عبور قیمت اتریوم از 4 هزار دلار

آیا قیمت اتریوم از 4 هزار دلار عبور می کند + دلایل رشد ارز دیجیتال اتریوم

با بررسی بازار ارزهای دیجیتال این سوال مطرح می‌شود که آیا عبور قیمت اتریوم از 4 هزار دلار ممکن است؟ دلایل رشد این رمزارز چیست؟

چیزی تا هاوینگ بیت کوین نمانده و بازار ارزهای دیجیتال متأثر از این اتفاق تاریخی سبزپوش شده و آینده‌ای مبهم به خود گرفته است. در اخبار ارزهای دیجیتال خواندیم که نهنگ‌های ارز دیجیتال به اتریوم هجوم آورده و تراکنش‌های هنگفتی رقم زده‌اند. تحلیلگران بازار امیدوارند که به‌زودی اتریوم به سطح 4500 دلاری برسد و کام سرمایه‌گذارانش را شیرین کند؛ اما آیا واقعا چنین اتفاقی خواهد افتاد؟

احتمال عبور قیمت اتریوم از 4 هزار دلار چقدر است؟

در مقاله معرفی ۱۰ ارز دیجیتال جذاب برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴ از رمزارز اتریوم به‌عنوان یکی از پروژه‌های آینده‌دار برای سرمایه‌گذاری یاد کردیم. روز گذشته بیت کوین توانست پس از مدت‌ها نوسان به سطح تاریخی 69 هزار دلاری‌اش نزدیک شود، اما با کاهشی جزئی روبه‌رو شد.

عبور قیمت اتریوم از 4 هزار دلار

نمودار 4 ساعته قیمت اتریوم

اتریوم بر خلاف پادشاه ارزهای دیجیتال همچنان سطوح قیمتی خود را حفظ کرده و تارگت معامله‌گران 4000 دلار است. طی یک شبانه‌روز گذشته این رمزارز حدود 8 درصد گران شده و در 15 اسفندماه به بالاترین سطح خود یعنی 3866 دلار رسیده بود. به‌طور دقیق‌تر بخواهیم بگوییم، اتریوم طی یک هفته گذشته حدود 15 درصد و در سه ماهه گذشته حدود 72 درصد رشد قیمتی تجربه کرده است.

در زمان نگارش این مطلب، قیمت دومین رمزارز بازار کریپتو در محدوده 3836 دلار نوسان دارد و با اوج تاریخی‌اش در 25 آبان 1400 حدود 20 درصد اختلاف دارد. هم‌اکنون حجم معاملات روزانه اتریوم به 52.51 میلیارد دلار رسیده و ارزش بازاری آن 460 میلیارد دلار است. مجموع این شواهد و قرائن ثابت می‌کنند که رمزارز فوق در محدوده تثبیت قرار دارد. دلایل افزایش قیمت اتریوم در کوتاه‌مدت به شرح ذیل خواهد بود:

1. کاهش عرضه در صرافی

یکی از عوامل گران شدن اتریوم در کوتاه‌مدت، عرضه کم این ارز دیجیتال در صرافی‌ها است. مطابق با آمار منتشر شده از پلتفرم گلس نود، در صرافی‌های متمرکز با کاهش 7.7 درصدی اتریوم طی سه ماهه گذشته مواجه بوده‌ایم و در 20 ماه گذشته نیز این رمزارز به پایین‌ترین حد خود که 13.14 میلیون اتریوم باشد، رسیده است.

عبور قیمت اتریوم از 4 هزار دلار

عرضه موجود اتریوم در صرافی ها

با بررسی کیف پول‌های ارز دیجیتال و دقت نظر در دارایی ورودی و خروجی آنها می‌توان به این نتیجه رسید که از مهر ماه سال جاری با شدیدترین کاهش عرضه اتریوم در صرافی‌ها سر و کار داشته‌ایم. کاهش عرضه همواره با افزایش قیمت همراه بوده و آخرین کاهش منجر به گرانی 130 درصدی آن شده است.

