شورولت بلیزر برقی

شورولت بلیزر برقی معرفی شد؛ نسخه آرام و پاک غول آمریکایی

شورولت بلیزر برقی معرفی شد. این شاسی بلند پرسروصدای آمریکایی اکنون به یک خودرو آرام و پاک تبدیل شده است. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو برقی آشنا خواهیم شد.

شورولت بلیزر به عنوان یک شاسی بلند آمریکایی قدرتمند چه در نسخه کلاسیک و چه در نسخه مدرن توانست نگاه بسیاری از مشتریان را به خود جلب کند و آمار فروش بالایی را با ثبت برساند. در همین راستا این خودروساز بزرگ از نسخه برقی بلیزر پرده برداشت تا به جای یک شاسی بلند پرمصرف و پرسروصدا، این بار در قالب یک خودرو برقی بی‌صدا و پاک روانه بازار شود.

معرفی شورولت بلیزر برقی

بخش طراحی ظاهری

شورولت بلیزر برقی

مشتریان می‌توانند شورولت بلیزر برقی را در تیپ‌هایRS ،2LT ،1LT و SS خریداری کنند. تریم‌های 1LT و 2LT فقط با بدنه تک رنگ به فروش می‌رسند و به شکل استاندارد از رینگ‌های 19 اینچی نیز بهره می‌برند. طراحان برای تریم RS جلوپنجره مشکی رنگ و رینگ‌های 21 اینچی استاندارد را در نظر گرفتند. تریم SS نیز به سقف مشکی رنگ و رینگ‌های 22 اینچی استاندارد مجهز شده است.

شورولت بلیزر برقی

همچنین طراحان برای تریم‌های RS و SS چراغ‌های تمام LED را در نظر گرفتند و نشان شورولت نیز با نزدیک و دور شدن راننده به شکل خودکار روشن و خاموش خواهد شد. ضمن این که انیمیشن چراغ‌ها پس از اتصال خودرو به شارژر میزان شارژ را نشان خواهند داد.

بخش طراحی داخلی

شورولت بلیزر برقی

هنگام ورود به کابین این خودرو یک نمایشگر بزرگ 17.7 اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی و همچنین یک نمایشگر 11 اینچی جلوآمپر دیجیتال به چشم می‌خورد. مشتریان می‌توانند برای تمام تریم‌های این خودرو سیستم نیمه خودران جنرال موتورز معروف به سوپر کروز را سفارش دهند. این خودرو فاقد کلید استارت بوده و خودرو فقط با فشار دادن پدال ترمز برای حرکت آماده خواهد کرد.

شورولت بلیزر برقی

طراحان برای تریم‌های RS و SS تودوزی‌های متفاوتی را در نظر گرفتند و به همین دلیل کابین این دو خودرو نسبت به یکدیگر متفاوت به نظر می‌رسد. این دو تریم از دریچه‌های تهویه به شکل توربین نیز بهره می‌برند و برای آنها به شکل استاندارد گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو در نظر گرفته شده است.

مشخصات فنی

شورولت بلیزر برقی

در حال حاضر مشخصات فنی کامل این خودرو منتشر نشده است، اما طبق گفته خبرگزاری‌های حوزه خودرو این شاسی بلند در تیپ SS به عنوان قدرتمندترین تیپ شورولت بلیزر برقی به یک پیشرانه با قدرت 557 اسب بخار و گشتاور 879 نیوتن‌متر مجهز خواهد بود.

chevy blazer ev

ضمن این که سیستم جدید برقی Wide Open Watts باعث دسترسی به حداکثر توان برقی از این پیشرانه خواهد شد؛ به گونه‌ای که می‌توان ظرف مدت 4 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کرد. شورولت بلیزر برقی به یک پک باتری با پشتیبانی از شارژر سریع 190 کیلوواتی نیز مجهز شده که باعث می‌شود بتوان با یک بار شارژ، مسافتی برابر با 515 کیلومتر را طی کرد.

امکانات ایمنی

chevy blazer ev

شورولت بلیزر برقی به طور استاندارد از امکانات ایمنی متعددی مثل چراغ‌های هوشمند جلو، سیستم کمکی رانندگی بین خطوط، سیستم کمکی پارک، سیستم تشخیص عابر پیاده، هشدار تصادف از جلو و ترمز خودکار اضطراری بهره می‌برد.

قیمت و زمان عرضه شورولت بلیزر برقی

chevy blazer ev

مشتریان این شاسی بلند برقی می‌توانند از تابستان سال 2023 میلادی نسخه 2LT را با قیمت 47 هزار و 595 دلار و نسخه RS را با قیمت 51 هزار و 995 دلار سفارش دهند. مدتی بعد از آن شاهد عرضه نسخه SS با قیمت 65 هزار و 995 دلار خواهیم بود. در اوایل سال 2024 نیز مدل پایه 1LT با قیمت 44 هزار و 995 دلار روانه بازار خواهد شد.

شورولت بلیزر برقی قرار است در اوایل سال 2024 در قالب یک نسخه ویژه به ناوگان پلیس آمریکا اضافه شود. نسخه پلیس این خودرو طبق تیپ نسخه فول SS توسعه پیدا کرده و به صورت دیفرانسیل عقب یا چهار چرخ محرک به همراه کابین ویژه افسران پلیس عرضه خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*