حرکت بزرگ بعدی بیت کوین

پیش‌بینی حرکت بزرگ بعدی بیت کوین؛ رالی صعودی یا بازار خرسی؟

پادشاه ارزهای دیجیتال در موقعیت حساسی قرار گرفته و نوسان زیادی دارد. حرکت بزرگ بعدی بیت کوین چیست و آیا رالی صعودی آغاز خواهد شد؟

بازار کریپتو از اواسط مرداد تا اوایل شهریور ماه، نوسانی دنبال شد و بیت‌‌کوین نتوانست مقاومت 60 هزار دلاری خود را پس بگیرد. آلت‌کوین‌های بازار به تبعیت از پادشاه ارزهای دیجیتال، شرایط مطلوبی ندارند و بعضی از رمزارزهای آینده‌دار برای صعود، منتظر واکنشی درخور از سوی BTC هستند.

پیش‌بینی حرکت بزرگ بعدی بیت کوین

حتی پس از سقوط شدیدی که بیت‌کوین در ماه اوت تجربه کرد، باز هم رشد سالیانه آن 40 درصد است. این خبر خوبی برای دارندگان BitCoin است و خبر بد این که این رمزارز مجددا به زیر 60 هزار دلار سقوط کرده و نشانه‌ای مبنی بر تغییر روند نزولی دیده نمی‌شود. پادشاه رمزارزها طی یک ماه اخیر نزدیک به 11 درصد کاهش یافته و آگوست، بدترین ماه این ارز از آوریل تاکنون بوده است.

به نظر بعضی از تحلیلگران، ترس هولدرهای بیت‌کوین اغراق آمیز است و پیش‌بینی می‌شود حرکت بزرگ بعدی این رمزارز، صعود به قله 100 هزار دلار تا پایان 2024 باشد.

علت سقوط بیت کوین چیست؟

برای یک پیش‌بینی درست، نخستین گام این است که بفهمیم چرا بیت‌کوین سقوط کرده است. جریان‌های ورودی به صندوق‌های قابل معامله در مبادلات بیت کوین یا همان ای‌تی‌اف‌ها کند شده و باعث می‌شود ترمز قیمت صعودی کشیده شود. از زمان راه اندازی ETF جدید در ماه ژانویه، جریان پیوسته پول به سمت BTC علتی است که قیمت‌ها را افزایش داده است. با این اوصاف اگر جریان ورودی صندوق‌ها متوقف شود، منطقی است که قیمت پادشاه رمزارزها ریزش کند.

حرکت بزرگ بعدی بیت کوین

علاوه بر این بدیهی است که سرمایه گذاران از ماه آگوست، زمانی که قیمت بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال به معنای واقعی کلمه یک شبه سقوط کرد، ترسیده باشند. با این اوصاف طبیعی است که سرمایه گذاران در مورد دارایی‌های ریسکی خود که می‌خواهند آن‌ها را در بازار سرمایه گذاری کنند، محتاط شوند. (البته یک فرضیه دیگر هم پیش می‌آید: سرمایه گذاران عجله دارند که پول خود را از BTC بیرون بکشند و آن را به سهام انویدیا ببرند)

بنابراین برای این که بیت کوین به سطح 100 هزار دلار برسد، باید احساسات سرمایه گذاران تقویت شده و نقطه عطف جدیدی برای صندوق‌های قابل معامله در بورس این رمزارز رقم بخورد. به نظر می‌رسد این هدف تحقق می‌یابد چرا که ای‌تی‌اف‌های بیت‌کوین در روزهای پایانی ماه اوت، کندل‌های مثبتی را ثبت کردند.

کاتالیزورهای کلیدی برای بیت کوین

حرکت بزرگ بعدی بیت کوین

دو کاتالیزور کلیدی وجود دارد که می‌تواند به افزایش جریان ETF و بازگشت دوباره اعتماد به سرمایه گذاران کمک کند. اولین مورد، هاوینگ بیت‌کوین بود که با موفقیت انجام شد. در آن زمان رویداد هاوینگ به عنوان مهم ترین رخداد بازار کریپتو به حساب می‌آمد و قرار بود منجر به افزایش قیمت بی‌سابقه BTC شود. البته در شرایط فعلی به احتمال زیاد سرمایه گذاران این رویداد را فراموش کرده باشند.

به دلایلی که توضیح خواهیم داد، انتظار داریم تأثیر هاوینگ بیت کوین با نزدیک شدن به ماه‌های پایانی بیشتر نمایان شود. برای مثال شواهد تاریخی نشان می‌دهد که حداقل 200 روز پس از تاریخ نصف شدن پاداش ماینرها، زمان نیاز است تا چرخه صعودی فعال شود. (200 روز بعد از 19 آوریل، پایان اکتبر خواهد بود)

الگوی فوق را سال 2020 و در جریان هاوینگی که رخ داد، به وضوح مشاهده کردیم. همان‌گونه که در نمودار زیر مشخص شده، بیت کوین در طول تابستان و اوایل پاییز پس از رویداد هاوینگ خود در ماه مه و در ماه‌های پایانی سال روند صعودی خود را آغاز کرد.

حرکت بزرگ بعدی بیت کوین

دومین کاتالیزور کلیدی انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده است. ترامپ هم اکنون از دنیای کریپتو به عنوان یک میانبر سیاسی استفاده کرده و کمپین خود را بر مبنای آن استوار ساخته است. بیشترین تأثیری که آینده بیت کوین را ترسیم خواهد کرد، پیروزی جمهوری خواهان و ورود آن‌ها به کاخ سفید است چرا که ترامپ برنامه‌های مطلوبی برای بازار رمزارزها دارد.

احتمال رسیدن بیت کوین به 100 هزار دلار چقدر است؟

قطعا برای این که بیت‌کوین به محدوده 100 هزار دلار برسد، باید شرایط زیادی دست به دست هم بدهند اما اگر جریان ورودی صندوق‌های قابل معامله و احساسات سرمایه گذاران احیا شود، چالش‌های روند صعودی رفع خواهد شد. از طرف دیگر ممکن است اخبار فاندامنتال مهمی منتشر شود – مثل لغو ممنوعیت استفاده از ارز دیجیتال در چین – که انرژی جمع شده BitCoin را آزاد کند.

حرکت بزرگ بعدی بیت کوین

در طول تاریخ 15 ساله بیت کوین، موقعیت‌های نزولی زیادی برای خریداران و سرمایه گذاران به وجود آمده و احتمالا این آخرین باری باشد که بیت کوین را با چنین قیمت تخفیف خورده‌ای می‌خریم.

هشدار سرمایه گذاری

همراهان عزیز گجت نیوز، توجه داشته باشید که مطلب بالا توصیه به خرید یا فروش بیت کوین نیست و سرمایه گذاران باید در معاملات خود با تحلیل شخصی خودشان اقدام به باز کردن موقعیت خرید یا فروش بکنند. رسانه ما در قبال سود و ضرر شما مسئولیتی نخواهد داشت.

در گجت نیوز بخوانید:
۳ ارز دیجیتال آینده‌دار که به زودی رشد خواهند کرد دارایی های دیجیتالی تلگرام در بازار رمزارزها چقدر است؟ روزهای خوش تون کوین پس از آزادی پاول دورف؛ بیش از ۱.۱ میلیون کاربر فعال تاریخ لیست شدن و ایردراپ همستر اعلام شد؛ بازی همستر کامبت سرانجام پول می‌شود

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*