شاید از خودتان بپرسید که چرا کاهش این ارز دیجیتال در صرافی‌ها باعث افزایش قیمت آن می‌شود؟ در پاسخ باید خاطرنشان کنیم که کم شدن موجودی کیف پول‌های اتریوم نشانه‌ای است مبنی بر این‌که سرمایه‌گذاران توکن‌های خود را به ولت‌های خودحضانتی منتقل کرده‌اند. چنین انتقالی یعنی این‌که آنها علاقه‌ای به فروش اتریوم ندارند، زیرا احتمال می‌دهند قیمت‌ها افزایش یابد.

عبور قیمت اتریوم از 4 هزار دلار

تعداد کیف پول های اتریوم با موجودی بیش از 100 هزار دلار

حالا روند افزایشی قیمت اتریوم تا چندین هفته دیگر مشخص و شفاف خواهد شد. در حال حاضر کیف پول‌هایی که بیش از 100 هزار واحد اتریوم دارند از 12 بهمن مشغول جمع‌آوری توکن بوده‌اند. در نمودار فوق مشاهده می‌کنید که تعداد ولت‌های 11 دی از 96 هزار و 620 عدد به 141 هزار و 406 عدد در 14 اسفند ماه رسیده است. نهنگ‌ها نه‌تنها اتریوم‌هایشان را نفروخته بلکه مشغول جمع‌آوری این رمزارز دیده شده‌اند.

2. رشد استیکینگ اتریوم

یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت اتریوم در کوتاه‌مدت، رشد توکن‌های سهام‌گذاری شده آن است. هم‌اکنون با کم شدن عرضه این رمزارز در بازار، مقدار اتریوم‌های استیک شده در بیکن چین افزایش یافته است. در حال حاضر بیش از 31.58 میلیون اتریوم به ارزش 119.8 میلیارد دلار در لایه اثبات سهام این ارز دیجیتال سهام‌گذاری شده‌اند.

عبور قیمت اتریوم از 4 هزار دلار

داده های سهام گذاری اتریوم

سهام‌گذاری تعداد زیادی اتریوم در لایه اثبات سهام یعنی حذف 26.3 درصد از اتریوم بازار که بیش از 987 هزار اعتبارسنج انفرادی در روند سهام‌گذاری آنها مشارکت می‌کنند. خوشبختانه فرآیند سهام‌گذاری اتریوم به‌لطف پروتکل‌های لیکوئید استیکینگ نظیر لیدو، اترفای و راکت پول آسان‌تر شده و معامله‌گران می‌توانند حالا با کمتر از 32 توکن سهام‌گذاری خود را انجام دهند.

3. رشد قراردادهای باز اتریوم

در 18 آبان ماه سال 1400 که شاهد اوج تاریخی 13 میلیارد دلاری قراردادهای باز اتریوم بودیم، فاصله زیادی نداریم و همزمان با افزایش تقاضا برای لوریج، شاهد افزایش حجم قراردادهای باز معاملات آتی این رمزارز هستیم. مطابق با داده‌های کوین گلس تا تاریخ 23 بهمن سال جاری میزان قراردادهای باز به بالای 8 میلیارد دلار رسیده که نوسان دو ساله‌اش را شکست.

عبور قیمت اتریوم از 4 هزار دلار

ارزش دلاری قراردادهای باز آتی اتریوم

کمتر از دو هفته بعد، 50 درصد حجم معاملات قراردادهای باز اتریوم مجددا افزایش یافت که نشان می‌داد برای موقعیت‌های لوریج اتریوم تقاضا زیاد است. با نگاهی به بازارهای آنچین و مشتقات این ارز دیجیتال پی می‌بریم که معامله‌گران به آینده آن خوشبین هستند و منتظرند تا ای تی اف‌های آن به تأیید برسد. نباید نادیده گرفت که به‌روزرسانی دنکان هم می‌تواند عامل افزایش قیمت اتریوم باشد.

بیشتر بخوانید:
پیش بینی قیمت بیت کوین در روزهای آینده چرا بیت کوین گران شد و افزایش قیمت ارز دیجیتال تا کی ادامه دارد؟ ۱۰ ارز دیجیتال جذاب برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*