دارایی های دیجیتالی تلگرام

دارایی های دیجیتالی تلگرام در بازار رمزارزها چقدر است؟

تلگرام طی سال‌های اخیر فراتر از یک پیام رسان عمل کرده و تبدیل به بازیگر پنهان دنیای کریپتو شده است. دارایی های دیجیتالی تلگرام چقدر است؟

هجوم بی‌امان بازی های تلگرامی و جذب سرمایه هنگفت و به دور از تصور برخی ایردراپ‌ها طی ماه‌های اخیر، باعث شد تا تلگرام ملقب به بازیگر پنهان دنیای رمزارزها شود. سودی که پاول دوروف و تیم اجرایی آن از پروژه‌های تلگرامی به جیب زدند و میزان تبلیغاتی که برای شبکه بلاک‌چین تون انجام شد، در ذهن نمی‌گنجد.

اکنون به بهانه آزاد شدن پاول دورف به قید وثیقه 5 میلیون یورویی، تصمیم گرفته‌ایم نگاهی به میزان دارایی‌های دیجیتال تلگرام بیندازیم تا ببینیم که خالق این پلتفرم چقدر از بازار ارزهای دیجیتال درآمد کسب می‌کند. تا لحظه نگارش این مطلب، ثروت دیجیتالی تلگرام از مارکت کریپتو به 400 میلیون دلار رسیده و لحظه به لحظه در حال افزایش است.

میزان دارایی های دیجیتالی تلگرام

یکی از مهم‌ترین اقدامات پیام‌رسان محبوب تلگرام در راستای افزایش دارایی و پیشرفت کنونی در دنیای کریپتو، توسعه بلاک‌چین تون و رمزارز بومی تون کوین است. پیشرفت بزرگ تلگرام در بازی شلوغ ارزهای دیجیتال می‌تواند تعامل کاربران با این فضا را بهبود بخشد و تحولی عظیم در بازار ایجاد کند.

دارایی های دیجیتالی تلگرام

در شرایط کنونی که پاول دوروف متهم به عدم کنترل محتوای مجرمانه و بی‌مسئولیتی در قبال کاربران شده، تلگرام بیش از پیش در کانون توجهات قرار گرفته است. در وضعیت فعلی، میزان دارایی‌های دیجیتال پیام‌رسان دورف، بیش از ذخایر نقدی آن است که همین موضوع شائبه همکاری مالک تلگرام با گروه‌های خلافکار را تشدید می‌کند.

بر اساس گزارش مالی که تلگرام در سال 2023 منتشر کرد، عمده درآمدهای این شرکت از منبع ارزهای دیجیتال به دست می‌آیند. علی‌رغم این که شرکت تلگرام طی سال گذشته 108 میلیون دلار ضرر عملیاتی ثبت کرده، میزان درآمدی نزدیک به 343 میلیون دلار داشته است. به گفته کارشناسان، بیش از 40 درصد درآمد فوق مربوط به فعالیت‌های رمزارزی بوده است.

از جمله مهم‌ترین منابع درآمدزایی تلگرام در حوزه کریپتو، کیف پول یکپارچه‌ای است که شرکت توسعه داده است. برنامه کیف پول تلگرام به کاربران اجازه می‌دهد دارایی‌های دیجیتالی خود را ذخیره، ارسال، دریافت یا معامله کنند. حاصل جمع کل درآمدها از طریق ادغام کیف پول با تلگرام به دست می‌آید.

دارایی های دیجیتالی تلگرام

تمامی سرویس‌هایی که در بستر تلگرام ارائه می‌شوند، به‌صورت پرداخت‌های غیر نقدی و در قالب توکن بومی تون تسهیل خواهند شد. بخش دیگری از درآمد تلگرام مربوط به فروش‌های کلکسیونی بوده که شامل نام‌های کاربری و شماره تلفن‌های مجازی است. کاربران برای خرید این محصولات از تون کوین استفاده کنند.

تلگرام چگونه دارایی‌های دیجیتالی را مدیریت می‌کند؟

گزارش مالی تلگرام نه‌تنها به منابع درآمدی این شرکت اشاره کرده بلکه به چگونگی نگهداری تون کوین هم پرداخته است. تلگرام طی یک اقدام پیشگیرانه، بخش قابل توجهی از تون کوین‌های خود را به فروش رساند؛ چرا که می‌دانست قیمت این ارز دیجیتال نزولی می‌شود.

تا به امروز تلگرام موفق به فروش 243.5 میلیون دلار Toncoin شده که این اقدام مانع ضرر و زیان هنگفت شرکت شده است. با این اوصاف به این نتیجه می‌رسیم که Telegram تنها یک بازیگر منفعل در مارکت کریپتو نیست و توانایی‌های زیادی در مدیریت ریسک و حفظ ثبات مالی خود دارد.

دارایی های دیجیتالی تلگرام

تلگرام به‌طور کامل تحت مالکیت دوروف بوده و 2.3 میلیارد دلار سرمایه آن حاصل همکاری با سرمایه‌گذاران زیادی از جمله صندوق‌های دولتی و سرمایه گذاران متمرکز بر فناوری است. به اعتقاد مالک تلگرام، ارزش شرکت او بیش از 30 میلیارد دلار است. اسناد مالی نشان می‌دهند که این پیام‌رسان محبوب به حریم خصوصی کاربرانش اهمیت زیادی می‌دهد.

تیم تلگرام متشکل از چه افرادی هستند؟

مدتی پیش فایننشال تایمز طی گزارشی اعلام کرد که تلگرام بیش از 50 کارمند متخصص دارد که 30 نفر از آن‌ها مهندس هستند. نحوه انتخاب کارمند این گونه است که دوروف از میان برندگان مسابقات برنامه نویسی انتخاب می‌شوند و جالب است بدانید که عمده آن‌ها اوکراینی هستند.

اعضای تیم بنیان‌گذار تلگرام فوق‌العاده جوان بوده و سالانه 500 هزار دلار حقوق دریافت می‌کنند. نرخ گردش کارمندان به‌گفته دوروف نزدیک به صفر بوده و علت این امر، ارزش یکسان کارکنان است. نکته آخر این که بدون حضور دوروف هیچ ویژگی جدیدی به تلگرام اضافه نمی‌شود.

در گجت نیوز بخوانید:
تاریخ لیست شدن و ایردراپ همستر اعلام شد؛ بازی همستر کامبت سرانجام پول می‌شود همکاری محسن یگانه با کلاهبردار تحت تعقیب اینترپل؛ پاسخ تیم خواننده مطرح کشور چیست؟ همسر پاول دورف هم از او شکایت کرد: پسرم را به مرگ تهدید کرد روزهای سخت برای تلگرام؛ برادر پاول دورف هم تحت تعقیب قرار گرفت

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*