هاوینگ بیت کوین

هاوینگ بیت کوین؛ اکنون وقت خرید است؟

چیز زیادی تا هاوینگ بیت کوین باقی نمانده و به‌زودی شاهد نصف شدن استخراج این ارز دیجیتال خواهیم بود. آیا هاوینگ فرصت مناسبی برای خرید است؟

چیزی تا وقوع چهارمین هاوینگ بیت کوین باقی نمانده و بازار متأثر از این اتفاق تاریخی رو به رشد در حرکت است و معامله‌گران نیز تحت تأثیر همین اتفاق خرید و فروش می‌کنند. در اخبار ارزهای دیجیتال راجع به پیش بینی قیمت بیت کوین در روزهای آینده خواندیم و یکی از عوامل رشد این ارز دیجیتال را هاوینگ معرفی کردیم.

پیش از هاوینگ بیت کوین بخریم یا بفروشیم؟

تاریخ به سرمایه‌گذاران ثابت کرده که پیش از هر هاوینگ، قیمت بیت کوین صعودی خواهد شد؛ در حالی که عده زیادی از تحلیلگران بازار بر این باورند که عمده سودآوری این رمزارز پس از رویداد هاوینگ است. طبق پیش‌بینی برخی از تحلیلگران مارکت، ارزش هر واحد بیت کوین تا پایان سال 2025 میلادی به 130 تا 180 هزار دلار خواهد رسید.

مرور پیشینه هاوینگ‌های قبلی پادشاه رمزارزها نشان‌دهنده روند رو به رشد و صعودی آن است. چرخه‌های 4 ساله هاوینگ فرصت مناسبی برای معامله‌گران است تا قبل و بعد از این رویداد، سود کلانی به جیب بزنند. تاریخ به ما نشان داده که ثبت رکوردهای باورنکردنی با فاصله کمی از رویداد هاوینگ همراه بوده است. حال سوالی که مطرح می‌شود این است: آیا هاوینگ 2024 برای کسب سود مناسب است؟

هاوینگ بیت کوین

یکی از تحلیلگران ارشد شرکت کی 33 ریسرچ، هاوینگ زمان و فرصت مناسبی برای کسب سود از بیت کوین است. البته معامله‌گران نوسانی و کوتاه‌مدت و حتی تا حدودی هولدرهای میان‌مدت نباید انتظار کسب سودهای کلان در بازه زمانی بعد از هاوینگ داشته باشند. سرمایه‌گذاران با دیدگاه بلندمدت که قصد دارند بیت کوین را برای سال‌های طولانی نگهداری کنند باید به هاوینگ خوشبین و امیدوار باشند. به‌گفته لوند از شرکت K33 Research:

در حالی که عملکرد قیمت بیت کوین بلافاصله پس از هاوینگ به کند شدن روند صعودی تمایل داشته است، هاوینگ‌ها همواره نقطه ورود محکمی به‌شمار می‌رفته‌اند. محدوده زمانی 150 تا 400 روز پس از هاوینگ، نقطه ورود شیرینی برای ورود به بازار است؛ چرا که در این دوره اثرات ترکیبی ناشی از فشار فروش تضعیف شده ماینرها بر بیت کوین تأثیر مثبتی می‌گذارد.

با نگاهی دقیق به عوامل رشد بیت کوین طی هفته‌های اخیر می‌توان به این نتیجه رسید که عمده علت‌های گرانی این رمزارز پیش از هاوینگ به صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت کوین باز می‌گردد. قیمت لحظه‌ای BTC در زمان نگارش این مطلب حدود 66 هزار و 820 دلار است و پس از نزدیک شدن به سقف تاریخی با کاهشی جزئی مواجه شده.

