‌العاده تسلا را به یکی از سریعترین ماشین های پلیس در آمریکا تبدیل می‌کند.

Chevrolet Caprice PPV (صفر تا صد 5.3 ثانیه)

شورلت کاپریس

کمپانی آمریکایی جنرال موتورز تا سال 2020 همکاری نزدیکی با برند خودروسازی مطرح Holden در استرالیا داشت.‌حاصل همکاری این دو کمپانی خودروهایی منحصربفرد بودند که هرچند در ابتدا به‌طور خاص برای بازار استرالیا طراحی شده بودند، اما در ادامه به محصولاتی توانمندتر و جذاب‌تر تبدیل شدند که حتی خود آمریکایی‌ها نیز اقدام به وارد کردن آن‌ها نمودند! نخستین مدل وارداتی به آمریکا، پونتیاک GTO بود که در سال 2004 به خیابان‌ها آمد. همچنین در ادامه، خودروی Holden Commodore نیز از سال 2007 تا 2009 تحت نام پونتیاک G8 از استرالیا به آمریکا صادر شد و در اختیار نیروهای پلیس قرار گرفت.

از سال 2012 شورلت اقدام به وارد کردن خودروی Holden Caprice تحت نام Chevrolet Caprice PPV کرد و همانند مدل G8 آن را به‌طور اختصاصی در اختیار پلیس ایالات متحده قرار داد. این خودرو در ظاهر شبیه به هر خودروی سدان خانوادگی دیگری بود که در آن زمان در خیابان‌ها مشاهده می‌شد. با این وجود موتور 6 لیتری هشت سیلندر LS این خودرو آن را به یک هیولای رام‌نشدنی تبدیل کرده بود.‌ موتور شورلت کاپریس PPV توانی 355 اسب بخاری داشته و بر خلاف مدل V8 ایمپالا انتقال توان آن به چرخ‌های عقب صورت می‌گرفت.

البته آمریکایی‌های سرانجام فرصت خرید این خودروی شگفت‌انگیز استرالیایی را تحت نام شورلت SS پیدا کردند. موتور توانمند LS به کار رفته در این خودرو در آن سال‌ها سر و صدای زیادی به پا کرد و با ارائه شتاب صفر تا صد 5.5 ثانیه‌ای موفقیت‌های بسیاری را در ماموریت‌های تعقیب و گریز برای پلیس آمریکا به همراه آورد. این اتومبیل البته امروزه به‌طور رسمی بازنشسته شده است. با این وجود بسیاری افراد هنوز به رانندگی با آن مشغول هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*