کنده شدن پوست گلکسی زد فولد 6

کنده شدن پوست گلکسی زد فولد 6 هنگام شارژ؛ دردسر جدید سامسونگ

کنده شدن پوست گوشی تاشو گلکسی زد فولد 6 – Galaxy Z Fold 6 حین شارژ جدیدترین ایراد عجیب این گوشی است. گویا مشکلات گوشی تاشو سامسونگ تمامی ندارند.

پس از انتشار خبرهای غیررسمی مبنی بر کاهش چشمگیر فروش گلکسی زد فولد 6 نسبت به قبل، ظاهرا کنده شدن پوست این گوشی هنگام شارژ نیز دردسر جدیدی است که این گوشی تاشو پرحاشیه به آن دچار شده. در روزهای اخیر خبرهای متعددی در خصوص جدا شدن لایه رنگی روی قاب پشتی گلکسی Z Fold 6 سامسونگ و نمایان شدن ورق فلزی زیر آن در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و تعجب بسیاری افراد را به همراه داشته است.

کنده شدن پوست گلکسی زد فولد 6؛ سامسونگ شارژهای غیررسمی را مقصر می‌داند

نمونه‌ای از تصاویر پست‌شده توسط کاربران در خصوص مساله عجیب گوشی 1900 دلاری سامسونگ در زیر قابل مشاهده است. این مساله به‌حدی عجیب به نظر می‌رسد که حتی سامسونگ را نیز به واکنش واداشته است. سامسونگ دو دلیل عمده را برای این مسله عنوان کرده است.

بر اساس بیانیه رسمی سامسونگ در این خصوص، نخستین دلیل جدا شدن ورق رنگی Galaxy Z Fold 6 حین شارژ، استفاده از شارژرهای شخص ثالث است. به‌ادعای این کمپانی اگر گوشی خود را با شارژرهای فست شارژ شخص ثالث که اتصال به زمین مناسبی ندارند شارژ کنید، جریان اضافی نشت کرده می‌تواند باعث ورقه‌ورقه شدن لایه رنگی یونیزه شده روی قاب پشتی دستگاه شده و سبب کنده شدن پوست گوشی گلکسی زد فولد 6 شود.

سامسونگ دو راه حل را برای این مشکل مطرح می‌کند. اولین راهکار این است که گوشی را حین شارژ به هیچ وجه در دست نگیرید تا اتصال آن به زمین به‌طور مناسب انجام شود. از سوی دیگر این کمپانی همچنین به صاحبان گوشی تاشوی جدیدش توصیه می‌کند که حتما از شارژرهای اوریجینال خود این کمپانی یا شارژرهای بیسیم که استاندارد Qi را کسب کرده‌اند استفاده کنند و به‌ادعای فروشندگان شارژرهای غیر اوریجینال مبنی بر پاس کردن استانداردهای سامسونگ توسط محصولاتشان توجهی نکنند.

دیگر دلیلی که سامسونگ برای مشکل عجیب پرچمدار تاشوی خود عنوان می‌کند، استفاده از دستگاه‌های الکتریکی خاص حین شارژ این گوشی است که به‌طور مشابه با نشتی جریان اضافی باعث کنده شدن ورق رنگی Z Fold 6 می‌شوند.

نکته ناراحت‌کننده برای صاحبان گلکسی زد فولد 6 آن است که اگر سامسونگ شارژرهای اوریجینال دستگاه را به‌همراه خود گوشی در جعبه قرار می‌داد، کاربران نیازی به استفاده از شارژرهای شخص ثالث که بعضا نامطمئن هستند نداشتند. با این وجود سامسونگ همانند تقریبا تمامی گوشی‌سازان مطرح دیگر دنیا تصمیم گرفته این شارژرها را از دستگاه خود حذف کرده و تنها کابل USB-C را درون جعبه قرار دهد.

کنده شدن پوست گلکسی زد فولد 6

از طرف دیگر تا کنون هیچ‌یک از گوشی‌های دیگر سامسونگ نیز حتی در صورت استفاده از شارژرهای غیر اوریجینال با چنین مشکلی روبرو نبوده‌اند. بنابراین ممکن است استدلال سامسونگ مورد پذیرش کاربران قرار نگیرد و صاحبان گلکسی زد فولد 6 ریشه این مشکل را فراتر از صرفا استفاده از شارژرهای فیک بدانند.

در حال حاضر توپ در زمین سامسونگ است و باید منتظر ماند و دید کره‌ای‌ها چه تصمیمی برای رفع این مشکل خواهند گرفت. برای مثال تعبیه شارژرهای اوریجینال، ارائه توضیحات تکمیلی در این خصوص یا حتی مرجوع کردن گوشی‌های آسیب‌دیده از جمله راهکارهایی هستند که پیش روی این غول کره‌ای قرار دارند.

در گجت نیوز بخوانید:
بررسی سامسونگ گلکسی زد فولد ۶ ؛ نهایت تکامل در گوشی های تاشو مقایسه پیکسل ۹ پرو فولد و گلکسی زد فولد ۶؛ نبرد گوشی‌های تاشو پرچمدار اندرویدی عذرخواهی آنر از کاربران گلکسی زد فولد ۶؛ تحقیر سامسونگ به شکلی عجیب

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*