پیش بینی قیمت بیت کوین

پیش بینی قیمت بیت کوین در روزهای آینده

ارز دیجیتال BitCoin مدتی است که وارد روند صعودی شده و هم‌اکنون نزدیک سقف تاریخی است. با پیش بینی قیمت بیت کوین در روزهای آینده همراه باشید.

پادشاه ارزهای دیجیتال مدتی است زنجیرهای روند نزولی را پاره کرده و بی‌وقفه در حال نزدیک شدن به اوج تاریخی خود است. تا همین یک سال گذشته هولدرهای عجول و مبتدی بیت کوین تصور می‌کردند این ارز دیجیتال به آخر خط رسیده و قرار نیست دوباره احیا شود؛ اما امروز شاهد تاخت و تاز آن هستیم.

پیش بینی قیمت بیت کوین

در مقاله معرفی 10 ارز دیجیتال جذاب برای سرمایه گذاری در 2024 گفتیم که بیت کوین یک پایگاه امن برای سرمایه گذاران میان مدت و بلندمدت است و باید با چنین دیدگاهی وارد مارکت آن شد. در اخبار ارزهای دیجیتال سایت به دلایل گران شدن بیت کوین اشاره کردیم.

در زمان نگارش این مطلب، شاه بازار رمزارزها تنها یک قدم با سقف تاریخی 69 هزار دلاری‌اش فاصله دارد و این در حالی است که رکورد تاریخی آن در برابر یورو شکسته شده. معامله‌گران دید مثبتی به بیت کوین دارند و پیش‌بینی‌های این روزها سراسر شور و شوق است. سرمایه گذاران نهادی هم دلشان برای خرید بیت کوین غنج می‌زند و بازار داغ ای تی اف‌ها یا همان صندوق‌های قابل معامله بورسی به‌همراه هاوینگ بعدی باعث شتاب گرفتن قیمت آن شده‌اند.

پیش بینی قیمت بیت کوین

با وجود تمام ادله فوق می‌توان به این نتیجه قطعی رسید که BitCoin در سال 2024 به سطوح قیمتی بالاتری خواهد رسید. بازار اتفاق نظر دارد که این ارز دیجیتال در مسیر رشد است و هیچ‌کس نمی‌تواند حرفی از نزولی شدن آن بزند؛ اما آیا باید به تعاریف از بیت کوین خوش بین باشیم و بدون تحلیل و تحقیق با موج صعودی همراه شویم؟ برای رسیدن به پاسخ ادامه مطلب را دریابید.

صندوق‌های قابل معامله بورسی قوای محرکه بیت کوین

دقیقا از همان زمانی که ای تی اف‌ها – ETF یا صندوق قابل معامله در بورس روی کار آمدند تا به امروز، روند قیمتی بیت کوین صعودی شده و شدت گرفته است. با حضور صندوق‌های فوق، شرکت‌های بزرگ سرمایه گذاری Vaneck و BlackRock وارد سطح جدیدی از مشارکت شدند و BTC را وارد فاز رشد کردند.

بنابراین یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش قیمت این ارز دیجیتال، ای تی اف‌ها هستند که هولدرهای سنتی و غول‌های صنعتی را وارد بازار آن کردند. به‌عقیده تحلیلگران، بیت کوین مجموعی از دارایی‌های تحت تأثیر احساسات معامله‌گران است. چنین وصفی از این رمزارز درست و صادقانه است.

پیش بینی قیمت بیت کوین

عملکرد شرکت بلک راک و ای تی اف آن

حالا عرضه صندوق‌های قابل معامله در بورس که مدت‌ها بحث آن بود توانست اعتماد زیادی میان سرمایه‌گذاران آن ایجاد کند و پشتوانه خوبی شود. اعتماد سهام‌داران باعث ایجاد حس مثبت آنها به بیت کوین شد و نتیجه چیزی است که هم‌اکنون می‌بینیم.

یکی از بزرگ‌ترین رهبران ای تی اف در بازار بیت کوین، شرکت بلک راک است که صندوق IBIT را با 10 میلیارد دلار دارایی مدیریت می‌کند. جالب است بدانید که این صندوق، دارایی فوق را تنها در کمتر از دو ماه کسب کرده است. جذب سرمایه انبوه و سرازیر شدن نقدینگی به صندوق‌های ای تی اف، دور جدیدی از تقاضا را برای بیت کوین به‌وجود آورده است. سرمایه‌گذاران نهادی مشتاقانه مشغول خرید پادشاه ارزهای دیجیتال هستند و به امنیت و نظم صندوق‌های قابل معامله آن در بورس اعتماد دارند.

اصلی ترین عامل رشد بازار، هاوینگ بیت کوین است

به نقش مهم و حیاتی صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت کوین اشاره کردیم؛ اما اگر بخواهیم نقش هاوینگ مورد انتظار آوریل را نادیده بگیریم، اشتباه بزرگی کرده‌ایم. بسیاری از تحلیلگران بازار معتقدند که هاوینگ 2024 بیشتر از ای تی اف‌ها در رالی صعودی این ارز دیجیتال اهمیت دارد. Kaleo که یکی از تحلیلگران معروف بازار است سال گذشته اعلام کرد، قیمت بیت کوین پس از هاوینگ بعدی احتمالا ۴۰۰ درصد رشد خواهد کرد!