به‌عقیده یکی از تحلیلگران شرکت کوین شیرز – CoinShares بیت کوین موفق شده طی روزهای اخیر با افزایش قیمتی که داشته دارایی‌های تحت مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری‌اش را به سطح 82 میلیارد دلاری برساند که بسیار نزدیک به اوج تاریخی 86 میلیارد در آبان ماه 1400 است.

هاوینگ بیت کوین

کوین شیرز همچنین به‌میزان سرمایه ورودی بیت کوین به صندوق‌های سرمایه‌گذاری آمریکایی به میزان 1.88 میلیارد دلار اشاره کرده و از سهم 94 درصدی این ارز دیجیتال سخن گفته است. بنابراین از مجموع 1.88 میلیارد دلار، 1.72 میلیارد دلار آن متعلق به شاه رمزارزها است.

با این اوصاف دو عامل رشد اصلی بهای BitCoin طی هفته‌ها و ماه‌های اخیر، جریان سرمایه ورودی به صندوق‌های قابل معامله در بورس یا ای تی اف و انتظارات پیش از هاوینگ است که نمی‌توان به‌سادگی از کنار آنها گذشت. بررسی‌ها نشان می‌دهند که ای تی اف‌های اسپات بیت کوین روزانه ده برابر ماینرهای این رمزارز بیت کوین می‌خرند.

قیمت بیت کوین تا پایان 2024 چقدر خواهد شد؟

یکی از تحلیلگران معروف بازار رمزارزها به نام کالئو اعلام کرده قیمت بیت کوین پس از هاوینگ بعدی احتمالا ۴۰۰ درصد رشد خواهد کرد! همان‌طور که ملاحظه کردید تحلیلگران بسیاری معتقدند که پیش از دوران هاوینگ بهای BTC افزایش می‌یابد؛ اما بعد از این رویداد مهم قیمت در محدوده قیمتی‌اش تثبیت خواهد شد. وتله لوند گفته:

افزایش قیمت پیش از هاوینگ ناشی از ترکیب معامله‌گرانی است که پیش‌خرید می‌کنند و استخراج‌کنندگانی که بخش بیشتری از پاداش‌های ماینینگ را نگه می‌دارند. پس از انجام هاوینگ نیز هش ریت به پایین آمدن تمایل دارد و توقف بین 10 تا 25 دقیقه‌ای تولید بلاک در شبکه منجر به افزایش عدم اطمینان خواهد شد.

هاوینگ بیت کوین

تحلیلگر ارشد شرکت کی 33 ریسرچ منتظر اصلاح بیت کوین پیش از ثبت رکوردهای تاریخی است و خاطرنشان می‌کند که بر اساس داده‌های ارائه شده، بیت کوین می‌تواند در سال جاری پس از هاوینگ وارد یک رالی 130 تا 150 درصدی شود که اوج قیمتی 125 تا 150 هزار دلاری تا پایان سال 2025 را به‌همراه خواهد داشت.

سایر تحلیل‌ها نیز نشان می‌دهند که بهای بیت کوین تا پایان سال 2024 در بدبینانه‌ترین حالت ممکن به 80 تا 85 هزار دلار می‌رسد و اگر بخت با معامله‌گران یار باشد باید انتظار بیت کوین 120 هزار دلاری را بکشیم. برخی معتقدند که قیمت BTC پس از هاوینگ بستگی به عواملی نظیر شرایط کلان اقتصادی، وضعیت سایر بازارهای مالی و چشم‌انداز بنیادی نسبت به آینده جهان دارد. حتی در صورت صعودی بودن بازار و مهیا بودن شرایط، بیت کوین 180 یا 200 هزار دلاری محتمل است.

بیشتر بخوانید:
آیا قیمت اتریوم از ۴ هزار دلار عبور می کند + دلایل رشد ارز دیجیتال اتریوم هجوم نهنگ های ارز دیجیتال به ریپل پیش بینی قیمت بیت کوین در روزهای آینده چرا بیت کوین گران شد و افزایش قیمت ارز دیجیتال تا کی ادامه دارد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*