با نگاهی به تاریخ بیت کوین می‌بینیم که با نزدیک شدن به هر هاوینگ، قیمت این رمزارز به‌طرز قابل توجهی افزایش یافته؛ چرا که نرخ پاداش استخراج یا ماینینگ به نصف کاهش پیدا می‌کند و عرضه بسیار کم می‌شود. برای مثال در هاوینگ سال 2012 بیت کوین حدود 80 درصد رشد کرد و چهار سال بعد 300 درصد افزایش قیمت پس از هاوینگ داشتیم.

پیش بینی قیمت بیت کوین

عملکرد بیت کوین بعد و قبل از هاوینگ

یکی از شرکت‌های پیشرو بریتانیایی به‌نام فایندر پیش بینی چندین تحلیلگر خبره بازار از بیت کوین تا سال 2030 میلادی را منتشر کرده که نشان می‌دهد اغلب آنها بر این باورند که قیمت BTC پس از هاوینگ به بالاترین سطح خود خواهد رسید و تا 6 ماه بعد از آن صعودی خواهد ماند. اگرچه همین دو دلیل برای افزایش قیمت بیت کوین مطلوب است، اما کافی نیست و باید علل رشد بزرگترین ارز دیجیتال بازار را در سرنخ‌های دیگری جستجو کرد که یکی از آنها موج‌های بزرگ بازار سهام در آمریکا است.

پیش بینی فرصت‌ها و چالش‌های پیش رو

خوشبختانه عرضه بیت کوین در قالب صندوق‌های قابل معامله در بورس، رابطه این ارز دیجیتال را با بازار سهام، تنگاتنگ کرده است. در واقع یکی از دلایل رشد قیمتی BTC طی هفته‌های اخیر، گاوی بودن بازار سهام است. ورود یک رمزارز بی‌ثبات نظیر بیت کوین به بازار سهام، حس اعتماد هولدرها را تقویت کرده و به آنها جرات سرمایه‌گذاری داده است.

خبر خوش دیگر برای معامله‌گران، سیاست‌های پولی فدرال رزرو آمریکا و روانه شدن نقدینگی به بازار ارزهای دیجیتال است و همین عامل، محرکه‌ای برای نزدیک شدن بیت کوین به سطح تاریخی‌اش شده است. در خصوص آینده پادشاه رمزارزها پیش بینی‌های زیادی وجود دارد.

به‌اعتقاد تحلیلگر معروف، مارک پالمر، تا سال 2025 میلادی قیمت بیت کوین به 125 هزار دلار می‌رسد و پیتر برنت هم معتقد است که تا تابستان آینده این ارز دیجیتال نباید زیر 200 هزار دلار معامله شود. پیش‌تر پلن بی هم خاطرنشان ساخته بود که تا اواخر 2024 باید سطح 70 هزار دلاری را قریب‌الوقوع دید.

پیش بینی قیمت بیت کوین

همان‌طور که گفتیم شرکت فایندر، گزارشی شامل پیش بینی 40 تحلیلگر متخصص بازار منتشر کرده که جالب توجه است. به‌طور متوسط مشارکت‌کنندگان در این گزارش تأکید کرده‌اند که در سال جاری بهای بیت کوین به میانگین 87 هزار دلار می‌رسد. همچنین برخی از آنها مثل پیتر برنت به بیت کوین زیر 200 هزار دلار راضی نشده‌اند.

سناریوی سقوط بیت کوین چقدر محتمل است؟

بازار بیت کوین رونق گرفته و در آستانه شکست یک مقاومت تاریخی است. باید توجه داشت که تماشای روند صعودی زیباست، اما روند نزولی منظره جذابی برای هولدرها نخواهد بود. به همین خاطر می‌بایست با خطرات و ریسک‌های سرمایه گذاری آشنا شوید و بدانید که حس رو به رشدی که هم‌اکنون برای بیت کوین وجود دارد زنگ خطری است که باید به آن گوش سپرد.

اگر به تاریخ این ارز دیجیتال نگاه کنید، ملاحظه خواهید کرد که بیت کوین تا به امروز نتوانسته محدوده قیمتی بالای 60 هزار دلار را به‌خوبی حفظ کند. از طرفی در سال 2021 همین اوج‌گیری‌‌های پی در پی و افزایش قیمت‌های شیرین در نهایت منجر به اصلاح عمیق چند ساله آن شد.

تحلیلگران ارشد جی پی مورگان با وجود روند صعودی فعلی در خصوص سقوط احتمالی بیت کوین هشدار داده و پیش بینی کرده‌اند که قیمت این رمزارز بعد از هاوینگ تا 42 هزار دلار پایین خواهد آمد. جان هاوکینز به‌عنوان یکی از استادان دانشگاه کانبرا معتقد است که ارز دیجیتال یعنی حباب و حتی ای تی اف ها نمی‌توانند به داد BTC برسند.

همچنین بخوانید:
رشد ۷۰ درصدی شیبا اینو + پیش بینی قیمت افزایش قیمت میم کوین ها یکی پس از دیگری؛ فلوکی، شیبا و په په در مدار صعود چرا بیت کوین گران شد و افزایش قیمت ارز دیجیتال تا کی ادامه دارد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*